Dolda Kameran, svenska versionen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Idag tror jag att jag blev filmad och ni kommer alla få se mig på TV3 som killen som inte fattar någonting på läkarmottagningen.

Bakgrund:
Efter 1 mils löpning för snart 5 veckor sedan uppstod smärta.
Jag uppsökte läkare och fick (som vanligt) ingen diagnos.
Igår gjorde jag magnetkameraundersökning, skulle tillbaka till ortopeden idag och få resultatet.

Händelseförlopp:
Jag kom prick på utsatt tid, 0920, och anmälde mig i receptionen. Satte mig och väntade och hittade en biltidning Automobil som för övrigt var väldigt intressant, vad bra den tidningen blivit. Gamla balla bilar, nya balla bilar, inga tråkiga bilar, helt andra typer av reportage än både megatråkiga AMS och superfjuniga Bilsport. I alla fall, sitter och läser och noterar att klockan drar iväg. Men hej, jag har varit hos doktorn förr. Jag vet att min tid är värdelös och vårdanställdas är jätteviktig. That's life. Plötsligt händer det, receptionisten ropar ut (in för alla):

Men Markus, nu har ju klockan dragit iväg jättemycket!
-Ja...?
Jag är hemskt ledsen att doktorn är sen!
-Ok...?
Det känns jättedumt att jag bara satt här och pratade i telefon med patienter utan att upplysa dig om att det kanske blir lite försenat.
-Öh...det är helt ok alltså, eh...
Ja men jag är jätteledsen att jag inte sade till att det blir försenat, han kommer nog alldeles strax nu
-Ok...tack.

Vad fan var detta om? Varför så fin VIP-treatment? Okej, jag hade mitt nya Gold Series-bälte till min fräsigaste kostym och min hunkiga tajta svarta tröja idag, men wtf tanten var ju gammal. Det måste vara någon servicekurs hon missuppfattat, hennes arbetsgivare skickade henne till thailändska kostymskräddarförsäljningskursen istället för växelhäxakursen eller så var det helt enkelt Dolda Kameran.

Det var förvisso ganska trevligt. :)

Jag ville bara dela detta fina och knasiga minne från min torsdag med er alla, hoppas det var trevlig läsning.

Du har blivit vuxen,då talar man till dig istället för om dig.

:könsmogen

Vanligtvis på vårdinrättningar i Stockholm, i synnerhet de i offentlig regi men även de andra, så får man inte ett hej, inte ett tack, inte ett varsågod. Därför är det ganska imponerande att hamna på en privatklinik där man satt och läste en ny biltidning och tittade på morgon-tv på en LCD och sedan får högtidliga ursäkter för det som egentligen är standard i vårdsammanhang, dvs väntetid.

Privat vård rocks! :yoparty

Vad för smärta? Jag körde nog igång lite för hårt och har fått jävla ont i hälen. Det har suttit i över en månad nu. Dumma!

Säg som det är - det blev ligga va? :liggagammaltärintealltidsåtokigt :yoparty

Vad för smärta? Jag körde nog igång lite för hårt och har fått jävla ont i hälen. Det har suttit i över en månad nu. Dumma!

Knä, jag har en irritation i knäskålssenan tydligen. Inkl lite vätska. Jag fick känslan av att ortopeden försökte trösta mig med att Zlatan har samma åkomma. Det blir sjukgymnastik (som jag kommer misslyckas med), sedan medicinering (eftersom jag missköt gymnastiken) och sedan operation (eftersom medicinen inte hjälpte).

Hälar vet jag inte så mycket om, har iofs haft en hälseneinflammation 2002 och 2006 blev jag stungen av en stingrocka i häl/hälsena. Om du var ute och sprang i stingrocketätt vatten så har jag en del tips.

tror hon ville :ligga:tuttar

Efter 1 mils löpning för snart 5 veckor sedan uppstod smärta

det är nog inget fel på dig. skulle jag springa en mil skulle jag förmodligen avlida ;)

Men men.. Har du gått och blivit alldeles normal? :confused:

Vad hände med den negativa, cyniska och själviska Markus?

Men men.. Har du gått och blivit alldeles normal? :confused:

Vad hände med den negativa, cyniska och själviska Markus?

Vadå, jag har inte ändrat mig?
Cynisk är ett annat ord för klarsynt och pessimism är snubblande nära realism.

Efter 1 mils löpning för snart 5 veckor sedan uppstod smärta

det är nog inget fel på dig. skulle jag springa en mil skulle jag förmodligen avlida ;)

Man tror faktiskt man ska dö ibland. :(

Last edited:
Är hälen lite svullen?

En polare fick förjävla ont i hälen, och efter en vecka kunde man se att den var bredare än den andra..
Efter 2 veckor så bar det in till docktorn, som konstaterade: överandträngd hälsena -> vätskefylld = ingen ansträngning på 2 veckor.

Kan man ff kräva tillbaka patientavgiften om man får vänta mer än 30 min? I så fall var det hela en avledningsmanöver som hon uppenbarligen levererade skickligt :D

Serringfan är undercoverstrejkare och ville höja stödet för vårdarbetarna. :fakta

Låter troligt. Jag har varit mycket eller mindre svullen om foten i en månad på raken nu. Kanske 10 ggr så har det gjort *jävligt* ont när jag satt ner foten som vanligt. Ungefär som att man trampar på nåt vasst.

Är hälen lite svullen?

En polare fick förjävla ont i hälen, och efter en vecka kunde man se att den var bredare än den andra..
Efter 2 veckor så bar det in till docktorn, som konstaterade: överandträngd hälsena -> vätskefylld = ingen ansträngning på 2 veckor.

Kan man ff kräva tillbaka patientavgiften om man får vänta mer än 30 min? I så fall var det hela en avledningsmanöver som hon uppenbarligen levererade skickligt :D

Det hade varit fiffigt men då jag har privatvårdsförsäkring tror jag inte det gör någon skillnad. De skickar notan till Länsförsäkringar så är saken biff. :)
Det är det bästa man kan få av en arbetsgivare när hälsan sviktar för övrigt. De ordinerar sjukgymnastik till mitt stora förtret så talade jag om att det måste vara nära bostaden:
1km, är det okej? Bra, men då ringer de dig inom några dagar.

Det är som det borde vara i all vård, undrar bara varför ossarna inte fattat det. :confused:

Jag vetente riktigt men visst faan känns det som att Markus är bög!

En riktigt jevla homo6UellkommunistisktRåbög! :va

Det måste ha varit en dold kamera gömd någonstans. Det starkaste beviset på det är att hon var stockholmare och uppträdde trevligt. Känns lixom inte troligt. Fast hon kanske inte var infödd stockholmare? Då faller det på att hon jobbade inom vården och var trevlig. Dold kamera, solklart.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back