Dont drink and drive! tänkvärt

• Thread starter Thread starter Mar
  • Start date Start date
Asch, Was gör vad liten drinken innan man kör?
Jag jobbar mit wien och dricker ofta på jobbet. :fyllisar
För nagen veckan sedan görde jag min Multistrada hem från ein weinprovning. Jättesvårt, men bara man tar den försiktig så går det bra.

Ok, jag bor i Deutchland.
Andra regler i Sverige?

Jag tycker inte det är bra alkoholen i trafiken, men man måste ju ta sig hem ochså. Så länge man inte är full när man kör så går det ganzka bra, ja?

Günther

Günther skrev:
För nagen veckan sedan görde jag min Multistrada hem från ein weinprovning. Jättesvårt, men bara man tar den försiktig så går det bra.

Andra regler i Sverige?

Jag tycker inte det är bra alkoholen i trafiken, men man måste ju ta sig hem ochså. Så länge man inte är full när man kör så går det ganzka bra, ja?

Günther
Ünt ich hoppas Günther bist ein schämter...
Annars :machinegu

Nein, jag jobbar med wein! Wein är gott und skall avnjutas ofta. :fyllisar
Doch så blir det sehr svårt att köra Multistradan hem på kvällen...
Hittills har det gått bra, aber jag tar det väldigt försiktig, ja?

Ännu en anledning att ogilla tyskar förutom parkeringsplatsbelamrandet med husbil längs e6;an.

Inte så lämpligt ämne att skämta om, tycker jag..

Last edited:
Günther skrev:
Andra regler i Sverige?
Jag tycker inte det är bra alkoholen i trafiken, men man måste ju ta sig hem chså. Så länge man inte är full när man kör så går det ganzka bra, ja?
Günther

werdamte Idioten.. :kocko

Go Günther! Go Günther! Go Günther! Go Günther!
:banana :banana :banana :banana :banana

(Enda gången ni kommer se mig använda den där löjliga bananen)

honkiie skrev:
Men då får vi inte glömma att vi överdriver farligheten med att köra "full". Oftast är man inte ens nära full när den där mackapären piper. Men det är ju inte så bra att köra ifall man är full på riktigt. "Dagen-efter-fyllan" räknas inte enligt mig

Så efter en lördagskväll på krogen så kan du utan problem sätta dig i bilen på söndagen och köra...?

honkiie skrev:
Men då får vi inte glömma att vi överdriver farligheten med att köra "full". Oftast är man inte ens nära full när den där mackapären piper. Men det är ju inte så bra att köra ifall man är full på riktigt. "Dagen-efter-fyllan" räknas inte enligt mig

Dina reflexer påverkas långt innan du börjar känna dig berusad.
Visst, de kan påverkas av trötthet och massa andra saker också, men i alla fall.
Klart att det är värre att köra dyngrak än efter en stor stark, men spelar det någon roll om det händer en olycka?

Trodde bara det var 15åriga killar som just fått moppe som tyckte det var mer elller mindre tufft att köra (MOPPE9 påverkad ... men men , verkar som vissa aldrig växer upp!... Säger bara en sak , skulle ni åka med ett flygplan om piloten druckit?!?!? ..(dvs "bara" en starköl) ..Om nu inte , svara på varför?! ... wtf ...

Over and out!

/M

Markus skrev:
Go Günther! Go Günther! Go Günther! Go Günther!
:banana :banana :banana :banana :banana

(Enda gången ni kommer se mig använda den där löjliga bananen)

Gixxer-Anders skrev:
Alkohol + bilkörning = osant
Ändå görs mer än 14 000 bilresor per dag med berusade förare i det här
landet. Var tredje rattfyllerist är mellan 18 och 24 år.

Vi kan göra en jämförelse...
Antalet registrerade taxibilar i Sverige är ungefär 14 500. Det är görs alltså lika många rattonyktra bilresor per dag i Sverige som det finns inregistrerade taxibilar. Hur ofta ser du en taxi?

Skrämmande :skrämd

Visserligen gör ju en taxi fler än en resor per dag, så de syns betydligt oftare än de "fulla" bilarna.

om någon berusad kör ihjäl någon nära till mig, kommer inte leva länge .... bara så DU vet ...

alkohol i trafiken hör inte ihop ... vem vill ha någons annas liv på sitt samvete?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back