Dominator vs Pegaso.

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
Jag vet inte var denna tråden passar bäst (minst dåligt), så jag chansade på SM/Offroad.

Vilken modell skulle ni/bör jag välja i utmaningen Honda Dominator 650 och Aprilia Pegaso 650. Båda modeller är -01:or och vi förutsätter att dom har gått lika många mil, är i lika bra skick samt säljs för samma pris.

Rent modellmässigt, vilken är den vassare?
Hållbarhet/kvalité, reservdelspriser/-tillgänglighet, servicekostnader, försäkringspremier, osv.

Min spontana tanke är att aprilian ser lite plastigare/smäckrare ut och jag får intrycket att hondan är lite robustare. Sen klingar Honda bättre i mitt huvud rent kvalitetsmässigt. Men inget av detta har jag belägg för.

Aprilian verkar (till sin fördel?) ha insprutning vilket jag tippar att hondan inte har?

Så, vad säger ni dudes?


Mvh Nicklas.
 
Hade en dominator i 2-3 år för en massa år sedan! En skojmaskin med mycket bra drag från lågvarv, visst så vibrerar den som encylindriga hojar brukar göra! Hondan är en evighetsmaskin, lätt att meka med (fast det behöver man inte göra alls den går ändå haha) Lite klumpig men dagens krav! Inte att förglömma...KVALITE på topp

Aprilian då? modernare konstruktion med allt vad det får med sig! vätskekyld, enligt mig snyggare! Tror jag det va nästan samma effekt/vikt som hondan.

Du ska nog provköra och välja därefter!

lycka till
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top