Djurplågeri!!

Mr_White skrev:
På så sätt kan en sådan här artikel se mycket värre än va den är. Det är bara läsa artikeln ett par gånger så kanske du förstår vad jag menar.

Det kan också vara värre än vad visas (utanför kamerateam närvarande).

Snurras tills hunden skiter på sig av chock, skulle inte det vara djurplågeri

:mad:

Last edited:
Nån riktigt knäpp jävel har kommit på att man ska spå väder i hur mycket skit det kommer ut ur en hund.. några andra riktigt riktigt knäppa människor tror att det funkar också. Undrar vilka som är knäppast?!

:tummenupp APPLÅDER!!!

Kay skrev:
Skrev till ambasaden.

God dag.

Det är inte utan att man blir äcklad över hur ett väl utvecklat och humant (trodde jag) land som Bulgarien kan bidra med djurplågeri som till synes är fullt socialt accepterat där nere. Jag vågar dra en parallell direkt till Spanien och tjurfäktning.
Det jag refererar till är det berömda vårfirandet där man som ceremonin snurrar en hund i ett rep tills avföringen kastas ut från hunden.

Att människorna som sysslar med detta borde få händerna avklippta är inte en underdrift. Att göra detta, för RENT nöje är likvärdigt med tuppfäktning, kamphundsmatcher och liknande skrämmande företeelser som förekommer på andra håll.

Traditioner i all ära, men att sådana barbariska handlingar får förekomma under 2000-talet är skrämmande! Jag kommer ALDRIG mer sätta min for i detta ”semesterland”, och kommer göra allt för att mina nära och kära inte heller gör det.

Det är en viss skillnad på en eller ett par individer som vansköter/misshandlar djur, vilket inte någon i deras omgivning stöder vill jag lova, och att göra en kulturell sed utav att plåga djur där det står en publik och hyllar aktiviteten, fattar ni inte det är ni fan slut i huvet.

-Sen argument som "Vem bryr sig om svält i afrika?" osv är rätt kassa också, det är inte ett direkt lättlöst problem direkt, medans i fallet om hundar handlar det bara om att sluta upp och plåga djuren helt enkelt, och jag tror att en eller alla någon gång engagerat sig och givit pengar åt människor i nöd, även om det sällan är nog.

Kan för övrigt säga att jag nu i veckan skall ta och gå med i en förening här i Malmö på gasverksgatan mot djurförsök/djurplågeri.
-och ja, jag hjälper människor i nöd också då jag har fadderbarn och ger 200:- i månaden till röda korset.

Sen står jag principfast kring att djuren har alldrig gjort oss något illa, ändå skapar vi så mycket lidande mot dessa oskyldiga ting. Mår dåligt när jag tänker på det.

NEPP! Mer kärlek åt både djur och människor, och mer kritiskt tänkande kring vad man främjar för verksamheter när man köper exempelvis en Canada Goose-jacka. Dubbelmoral kallar väl många faktumet att jag äter kött, men det är för att det är nyttigt och jag skall bli mätt, stor och stark, och det är en rätt solklar skilnad på att äta för att leva, och att skratta åt djur som snurrar runt i rep så de skiter på sig.

/Halv-trädkramare.

Last edited:
Jag håller med om vad thopa skrev på första sidan och är inne lite på samma spår.

Att de hissar upp en hund i ett snöre och låter den snurra tills den ger i från sig är hemskt. Inge snack om saken. Däremot händer det, enligt vad jag förstod av artikeln i en lite by i Bulgarien och är en sådan lite tradition att inte ens någon på Bulgariska ambassaden vet om det.

Enerigin på och hänga ut och klanka på detta bör, enligt min mening, rikta sig åt annat håll. Till exempel på det som thopa beskriver och annan djurhandel, främst där pälsen är första (enda) produkten (och därigenom läggs mest energi på att bevara den så fin som möjligt, vilket inte alltid ger de mest humanitära avlivningarna). En sak som återupprepas flerhundra gånger oftare, praktiseras av mångtuden fler utövare, och framförallt drabbar flera tusen mer djur.

Men som sagt, det är bara vad jag tycker..

thopa skrev:
Jag såg en extemt magstark videosekvens som innefattar minkar (tror jag) samt hur de plågas och flås LEVANDE(!!). De slår och dunkar djuren i marken för att sedan hänga dem uppochner för att sedan obarmhärtigt dra av skinnet ,från bakben till över huvudet, på de stackars djuren. På vissa kapar de av benen med en machete, dessa djur lever självklart också..

Jag klarade inte av att se hela klippet pga att det är det värsta jag någonsin sett. Snabbspolade hit och dit, varför jag envisades med att titta på det vet jag inte.

Det starkaste och mest hemska var nog ena minken som flåtts levande blev kastad åt sidan efteråt och fortsatte leva ett par minuter. Allt skinn var bortslitet, men som sagt... den levde ett bra tag efteråt och led något så otroligt..

Jag kan rota fram klippet om någon är intresserad, men jag avråder er starkt från att titta på det. Det är det värsta jag sett! :(

Edit: Att jag inte läst alla inlägg ser sig nog klart, bara en kort blick på inlägget ovan sa det...

andersbrink skrev:
Ett värre djurplågeri är att ha innekatt och att lämna hunden ensam medans man går och jobbar. Vem hänger med på DEN protestlistan?
Vilka åsikter jag har om innekatter det håller jag tyst om. Men att lämna en hund ensam hemma ser jag inte som djurplågeri under förutsättning att det görs på rätt sätt.

