GSXR1100R
The older i get the faster i was
Vet någon hur det funkar, man ska bes. varannat år, jag bes. min -90:a i Maj förra året, ska jag bes. i år igen eller slipper jag 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

SBS...soppatorsken skrev:Jag tror att du slipper.
Men jag ska ringa till SBS imorn så jag vet säkert då.
GSXR1100R skrev:Vet någon hur det funkar, man ska bes. varannat år, jag bes. min -90:a i Maj förra året, ska jag bes. i år igen eller slipper jag![]()
Ändringen kommer först fr.o.m 2005GSXR1100R skrev:SBS...![]()
JonnyN skrev:Kan ju inte stämma...Min R1-02:a uttagen 0305 ska in senast den 0405..Hur kan det komma sig![]()
JonnyN skrev:Kan ju inte stämma...Min R1-02:a uttagen 0305 ska in senast den 0405..Hur kan det komma sig![]()
Den är ju äldre än tio år så du får besiktia varje årGSXR1100R skrev:Vet någon hur det funkar, man ska bes. varannat år, jag bes. min -90:a i Maj förra året, ska jag bes. i år igen eller slipper jag![]()
Nej jag har inte fått någon kallelse men jag tog ett utdrag via fax från vägverket är stod det att den skulle in senast 0405..Van Zan skrev:Varför skulle du göra det, har du fått kallelse eller?
JonnyN skrev:Nej jag har inte fått någon kallelse men jag tog ett utdrag via fax från vägverket är stod det att den skulle in senast 0405..
hojen togs i trafik första gången 03-05-05 men första ägaren köpte den 02-11-26..![]()
Ja det verkar ju så, då måste man låna soptunnesystemet igenVan Zan skrev:Edit: Läste lite slarvigt
Ser ut som om du du ska besiktiga i år igenÄndringen kommer först fr.o.m 2005
Saxat från SBP:s sida
När är det dags att besikta?
Fordon av årsmodell 1986 eller äldre
besiktas enligt de gamla reglerna – senast 12 månader efter godkänd kontrollbesiktning. Från 1 april 2005 gäller de nya besiktningsreglerna – se nedan.
Fordon av årsmodell 1987 eller nyare
besiktas enligt de nya reglerna - första gången fyra år efter den månad fordonet första gången togs i bruk (se registreringsbeviset). Därefter senast 24 månader efter godkänd kontrollbesiktning.
Exempel på de nya reglerna:
- Fordon taget i bruk första gången i maj 2002.
Ska besiktas senast maj 2006.
- Fordon av årsmodell 1989. Senaste godkända kontrollbesiktning utfördes i maj 2003.
Ska besiktas senast maj 2005.

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |