Dom där jäkla blöjknuttarna...

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Sveavägen används ju rätt ofta som tävlingsbana :tummenupp


Från gårdagens Stockholms City:
 

Bifogat

  • hehe.JPG
    hehe.JPG
    133.4 KB · Visningar: 812
Pallas Athena skrev:
2490206 Sveavägen används ju rätt ofta som tävlingsbana :tummenupp


Från gårdagens Stockholms City:
Vem f-n tjackar hoj för "dra" på Sveriges mest trafikerade innerstadsgata?
:va
---------------------------------------------
Hmmm...du kanske var ironisk föresten... :rolleyes:
 
Last edited:
Dom kallas inte för 08or längre, utan för 99or....för dom är inte 100 % :pannkyss
 
definitionen "blöjknutte" har jag bara hört i samband med alla småknattar som kör moppe.
Nog för att moppeligisterna kan vara jäkligt jobbiga ibland men jag misstänker att han menade oss hojåkare...
Man kanske borde ta och reda ut begreppen med honom.
För övrigt så tycker jag att det har vart ganska lugnt på sveavägen senaste tiden...vendelsö däremot....(ni som inte bor i sthlm kan ju läsa bike så vet ni vad jag pratar om)
 
nu har jag läst artikeln säkert 10 ggr utan att förstå vad pelle ekman pratar om? är det kastanjer, sverigedemokrater, cyklister eller ryanair han menar? goda medborgare som släpar på både barnvagnar, portföljer, cyklar och matkassor på vägen till arbetsförmedlingen?
måste man röka på för att få en insändare publicerad?
 
Sedan -85 har jag då och då testat starter och vinterns motorpyssel mot andra hojar på gatan i stockholm. När man blivit stoppad av polisen och de ställer frågan om jag "tror att vägen det än ngn djävla dragstrip" så brukar jag säga att det faktiskt är så jag tolkat den ständiga avsaknaden av en dylik här i Sthlm. Att man får träna starter och dra mot andra hojar vid rödljusen istället.
Polisen brukar hålla med mig då.
Nu kanske inte Svea är optimal att elda ur hojen på med tanke på säkerheten, men ibland kan jag synda även där om jag hamnar bredvid några hojar vid ett rödljus (och det inte är folk som står på mittrefuger och annat som ser riskabelt ut). Men då blir det bara ett kvarter med fullt. Mest för att se vem som hanterade kopplingen bäst. Sveavägen är lite av protestverksamhet. Själv kör jag nog som en korgosse vid en onsdagsjämförelse. Men de ggr jag syndar så har jag inte såå dåligt samvete.

Mvh
J
 
Last edited:
varför ha dåligt samvete, sveavägen är ju numera en av stockholms få högfartsbanor? (50)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top