Dojskrapsproblem

Gulsnabbtrajja skrev:
Men läs innan då. Frågan var ju om reglementet inte tillåter uppflyttning? Skruva fjädring hårdare för att få mer frigång kommer försämra köregenskaperna.

Ursäkta då, Mr Wiseguy. Vill du att jag ska radera inlägget?

Mina "puckar" på skorna är fästa med skruv utifrån vilket är helkasst eftersom hela huvudet på skruven är bortslipat då jag alltid skrapar fötterna av någon konstig anledning.
Iofs är hela högerdojan sönderskrapa sen min lilla eskapad på Knudan så det kan ju kvitta men ändå.
Dojjan kan man få ner i backen men inte knät :fatta!

Geiger skrev:
Ursäkta då, Mr Wiseguy. Vill du att jag ska radera inlägget?
De e lugnt. Men varför lägga ett sånt förslag som 3:e man när Swedie redan 2 ggr har skrivit att det inte var ett alternativ.
PEACE ?!?

Jag har för mig att jag sett att en del sätter upp foton när dom svänger. Alltså typ sätter tån på pinnen istället för mitten på foten. Man kan ju inte växla men om foten skrapar i backen så misstänker jag att man inte kan växla heller.

Oxtars titanplattor är lövtunna och håller inte ett helt race.. Efter dom är slut så börjar det att skrapa på plasten och skruvarna så det är nästan omöjligt att byta ut dom. Numera kör jag med tårna på fotpinnarna och det går riktigt bra.

Jag har ett par Alpinestar Supertech (med tåskydd i plast) och FÖRTIOFEM i skonummer så problemet är ingalunda nytt. Men nu är det löst. Precis där detslite tar man och borrar ett 5 mm stort hål, gängar med M6 och skruvar i en skruv som man kapat till 7 mm lång gänga. Bonnjärnsskruv håller tre pass, rostfritt troligen dubbelt så långt!
Klart!! :tummenupp

magnus_moss skrev:
Jag har ett par Alpinestar Supertech (med tåskydd i plast) och FÖRTIOFEM i skonummer så problemet är ingalunda nytt. Men nu är det löst. Precis där detslite tar man och borrar ett 5 mm stort hål, gängar med M6 och skruvar i en skruv som man kapat till 7 mm lång gänga. Bonnjärnsskruv håller tre pass, rostfritt troligen dubbelt så långt!
Klart!! :tummenupp

Förmodligen effektivt och bra mycket billigare än titan också... :gnissla

Bifogat

• Pim0003.jpg
    Pim0003.jpg
    104.2 KB · Visningar: 102
Orginalfjädrar fram och bak Swedie? Hur mycket av fjädringsvägen använder du, hur mycket häng har du?

/B

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back