DOH! då har man smällt igendå..

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ni kommer kanske ihåg när Jag fick åka motorhyv och min kära Retta gick i graven dagen innan midsommar...

Igår skulle Jag ut till värmdö och lysdna på vågklucket men en kompis på min impulsinköpta "tröstmaskin".

när Jag kommer längst på Folkkungag där Erstag korsar blir det rött. Vid grönt ljus är det en SL buss som fortfarande är i korsningen, Jag inväntar fri sikt och när Jag ser gatan bakom arslet på bussen friskar Jag på (så gott det går med min stackars luftkylda..).

I motsat körriktning bestämmer sig en karl som även han fått grönt att.. "Jag hinner svänga vänster in på ersta innan de andra hinner köra rakt fram" :kocko

När Jag är i höjd med bussens arsle så skjuts det ut en familjakombi från vänster! Jag hinner bara tänka...AJ sedan flyger Jag upp på taket på bilen :3freak och får glida ner som en säl längst motorhyven..

Killen som körde bilen var helt förstörd och Jag har i nuläget inget agg mot honom, alla kan göra fel men det känns som om min hojkarma inte är helt på topp...
 

Bifogat

  • krock nr2.GIF
    krock nr2.GIF
    6 KB · Visningar: 1,316
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
wehooo kul med kameramobil
 

Bifogat

  • Bild013.jpg
    Bild013.jpg
    60.9 KB · Visningar: 1,075
  • Bild012.jpg
    Bild012.jpg
    37.6 KB · Visningar: 806
Last edited:

sandstream

Guest
Beklagar krocken! Hoppas gubben kollar sig för nästa gång :gnissla
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Rundningsmärke skrev:
Låter inte så skönt, hur gick det med dig?

/A


för hållandevis bra. litet brott på radius inne i armbågen och en lårkaka som gud glömde.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Skam den som ger sig, set e bara att fixa hojen och fortsätta att köra! Jag ska svetsa min ram idag sen jälar ska jag åka!! Hoppas du inte slog dig för mycket. Vems fel blev det?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
jag antar att det var hans fel son drog en vänstersväng bakom en buss då båda filer får grönt samtidigt, jag har ju företräde..



[edit] det e svårt att skriva med an hand...
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Teo skrev:
jag antar att det var hans fel son drog en vänstersväng bakom en buss då båda filer får grönt samtidigt, jag har ju företräde..



[edit] det e svårt att skriva med an hand...
Jepp, det ær hans fel. Men var inte før hård mot honom, vi gør alla våra misstag ... hoppas att du blir helt återstæld snart.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Han var faktiskt skitschyst och hjälpte mig jättemycket, så Jag är inte alls arg på honom. det var värre med de två "healing" tanterna som dök upp och da.. nu har du tur, vi jobbar med healing. sen tog de mig i ansiktet och då blev Jag arg.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
2Late skrev:
Första killen saknade körkort, det är bara då de hjälper en, och tanterna ville muddra dig. Har du plånboken kvar? :D Tokholmarna är sig lika :7peta

haha mån tro d
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Skönt att du klarade dig bra, måste dock vara frustrerande att bli "klippt" två gånger på sån kort tid.
Hur gick det med cykeln ?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Teo skrev:
Ni kommer kanske ihåg när Jag fick åka motorhyv och min kära Retta gick i graven dagen innan midsommar...

Igår skulle Jag ut till värmdö och lysdna på vågklucket men en kompis på min impulsinköpta "tröstmaskin".

när Jag kommer längst på Folkkungag där Erstag korsar blir det rött. Vid grönt ljus är det en SL buss som fortfarande är i korsningen, Jag inväntar fri sikt och när Jag ser gatan bakom arslet på bussen friskar Jag på (så gott det går med min stackars luftkylda..).

I motsat körriktning bestämmer sig en karl som även han fått grönt att.. "Jag hinner svänga vänster in på ersta innan de andra hinner köra rakt fram" :kocko

När Jag är i höjd med bussens arsle så skjuts det ut en familjakombi från vänster! Jag hinner bara tänka...AJ sedan flyger Jag upp på taket på bilen :3freak och får glida ner som en säl längst motorhyven..

Killen som körde bilen var helt förstörd och Jag har i nuläget inget agg mot honom, alla kan göra fel men det känns som om min hojkarma inte är helt på topp...
Även om det var bïlens fel så gäller det att se sig för i döda vinklar, allra helst vi som åker mc och är i princip oskyddade trafikanter.

Hoppas dock att du mår bra!! passa på att fräscha upp "nöjes"maskinen då bilens försäkring lär täcka.
 

Doktorn

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
929 -01, Wave Venture 1100
Mang0 skrev:
Skönt att du klarade dig bra, måste dock vara frustrerande att bli "klippt" två gånger på sån kort tid.
Hur gick det med cykeln ?

Den fick jag köra hem. Blev lite sned och dan men rullade..
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
kle1991 skrev:
Även om det var bïlens fel så gäller det att se sig för i döda vinklar, allra helst vi som åker mc och är i princip oskyddade trafikanter.

helt sant. Jag är mest arg på mig själv för att Jag gasade på bakom bussen, hade jag inte gjort det så hade bilen som åkte i stället smällt. krocken var ett faktum.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Doktorn skrev:
Den fick jag köra hem. Blev lite sned och dan men rullade..


Men det måste ju ändå varit en upplevelse för dig att få åka på något så
S-portigt, eller hur! :tungan Tack för hjälpen, vänner är oubärliga. :tummenupp
 

Doktorn

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
929 -01, Wave Venture 1100
Teo skrev:
Men det måste ju ändå varit en upplevelse för dig att få åka på något så
S-portigt, eller hur! :tungan Tack för hjälpen, vänner är oubärliga. :tummenupp

Sportigt ja... Inget i jämförelse med min TT600e där e står för "extreme experience" :yoparty och inte för elstart som många faktiskt tror.. :va
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Doktorn skrev:
Sportigt ja... Inget i jämförelse med min TT600e där e står för "extreme experience" :yoparty och inte för elstart som många faktiskt tror.. :va


Om inte annat så fick du ju se en riktig hoj när du kom ner i garaget :rolleyes: ;)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
eller E som i "En lite lägre och tröttare cyckel" HÄOW HÄOW.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top