Djurplågeri!!

Man ska naturligtvis inte döma alla Bulgarer, det är lika fel som att slå ner första bästa Norrman för att sälslaktens skull..

Men dom skyldiga, skulle jag inte ha NÅGRA betänkligheter att misshandla grovt...& länge.

Hata människor som gör detta!

Nu kan jag inte åka till bulgarien heller. Fan.

Jag kan inte åka till Korea, där äter de hundar.
Inte heller till Spanien, där kastar de ut en get från ett kyrktorn.
USA är bara att glömma, rodeon vettu.
Norrbaggarna dödar söta sälar, glöm det.
Japanerna skär fenorna av hajar så dit kan jag inte åka.
Island som jag så gärna vill till skjuter valar.
Kolla på hockey i Kanada går ju ej då Innuiterna också dödar söta sälar.
I Ryssland har de dansande björnar. Ajaj. (de fås att dansa genom att de ställs på en het plåt.)
Indien verkar spännande, nej det går inte. De rycker ur tänderna på ormar och har i en korg.
Fotboll i england? Nope, där drar folk ur framklorna på katter så de inte ska förstöra möblerna.

Tyvärr måste jag flytta från Sverige eftersom bönderna här tar kalven från kon direkt efter födseln. Dessutom kokar vi kräftor levande och avlivar trångbodda minkar med el i röven.
Frågan är var jag ska flytta?

Pyton skrev:

I Ryssland har de dansande björnar. Ajaj. (de fås att dansa genom att de ställs på en het plåt.)
Indien verkar spännande, nej det går inte. De rycker ur tänderna på ormar och har i en korg.
Fotboll i england? Nope, där drar folk ur framklorna på katter så de inte ska förstöra möblerna.

Tyvärr måste jag flytta från Sverige eftersom bönderna här tar kalven från kon direkt efter födseln. Dessutom kokar vi kräftor levande och avlivar trångbodda minkar med el i röven.

:rofl

Ang innekatter

thopa skrev:
Jag har också tänkt på det där med innekatt. Jag har planer på att skaffa mig en kisse då jag flyttar, men har alltid undrat om katten verkligen mår bra utav det. Hade jag flyttat till villa eller radhus eller liknande hade den fått gå ute, men eftersom jag kommer flytta till en lägenhet så måste man ju tänka på katten. Två katter kanske vore det bästa om man ska ha innekatt. Den måste ju ha en kompis.

:) har en innekatt, hade dörren öppen men han ville inte gå ut,fösökte gå ut med honom i koppel men då drog/sprang han in mot entren. Skaffade en kattkompis men de trivdes inte alls ihop. Han ville helt enkelt vara inne.

Han bor nu hos en kompis till mig (då sambon är allergisk) och har tillgång till skog o öppna fält (samt även andra katter) men inte vill han vara ute för det.

Visst kan du skaffa en innekatt, brukar inte vara några problem om du vänjer katten vid detta som kattunge. Alla katter är individer o det är omöjligt att i
förväg veta hur de reagerar på olika situationer.

Glöm inte att kastrera/sterilisera, vaccinera o id-märka

Edit o skaffa en klösbräda :rofl

o tillgång till mat o vatten

Last edited:
Pyton skrev:

:tummenupp Klockrent, där fick du med alla hemska människor! :huvet

Tycker man skulle använda "öga för öga, tand för tand" då kunde det j-vlarna hängar där själv och snurra!!!

Är med i Svenska hästars värn...men fasen för myndigheter och pappersvändare ibland....djuren hinner DÖ och lida hur länge som helst "innan de tittat på ärendet".......

Gula faran skrev:
:

Är med i Svenska hästars värn...men fasen för myndigheter och pappersvändare ibland....djuren hinner DÖ och lida hur länge som helst "innan de tittat på ärendet".......

Är också medlem där.

Fick i vintras ett desperat tfn-samtal ifrån min sambo ang två 13-åriga f.d travhästar, som riskerade slakt pga vanvård, (från mantorp) som ägaren i sin tur hade lämnat ut på foder till en som aldrig såg till dem. :huvet

Ringde upp ägaren som inte kunde ge mycket info ang hästarna, hur de var att rida etc (för att även hon inte hade sett till dem på över ett år, "svårt jag har ju 7 mil till dem sa hon") Ägaren ville heller inte hjälpa till med veterinärintyg, transport, skicka med div utrustning, info om foderstaten mm.

