Djurplågeri!!

2fast4hjo skrev:
Har haft karnariefåglar då jag var yngre o de fick flyga fritt i huset (läs jag o syrran släppte ut dem).

eeeehh.. jag tror att andersbrink syftade på kycklingar o höns..

väl? :va

honkiie skrev:
Är inte det faktum att alla skaldjur egentligen är förklädda spindlar anledning nog att inte äta dom?

Förvisso så är båda leddjur. Men jag tror att du är närmare släkt till kor än vad spindlar är släkt med räkor.

benrangel skrev:
Förvisso så är båda leddjur. Men jag tror att du är närmare släkt till kor än vad spindlar är släkt med räkor.

Svarta livslösa ögon, skelettet på utsidan plus att dom utstrålar ren ondska. Dom måste vara släkt med spindlar. (nu tänker jag allra mest på krabbor och hummrar men även räkor ingår) Sen så har jag hört att grillad tarantella smakar exakt som hummer. :hihi

honkiie skrev:
Svarta livslösa ögon, skelettet på utsidan plus att dom utstrålar ren ondska. Dom måste vara släkt med spindlar. (nu tänker jag allra mest på krabbor och hummrar men även räkor ingår) Sen så har jag hört att grillad tarantella smakar exakt som hummer. :hihi

Kan det vara att du, liksom jag, bär på en viss spindelfobi :D

honkiie skrev:

Tarantella är en dans, en tarantel är det rätta namnet på spindeln.

Chris Ash skrev:
Tarantella är en dans, en tarantel är det rätta namnet på spindeln.

Den är skitäcklig med hår på benen, dåligt humör och huggtänder. Stavningen är helt ointressant, den är äcklig. Alla spindlar är skitäckliga.

Pungt.

Kay skrev:
Skrev till ambasaden.

God dag.

Det är inte utan att man blir äcklad över hur ett väl utvecklat och humant (trodde jag) land som Bulgarien kan bidra med djurplågeri som till synes är fullt socialt accepterat där nere. Jag vågar dra en parallell direkt till Spanien och tjurfäktning.
Det jag refererar till är det berömda vårfirandet där man som ceremonin snurrar en hund i ett rep tills avföringen kastas ut från hunden.

Att människorna som sysslar med detta borde få händerna avklippta är inte en underdrift. Att göra detta, för RENT nöje är likvärdigt med tuppfäktning, kamphundsmatcher och liknande skrämmande företeelser som förekommer på andra håll.

Traditioner i all ära, men att sådana barbariska handlingar får förekomma under 2000-talet är skrämmande! Jag kommer ALDRIG mer sätta min for i detta ”semesterland”, och kommer göra allt för att mina nära och kära inte heller gör det.

Bra skrivet Kay :tummenupp

t-rex skrev:
Den är skitäcklig med hår på benen, dåligt humör och huggtänder. Pungt.

Har du fått med dig ett dåligt kvart i stängningsdags-ragg. Det låter så på beskrivningen iallafall :lol

Kay skrev:
Skrev till ambasaden.

God dag.

Det är inte utan att man blir äcklad över hur ett väl utvecklat och humant (trodde jag) land som Bulgarien kan bidra med djurplågeri som till synes är fullt socialt accepterat där nere. Jag vågar dra en parallell direkt till Spanien och tjurfäktning.
Det jag refererar till är det berömda vårfirandet där man som ceremonin snurrar en hund i ett rep tills avföringen kastas ut från hunden.

Att människorna som sysslar med detta borde få händerna avklippta är inte en underdrift. Att göra detta, för RENT nöje är likvärdigt med tuppfäktning, kamphundsmatcher och liknande skrämmande företeelser som förekommer på andra håll.

Traditioner i all ära, men att sådana barbariska handlingar får förekomma under 2000-talet är skrämmande! Jag kommer ALDRIG mer sätta min for i detta ”semesterland”, och kommer göra allt för att mina nära och kära inte heller gör det.
Skrev du under med alla från sh? Tror nog alla som är medlemmar här kan stå bakom det brevet. Jag står definitivt bakom det.

sportarn skrev:
Skrev du under med alla från sh? Tror nog alla som är medlemmar här kan stå bakom det brevet. Jag står definitivt bakom det.

Personligen har jag sätt värre saker nere i Malmö en ett par hundar som skiter på sig.

Men det är klar det gäller ju sverige och här händer ju inget :va

Mr_White skrev:
Personligen har jag sätt värre saker nere i Malmö en ett par hundar som skiter på sig.

Så du står inte bakom det som han skrev i brevet?
Självklart så finns det mycket som är värre än detta, men bara för att det finns värre ska man strunta i detta då? Är det bara det som är värst som gäller? :va Du kan väl förklara för mig för jag förstår inte riktigt hur du menar.

Mr_White skrev:

Har du sett länken över huvudettaget :confused:

:7peta Läste du vad jag skrev ang hästarna ifrån mantorp som riskerades att slaktas pga vanvård

Tuvärr finns djurplågare i sverige också, ingen som har sagt ngt annat.

sportarn skrev:
Så du står inte bakom det som han skrev i brevet?
Självklart så finns det mycket som är värre än detta, men bara för att det finns värre ska man strunta i detta då? Är det bara det som är värst som gäller? :va Du kan väl förklara för mig för jag förstår inte riktigt hur du menar.

Nope står inte bakom brevet. Hade jag gjort det hade jag skrivit ett brev själv.
Nej man behöver inte bara bry sig om det värsta. Det är upp till var och en att avgöra.

En hund som som snurrar runt 10 sek tills den skiter på sig och är lite yr efteråt. Då finns lite värre saker som görs mor djur.

Brukar inte läsa Aftonbladet eller Expressen för dom brukar bara salta sina stories och lämna ut väldigt mycket till fantasin. Så att alla läsare ska dra egna slutsatser om det dom skriver. På så sätt kan en sådan här artikel se mycket värre än va den är. Det är bara läsa artikeln ett par gånger så kanske du förstår vad jag menar.

Mr_White skrev:
Nope står inte bakom brevet. Hade jag gjort det hade jag skrivit ett brev själv.
Nej man behöver inte bara bry sig om det värsta. Det är upp till var och en att avgöra.

En hund som som snurrar runt 10 sek tills den skiter på sig och är lite yr efteråt. Då finns lite värre saker som görs mor djur.

Brukar inte läsa Aftonbladet eller Expressen för dom brukar bara salta sina stories och lämna ut väldigt mycket till fantasin. Så att alla läsare ska dra egna slutsatser om det dom skriver. På så sätt kan en sådan här artikel se mycket värre än va den är. Det är bara läsa artikeln ett par gånger så kanske du förstår vad jag menar.
Vem har sagt att det är 10 sek?
Ska vi ta o hänga dig i ett rep o snurra tills du spyr, är det ok eller?
Har läst artikeln säkert 5 ggr och jag ser inte vad det är som aftonbladet ska ha ljugit om. Men du kanske har varit nere i bulgarien och upplevt det hela så du har alla fakta om det.

2fast4hjo skrev:
Har du sett länken över huvudettaget :confused:

:7peta Läste du vad jag skrev ang hästarna ifrån mantorp som riskerades att slaktas pga vanvård

Tuvärr finns djurplågare i sverige också, ingen som har sagt ngt annat.

Jepp, läste det. Har sätt värre saker en så när det gäller hästar & kor tyvärr.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back