En hund har vissa särslkilda behov. Har den tillfredställt de behoven så ligger den naturligt stilla och bara vilar...
I vilt tillstånd gör inte hunden av med mer energi än den behöver... den sparar sig.
Som hundägare ligger det ett enormt ansvar på att tillfredställa hundens behov av mat, motion och vård mm.
Klarar du av den biten så är det inte djurplågeri att den får vara ensam hemma.
Det funkar om man har fasta rutiner för sin hund... Du kan ställa en hund när den äta, sova, rastas mm.

Givetvis så är det att föredra att på något sätt se till så att hunden har sällskap.
Det jag vill säga är att gör du på rätt sätt så fungerar det och hunden kommer att må bra.

SENSEI skrev:
Det jag vill säga är att gör du på rätt sätt så fungerar det och hunden kommer att må bra.

Draget till sin spets, vilket jag gjorde för att provocera lite, så tänkte jag på hur jag själv skulle vilja ha det - i hundens ställe. Inte skulle jag vilja sitta inlåst 10 timmar och göra ingenting och gå de övriga 14 timmarna i någons ledband. Fast nu vet jag inte hur en hund tänker och känner, men det gör väl ingen - utom hunden själv då feståss. Voff på sig!

andersbrink skrev:
Draget till sin spets, vilket jag gjorde för att provocera lite, så tänkte jag på hur jag själv skulle vilja ha det - i hundens ställe. Inte skulle jag vilja sitta inlåst 10 timmar och göra ingenting och gå de övriga 14 timmarna i någons ledband. Fast nu vet jag inte hur en hund tänker och känner, men det gör väl ingen - utom hunden själv då feståss. Voff på sig!
voff på dig själv du :)

Pyton skrev:
Nu kan jag inte åka till bulgarien heller. Fan.

Jag kan inte åka till Korea, där äter de hundar.
Inte heller till Spanien, där kastar de ut en get från ett kyrktorn.
USA är bara att glömma, rodeon vettu.
Norrbaggarna dödar söta sälar, glöm det.
Japanerna skär fenorna av hajar så dit kan jag inte åka.
Island som jag så gärna vill till skjuter valar.
Kolla på hockey i Kanada går ju ej då Innuiterna också dödar söta sälar.
I Ryssland har de dansande björnar. Ajaj. (de fås att dansa genom att de ställs på en het plåt.)
Indien verkar spännande, nej det går inte. De rycker ur tänderna på ormar och har i en korg.
Fotboll i england? Nope, där drar folk ur framklorna på katter så de inte ska förstöra möblerna.

Tyvärr måste jag flytta från Sverige eftersom bönderna här tar kalven från kon direkt efter födseln. Dessutom kokar vi kräftor levande och avlivar trångbodda minkar med el i röven.
Frågan är var jag ska flytta?

Apapapap

Du glömde,

I Sverige så äter vi fläskkött, och enligt muslimerna så är det orent (kanske inte direkt djurplågeri)
I Sverige så äter vi ko och oxkött, och det är en skymf mot Hinduerna som ser kon som HELIG

:mattias

Tycker min sign passar rätt fint just nu.
Man ska städa på sin egna bakgård innan man attakerar grannen.

Last edited:
Lägger här oxå för säkerhets skull....skriv gärna under....

Djurens rätt har lagt upp en digital namninsamling som kommer att skickas över till Bulgariens ambassad. Du hittar den på http://www.djurensratt.se/interacti...tlist.asp?id=13 - skriv gärna under och tipsa dina vänner att göra likadant!

Har du redan hört av dig till ambassaden? Skriv gärna under listan ändå, ju fler röster som protesterar desto bättre!

Djurens rätt har även i en skrivelse begärt förklaring av Bulgariens ambassad i Sverige. Du hittar skrivelsen på http://www.djurensratt.se/articles/article.asp?id=1496.

Djur som far illa.

Hur kan man göra så här mot djur???? :(

Bifogat

• djurplågeri.GIF
    djurplågeri.GIF
    48.9 KB · Visningar: 45
  • kor.bmp
    kor.bmp
    101.9 KB · Visningar: 30
Gula faran skrev:
Lägger här oxå för säkerhets skull....skriv gärna under....

Djurens rätt har lagt upp en digital namninsamling som kommer att skickas över till Bulgariens ambassad. Du hittar den på http://www.djurensratt.se/interacti...tlist.asp?id=13 - skriv gärna under och tipsa dina vänner att göra likadant!

Har du redan hört av dig till ambassaden? Skriv gärna under listan ändå, ju fler röster som protesterar desto bättre!

Djurens rätt har även i en skrivelse begärt förklaring av Bulgariens ambassad i Sverige. Du hittar skrivelsen på http://www.djurensratt.se/articles/article.asp?id=1496.

Djurens rätt, som organisation, får inget som helst stöd av mig!
Föreningar/organisationer som för fram sina åsikter genom ljuga och ha skygglappar på förtjänar ingen respekt...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back