Jag hade två dagar på mig att bestämma mig, annars gick hästarna till slakt/till polisen där de tog ut en avgift på 2000 kr/dag för att "hålla dem levande"

Jag erbjöd mig att ta en av dem då jag inte har råd ekonomiskt att ta båda två men detta gick ägaren inte med på :kocko :mad:

Varför skaffar man sig djur om man inte tar hand om dem :(

Edit, fodervärden fick jag aldrig tag i men det ägaren som ansvarig för sina djur.

Bild på min f.d häst El camillo.

Last edited:
Gula faran skrev:
:tummenupp Klockrent, där fick du med alla hemska människor! :huvet

Tycker man skulle använda "öga för öga, tand för tand" då kunde det j-vlarna hängar där själv och snurra!!!

Upphör aldrig att förvånas över idioterna som finns... :kocko

Kan dock inte låta bli att flina när jag tänker på "öga för öga, tand för tand"...hehe...föreställ er en plöfsig, hårig bulgar snurrandes runt tills han skiter på sig! DET hade varit nåt... :rofl

Har haft utekatt sen jag var liten och trodde också att det var taskigt mot en katt att ha den som innekatt. Men en av katterna jag har nu trivs inte ute, den tycker det är skitläskigt och springer in igen. Den har gjort så sen den var liten, så det där resonemanget med innekatt är djurplågeri har jag lagt ner.

apropå japanerna. Tror ni att de skär fenorna av hajarna när dom lever eller? Efter en sådan prestation så tycker jag nästan dom förtjänar att få äta dom isåfall.

honkiie skrev:
apropå japanerna. Tror ni att de skär fenorna av hajarna när dom lever eller? Efter en sådan prestation så tycker jag nästan dom förtjänar att få äta dom isåfall.

Japp, de skär av dem när de lever och kastar sedan tillbaka dem i sjön där de möter en plågsam död. En haj utan ryggfena är rätt handikappad.

Och förresten ska jag bojkotta Broby! Enligt AB fann en familj där en Kungspyton i badrummet och slängde ut den i kylan. Snacka om djurplågeri!

Skrev till ambasaden.

God dag.

Det är inte utan att man blir äcklad över hur ett väl utvecklat och humant (trodde jag) land som Bulgarien kan bidra med djurplågeri som till synes är fullt socialt accepterat där nere. Jag vågar dra en parallell direkt till Spanien och tjurfäktning.
Det jag refererar till är det berömda vårfirandet där man som ceremonin snurrar en hund i ett rep tills avföringen kastas ut från hunden.

Att människorna som sysslar med detta borde få händerna avklippta är inte en underdrift. Att göra detta, för RENT nöje är likvärdigt med tuppfäktning, kamphundsmatcher och liknande skrämmande företeelser som förekommer på andra håll.

Traditioner i all ära, men att sådana barbariska handlingar får förekomma under 2000-talet är skrämmande! Jag kommer ALDRIG mer sätta min for i detta ”semesterland”, och kommer göra allt för att mina nära och kära inte heller gör det.

Pyton skrev:
Japp, de skär av dem när de lever och kastar sedan tillbaka dem i sjön där de möter en plågsam död. En haj utan ryggfena är rätt handikappad.

Om de bara tagit ryggfenan funnes det en teoretisk chans att överleva för hajen, problemet är att de även tar stjärtfenan.

så dom plockar alltså upp en massa hajar och skär av dom fenorna och kastar tillbaks dom? Hade jag ingen aning om. Fick bara en ful bild i huvet på tusen japaner som simmar med cyklop och morakniv på jakt efter haj. Asien är ju dock en galen kontinent. I korea äter man ju faktiskt bläckfiskar levande

andersbrink skrev:
Vad anser du om fåglar i bur?

Har haft karnariefåglar då jag var yngre o de fick flyga fritt i huset (läs jag o syrran släppte ut dem).

Nu bor jag på landet o matar småfåglarna på vintern men är inte lika extrem som grannen som lagar pannkakor till dem (ja det är sant!)

Edit, syftar du på höns så köper jag endast ägg från frigående höns.

:tummenupp för bönder som har sina kor i s.k EU-ladugårdar, dvs lösdrift där de får gå in o ut som de vill.

Last edited:
benrangel skrev:
Käkar du tigerräkor så kan du lägga ner det med.

P.S. konserverad tonfisk smakar delfin

Är inte det faktum att alla skaldjur egentligen är förklädda spindlar anledning nog att inte äta dom?

*/ ?>
Back