Domaren i TPB rättegången jävig?!!

...dessutom sitter han i styrelsen för Svenska föreningen för industriellt rättsskydd...

Två engagemang således...

3

Domare Norström arbetar även som tvistlösare inom stiftelsen .SE där en av hans kollegor är advokat Monique Wadsted, som företräder filmbolagen i rättegången mot Pirate Bay.

Bor vi i ett land eller i ett skämt? -Arne Anka

Domaren kan ställa upp i "OS- för sådana med dålig självinsikt" :D

RÖTT KORT!!! :död

Orkar knappt bli förvånad.. Har man verkligen inte bättre koll i ett så "principiellt viktigt" mål!?

Ja jäklar vilken fars :D

Ogiltigförklara hela målet, släpp killarna och lägg ner.

Industrin hade sin chans att göra rätt, dom valde att göra fel från början, dom var aldrig intresserade av en rättvis rättegång.
Skrota i samma veva IPRED, där industrin har ännu större möjlighet att bete sig oschysst mot privatpersoner som tvingas att betala sitt eget försvar dessutom.

Lika upprörande som om en domare vore medlem i Rädda Barnen och tror att den någonsin ska få döma i något mål som rör barn!!! Fan vad lack jag blir på alla Rädda Barnen. :4skrika

Vilken grej alltså, bevisningen var kass, straffet var skumt och nu detta :gnissla Och den ena nämndemannen fick lämna redan innan rättegången började eftersom han var upphovsman och någon läckte uppgifter om domen :rodnar haha det är kul att domaren själv inte tycker att han är jävig, nej då inte alls :hihi

Samma domare godkände husrannsakan mot Bahnhof 2005..

Ska vi tro att han kanske har mottagit gåvor från industrin i någon form, som ett tack/erkännande för hans alltid lika rådiga ingripanden när industrin visslar?

Det skulle inte förvåna mig om han dyker upp på vimmelbilder från grammy/emmy/guldbagge galor dit han har bjudits av industrin.

Men jävig... nääe, tror ni det?

JO har ju redan uttalat sig om att han inte tänker ta upp frågan. Domen skall ju ändå provas i Hovrätten.

Det som jag däremot funderar på är följande:
-Domaren gav ju tillstånd till Banhof raiden 2005. Var han redan då medlem i Svenska föreningen för upphovsrätt ?
I sådanna fall kan jag förstå att Antipiratbyrån vände sig till just den domaren, för då var ju det hela uppgjort i förväg och de konstiga förutsättningarna för Banhof raiden framstår som lite mer logiska.

-Det riktigt konstiga är att samma domare är den som får målet om TPB. Fick Antipiratbyrån välja domare i Tingsrätten? Så är det väl ändå inte tänkt att fungera eller?
För det är klart att de gärna ville ha samma domare som har samma grundsyn som de och redan tidigare har hjälpt dem på traven. Att den domaren redan är djupt insyltad i verksamhet gällande copyright och vän med flertalet av dem som låg bakom TPB åtalet gör ju inte saken sämre.

Taktiken, nu så här i efterhand, var ju briljant upplagd.
De hade domen klar från början, då domaren redan var på deras sida.
I samband med domen så skickades det ut hotbrev till alla stora torrentsidor i Sverige. Det är därför dessa nu lagt ned, de hade till och med 29 april på sig att göra det för sedan skulle de också åtalas. Hotbrevet finns upplagt på nätet någonstans ifall ni vill läsa det.
Vinsten Antipiratbyrån nu har gjort är enorm. De har skrämt piratSverige till tystnad och fått ned 80+% av torrent verksamheten.
Allt tack vare taktiken att se till att ha domaren på deras sida, sen blir det ju inte sämre med att en av de utredande poliserna tackades för utredningen genom att han fick en guldtjänst på Warner Brothers.

Nu så här i efterhand så märks det att hela grejen har varit ordentligt planerad från början. Jag får nästan känslan av Hollywood-konspiration om det hela.

Jaha, och hur gör man för att visa sitt missnöje, eller snarare förakt, för det här då?

Sen kan man ju alltid visa sin ståndpunkt genom att rösta i EU valet, rött mot blått i sverige börjar väl få antikvärde vid det här laget så mitt förslag är junilistan eller Piratpartiet. EU står ju trots allt över vår egen regering numera och folk fattar inte hur viktigt det är med detta valet.

EU valet är viktigare att rösta i än vårt eget!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg