Doohan om Schwantz

Nyteknik skrev:
Tjänar vi på det?

Tja, frakten måste väl bli billigare om man delar upp det. Delar man dessutom ut beställningarna på någon av banorna i Sverige, när de som är intresserade ändå sammanstrålar, så tjänar man ännu mer. I och för sig så kanske inte en hundralapp hit eller dit har så stor betydelse i det stora hela...

oFFkeFF skrev:
Tja, har han väl inte helt fel i heller, det var ju inte en "vacker" körning, rainey körde ju betydligt "cleanare".

Han hade faktiskt litegrann rätt i att kroppshållningen för tankarna till Abe. Såg helt cool ut som sig bör från en Texas-bo :D

Penguin skrev:
Jag har en Eurosportdokumentär, från den gamla goda tiden då sammandrag inte var uppfunna ännu, på video som avhandlar Raineys säsong på väg mot titeln 1992. Kan inte annat än att säga RESPEKT för det var banne mig inget lätt år för någon av toppförarna. De är banne mig äkta stålmän de där killarna.

"Rainey´s Year - The inside Story" har jag på VHS.
Dessutom Top ten 500 Races där 10 förare väljer sina bästa race.

Videokväll i vinter kanske?

Duke är för övrigt mycket proffsiga att köpa av.

Nyteknik skrev:
Att bestämma någon inbördes skillnad i talang och förmåga dessa fyra emellan är troligen inte möjligt. Att döma av deras prestationer i förhållande till givet motstånd och kvaliteten på materialet är de helt jämförbara.

Det är klart att det är omöjligt att rangordna. Skillnaden mellan Rainey och Schwantz var ju att Rainey vann oftare, tog sig i mål oftare än Schwantz som var för mycket do or die för att nå hela vägen fram. Fränt som fan att titta på men inget man vinner mästerskap med.

Penguin skrev:
Jag har en Eurosportdokumentär, från den gamla goda tiden då sammandrag inte var uppfunna ännu, på video som avhandlar Raineys säsong på väg mot titeln 1992. Kan inte annat än att säga RESPEKT för det var banne mig inget lätt år för någon av toppförarna. De är banne mig äkta stålmän de där killarna.
Lägg upp en länk så man kan tanka hem den!!! :yoparty

Goodstuff skrev:
"Rainey´s Year - The inside Story" har jag på VHS.
Dessutom Top ten 500 Races där 10 förare väljer sina bästa race.

Videokväll i vinter kanske?.

Bra idé! :tummenupp

Kallades inte dokumentären "Wayne´s world 1992" lite klatschigt förresten?

Penguin skrev:
Bra idé! :tummenupp

Kallades inte dokumentären "Wayne´s world 1992" lite klatschigt förresten?

Inte den film jag har. Nu blev jag sugen på att titta på video, får vänta till jobbmängden har lagt sig och sambon är ute. :hihi

"Bike Hero" om herr #34 står i VHS-hyllan. Kan rekomdera den även om bildkvalitén är lite sådär. Många härliga fighter med Rainey från deras gemensamma start i karriären i superbike fram till VM. Bla från Laguna Seca.
Om den går att få tag på fortfarande...

jaså han har insett det nu, looser doohan
självklart är Kevin den bästa RR föraren genom tiderna, och när jag ändå är det här humöret så kan jag ju fortsätta :4skrika jag har pratat med kevin mor på telefon, hon ringde mig...
har boken om kevin, ett av två ex i scandinavien, har träffat han ett par gånger... mm mm :D
sen har jag istort sett alla race han kört på video, eftersom jag har nästan alla gp race från -83 och framåt inspelade. :tungan

ps Bultaco, knäpuckar hemma nu ds

R2 skrev:
jaså han har insett det nu, looser doohan
självklart är Kevin den bästa RR föraren genom tiderna, och när jag ändå är det här humöret så kan jag ju fortsätta :4skrika jag har pratat med kevin mor på telefon, hon ringde mig...
har boken om kevin, ett av två ex i scandinavien, har träffat han ett par gånger... mm mm :D
sen har jag istort sett alla race han kört på video, eftersom jag har nästan alla gp race från -83 och framåt inspelade. :tungan

ps Bultaco, knäpuckar hemma nu ds

sätt igång och digitalisera! :7peta

:hail

Eddie Lawson glöms lätt bort i dessa sammanhang, han tog trots allt fyra titlar även om han var på väg ner när Schwantz och Rainey hade sina gyllene år.

Men vildaste körstilen tycker jag absolut inte Schwantz hade, Wayne Gardner och framförallt Garry McCoy har varit mera av rodeoryttare.

Chris Ash skrev:
Eddie Lawson glöms lätt bort i dessa sammanhang, han tog trots allt fyra titlar även om han var på väg ner när Schwantz och Rainey hade sina gyllene år.

Men vildaste körstilen tycker jag absolut inte Schwantz hade, Wayne Gardner och framförallt Garry McCoy har varit mera av rodeoryttare.

Nah fanken, Gerry hade ju ganska bra kontroll på sina sladdar, Kevin vred på fullt så hela hojen såg ut att gå i bitar, vilket den iofs gjorde både en och tre gånger..

Lawson är underskattad! Enda som vunnit 500-VM på olika fabrikat två på varandra följande år.
Har en skitfin plansch på honom men min sambo gillar inte den skrikröda Marlborofärgen... :gnissla

Goodstuff skrev:
Lawson är underskattad! Enda som vunnit 500-VM på olika fabrikat två på varandra följande år.
Har en skitfin plansch på honom men min sambo gillar inte den skrikröda Marlborofärgen... :gnissla

Och dessutom den som såg till att Cagivan verkligen blev något att räkna med till 1994. Lawsons arbete för dem under 90-talet var något i hästväg.

*/ ?>
Back