DN: "Världens första flexifuelhoj"

jaaa.. Det är ju inte direkt raketforskning att ordna det. Mer en frågan om en bredbandslambda och en bra dator som kan ta hand om mappen.

En polare till mig bygger just nu om sin ducce för att gå på E85. Varför vet jag inte, tror mest att det är "för att man kan".

Det går alldeles utmärkt att köra E85 i "vanlig förknasarhoj" också.
Bygge om min i somras, mest för att det går. Gick faktiskt bättre på sprit än på soppa, märkte markant skillnad. Detta kanske dock kan härledas till en mer optimal blandning. Hur som haver avgaserna luktar popcorn :)

Bara det gjorde det värt besväret :)

Det går alldeles utmärkt att köra E85 i "vanlig förknasarhoj" också.
Bygge om min i somras, mest för att det går. Gick faktiskt bättre på sprit än på soppa, märkte markant skillnad. Detta kanske dock kan härledas till en mer optimal blandning. Hur som haver avgaserna luktar popcorn :)

Bara det gjorde det värt besväret :)

Upplever du en ökad förbrukning? Tycker detta borde kunna ge större problem på hoj än bil eftersom vi har så pass liten tank...

På moderna cyklar med insprutning så styrs ju redan sprutet av lambda-värdet.
Det enda det handlar om är att låta sprutet acceptera tillräckligt stora justeringar och se till att spridare mm klarar av att leverera den bränslemängd som krävs.
Problemet med std-mapparna är helt enkelt att de "tror att något är fel och vägrar feta på blandningen" tillräckligt eftersom värdena ligger utanför de programmerade toleranserna.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...