Djurplågeri!!

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Läste om djurplågeriet i Bulgarien där de hänger upp en hund i rep och snurrar hunden tills den släpper ifrån sig avföring.
Hur f-n kan man göra nåt sånt? Är folk helt :kocko
Jag som tyckte att Bulgarien var ett helt ok land när jag var där, men nu tror jag inte jag skulle åka tillbaks. Speciellt inte när bulgariska ambassaden vägrar kommentera det hela. De är väl rädda att förlora turister när det kommer fram hur de egentligen beter sig. :mad:
Djurplågeri

EDIT: Bra om man kollar länken innan man skriver inlägg :rolleyes:

Vilka idioter :kocko
Hur mycket skit som kommer ut beror väl på vad hunden har ätit...

Last edited:
sandstream skrev:
Vet du varför de gör det?
Är det någon typ av vadslagning eller bara någon störd engångsgrej?
De gör det för att kolla hur året blir om det blir rikt eller fattigt, ju mer avföring desto rikare :kocko

sandstream skrev:
EDIT: Bra om man kollar länken innan man skriver inlägg :rolleyes:

Vilka idioter :kocko
Hur mycket skit som kommer ut beror väl på vad hunden har ätit...
sorry.. :3freak
Kan inte förstå att folk kan göra så. :kocko

philsson skrev:
sorry.. :3freak
Kan inte förstå att folk kan göra så. :kocko
Det var inte menat till dig utan till mig själv :D
Jag skrev en massa frågor och upptäckte sen att det fanns en länk i det första inlägget.

Hundar har ganska låg status i såväl asien som latinamerika m.fl. ställen. I stora delar av världen ses de som skadedjur och på sin höjd god måltid, så hunden som "människans bästa vän" är ett västligt fenomen. Tyvärr är detta troligtvis inte det värsta exemplet på plågeri heller.

Vilka jävla djur det finns, och då talar jag inte om den stackars hunden.

Vilka jävla dårar det finns, hatar fan djurplågare.

vilka j-vla idioter, hur kan de bara göra så!

jag var precis i kontakt med djurens rätt och aftonbladet för samla in namn till en officellt protest.....

djurens rätt visste inte riktigt hur de skulle göra än....detta var nytt för dem!!!!! får se vad som händer..

skicka sitt namn till ambassaden...tveksamt...de förnekade direkt!!!!!

j-vla bulgarer, åk inte dit på semester och sponsra detta land!!! :mad:

Ett värre djurplågeri är att ha innekatt och att lämna hunden ensam medans man går och jobbar. Vem hänger med på DEN protestlistan?

andersbrink skrev:
Ett värre djurplågeri är att ha innekatt och att lämna hunden ensam medans man går och jobbar. Vem hänger med på DEN protestlistan?
Vet inte om jag hänger med i ditt resonemang.
Är det hunden som får stryk av katten eller tvärt om eller är det katter inomhus och hundar som lämnas ensamma du hänger upp dig på?
Innekatter är väl ändå inte djurplågeri, dom klarar sig precis lika bra inomhus om dom har lite sällskap dom är otroligt anpassningsbara.
Skulle det vara djurplågeri är kaniner/råttor/fåglar/fiskar i bur även det djurplågeri.

*

Japp! helt klart sjukt,de som gör det borde ju själv hängas upp o snurra några varv o se hur lyckliga dom blir av det,man blir både :mad: & :( .

Och så till en annan sak,skulle ni tänka Er att smaka,äta hund?.

sEiKo skrev:
Vet inte om jag hänger med i ditt resonemang.

Fundera lite till... t.ex. över varför en kossa får för sig att böja till en ståltråd för att fiska upp godsaker. Vad har du för rätt att låsa in en katt, hund, fisk whatever i en liten lägenhet? Direkt överfört på människor skulle det kallas för slaveri - där man hamnar i en beroendeställning pga av situationen och inte vet annat.

Jag såg en extemt magstark videosekvens som innefattar minkar (tror jag) samt hur de plågas och flås LEVANDE(!!). De slår och dunkar djuren i marken för att sedan hänga dem uppochner för att sedan obarmhärtigt dra av skinnet ,från bakben till över huvudet, på de stackars djuren. På vissa kapar de av benen med en machete, dessa djur lever självklart också..

Jag klarade inte av att se hela klippet pga att det är det värsta jag någonsin sett. Snabbspolade hit och dit, varför jag envisades med att titta på det vet jag inte.

Det starkaste och mest hemska var nog ena minken som flåtts levande blev kastad åt sidan efteråt och fortsatte leva ett par minuter. Allt skinn var bortslitet, men som sagt... den levde ett bra tag efteråt och led något så otroligt..

Jag kan rota fram klippet om någon är intresserad, men jag avråder er starkt från att titta på det. Det är det värsta jag sett! :(

Jag har också tänkt på det där med innekatt. Jag har planer på att skaffa mig en kisse då jag flyttar, men har alltid undrat om katten verkligen mår bra utav det. Hade jag flyttat till villa eller radhus eller liknande hade den fått gå ute, men eftersom jag kommer flytta till en lägenhet så måste man ju tänka på katten. Två katter kanske vore det bästa om man ska ha innekatt. Den måste ju ha en kompis.

mb skrev:
Hundar har ganska låg status i såväl asien som latinamerika m.fl. ställen. I stora delar av världen ses de som skadedjur och på sin höjd god måltid, så hunden som "människans bästa vän" är ett västligt fenomen. Tyvärr är detta troligtvis inte det värsta exemplet på plågeri heller.

Läste om en sån sak för ett tag sen. Amerikanerna använde hundar för att nosa upp vapen och sprängämnesgömmor i irakiska hus, alla irakier blev fly förbannade och skrek och gormade vilket fick jänkarna att tro att alla gömde någonting. I själva verket var det just hundarna som hundar som de störde sig på, det var som om någon hade släppt in råttor hos en svensk.

UrbanTiger skrev:
Det är sjukt att göra så mot djur.
Skulle fan ta en Bulgar och göra likadant och sen skicka bilder på spektaklet till alla Bulgariska tidningar :gnissla

Är det någon som känner en Bulgar?
PM:a i så fall :4skrika
Jag känner en norrbagge. Går det lika bra?

*/ ?>
Back