Dominator vs Pegaso.

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
Jag vet inte var denna tråden passar bäst (minst dåligt), så jag chansade på SM/Offroad.

Vilken modell skulle ni/bör jag välja i utmaningen Honda Dominator 650 och Aprilia Pegaso 650. Båda modeller är -01:or och vi förutsätter att dom har gått lika många mil, är i lika bra skick samt säljs för samma pris.

Rent modellmässigt, vilken är den vassare?
Hållbarhet/kvalité, reservdelspriser/-tillgänglighet, servicekostnader, försäkringspremier, osv.

Min spontana tanke är att aprilian ser lite plastigare/smäckrare ut och jag får intrycket att hondan är lite robustare. Sen klingar Honda bättre i mitt huvud rent kvalitetsmässigt. Men inget av detta har jag belägg för.

Aprilian verkar (till sin fördel?) ha insprutning vilket jag tippar att hondan inte har?

Så, vad säger ni dudes?

Mvh Nicklas.

Hade en dominator i 2-3 år för en massa år sedan! En skojmaskin med mycket bra drag från lågvarv, visst så vibrerar den som encylindriga hojar brukar göra! Hondan är en evighetsmaskin, lätt att meka med (fast det behöver man inte göra alls den går ändå haha) Lite klumpig men dagens krav! Inte att förglömma...KVALITE på topp

Aprilian då? modernare konstruktion med allt vad det får med sig! vätskekyld, enligt mig snyggare! Tror jag det va nästan samma effekt/vikt som hondan.

Du ska nog provköra och välja därefter!

lycka till

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8