JO har ju redan uttalat sig om att han inte tänker ta upp frågan. Domen skall ju ändå provas i Hovrätten.
Det som jag däremot funderar på är följande:
-Domaren gav ju tillstånd till Banhof raiden 2005. Var han redan då medlem i Svenska föreningen för upphovsrätt ?
I sådanna fall kan jag förstå att Antipiratbyrån vände sig till just den domaren, för då var ju det hela uppgjort i förväg och de konstiga förutsättningarna för Banhof raiden framstår som lite mer logiska.
-Det riktigt konstiga är att samma domare är den som får målet om TPB. Fick Antipiratbyrån välja domare i Tingsrätten? Så är det väl ändå inte tänkt att fungera eller?
För det är klart att de gärna ville ha samma domare som har samma grundsyn som de och redan tidigare har hjälpt dem på traven. Att den domaren redan är djupt insyltad i verksamhet gällande copyright och vän med flertalet av dem som låg bakom TPB åtalet gör ju inte saken sämre.
Taktiken, nu så här i efterhand, var ju briljant upplagd.
De hade domen klar från början, då domaren redan var på deras sida.
I samband med domen så skickades det ut hotbrev till alla stora torrentsidor i Sverige. Det är därför dessa nu lagt ned, de hade till och med 29 april på sig att göra det för sedan skulle de också åtalas. Hotbrevet finns upplagt på nätet någonstans ifall ni vill läsa det.
Vinsten Antipiratbyrån nu har gjort är enorm. De har skrämt piratSverige till tystnad och fått ned 80+% av torrent verksamheten.
Allt tack vare taktiken att se till att ha domaren på deras sida, sen blir det ju inte sämre med att en av de utredande poliserna tackades för utredningen genom att han fick en guldtjänst på Warner Brothers.
Nu så här i efterhand så märks det att hela grejen har varit ordentligt planerad från början. Jag får nästan känslan av Hollywood-konspiration om det hela.