Djur...

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Körde ihjäl en hare med hojen igår :(, kan dom inte hålla sig från vägen? hojen tar ju inte mycket plats på vägen men ändå lyckas de pricka in en :mad:

Polarn fick en älgklöv i backspegeln eller så förra året, i 160!, han har lätt älgnoja nuförtiden :rolleyes:

I Stockholm verkar det vara mest djur kring i bostadsområdena.

Är de fler som lyckats träffa djur med hojen ?

Har bara träffat en fet humla med hjälmen å det sjöng bra i skallen... körde på en hare i 200 blås med bil men det märktes knappt (träffade bakhjulet), blev en fälgtvätt efteråt bara.

Djur är lite självmordsbenägna av naturen ;)

Jag körde på värsta knottet igår. riktigt jobbigt =)

Nej men ex antal trollsländor har jag lyckats mosa. Det sjunger rätt fint i hjälmen när man får en sån på visiret också :död och det blir en hel del kladdig smet som torkar direkt, och inte går att få bort med handsken :D

ja plockade en fiskmås med framlyktan, de va rätt spännande då fiskmåsar är större än vad man tror =)

Jo en familj med sparvar eller dylikt som satt o picka på en påfart till e4:n fladdrade förbi både på toppkåpan och kring hjälmen, men de drog några loopar o fortsatte:D

bivven skrev:
näh.,..men haren tar ännu mindre plats! varför var du tvungen att pricka in just haren?

De där små rackarna kan ju inte bestämma sig åt vilket håll de ska springa, de far lite hit och dit, ifall man siktar rakt på dom så kanske man missar :va

Plockade en fågel (en svala har jag för mig) med mopeden :rolleyes: för många herrans år sedan.

jag vejde för att rådjur för en vecka sedan... missade men la hojen på sidan...trist....

en polare körde däremot ÖVER en grävling med sin R1...Sjuk tur hade han för han klarade sig utan att ens köra omkull!!! vet inte hur gaffeln klarade sig men jag tror den var rak....

Mickez77 skrev:
Körde ihjäl en hare med hojen igår :(, kan dom inte hålla sig från vägen? hojen tar ju inte mycket plats på vägen men ändå lyckas de pricka in en :mad:

Polarn fick en älgklöv i backspegeln eller så förra året, i 160!, han har lätt älgnoja nuförtiden :rolleyes:

I Stockholm verkar det vara mest djur kring i bostadsområdena.

Är de fler som lyckats träffa djur med hojen ?

En gråsparv i kåpan i 90 bara en lätt "Dunpuff", men de väger inte många gram heller.

tjeena måste berätta vad som hände mig i förrgår va ute å körde fint väder va de drog iväg hade upp visiret skulle precis sätta ner det så kom en svärm med gråsparvar upp från diket å en träffade mig mitt i ansiktet som tur va så gick det bara hmm ca. 70 men iaf svällde upp som faan gjorde det... :näsblod :) men det kunde ju ha gått värre typ om den skulle ha träffat ögat eller nåt.

snake_415 skrev:
tjeena måste berätta vad som hände mig i förrgår va ute å körde fint väder va de drog iväg hade upp visiret skulle precis sätta ner det så kom en svärm med gråsparvar upp från diket å en träffade mig mitt i ansiktet som tur va så gick det bara hmm ca. 70 men iaf svällde upp som faan gjorde det... :näsblod :) men det kunde ju ha gått värre typ om den skulle ha träffat ögat eller nåt.

haha...sorry att jag garvar lite åt dina sparvar...men känns som en ganska osannolik händelse som händer bara för att den är så osannolik.... snackade med en kille här om dagen om min nära-rådjuret-upplevelse och han hade en historia som jag höll på att dö av... Hans farsa cyklade (obs trampcykel) till jobbet när han plötsligt blir påsprungen (!!!) av ett rådjur och bryter revbenet!!! :rofl Trist att göra illa sig men hans arbetspolare hade ganska kul åt det....Skadeglädjen är den enda sanna....

Svalt en humla en gång när jag körde cross, pluss att jag fått in nån geting i hjälmen när man varit ute i skogen och härjat med crossen, panikbroms blev det då kan jag lova ;)

Fick en kråka på axeln i 160 km/h för 2 år sedan. Smällde till rätt bra å hela axeln blev helt vit. Hur det gick med fågeln vet jag inte. Såg bara den rulla ut i diket.

\Masonit

Mickez77 skrev:
De där små rackarna kan ju inte bestämma sig åt vilket håll de ska springa, de far lite hit och dit, ifall man siktar rakt på dom så kanske man missar :va

Var det mörkt?

Lyckades få en humla på halsen i 170 en gång, kör aldrig utan buff efter det i alla fall.

Bas_Rutten skrev:
haha...sorry att jag garvar lite åt dina sparvar...men känns som en ganska osannolik händelse som händer bara för att den är så osannolik.... snackade med en kille här om dagen om min nära-rådjuret-upplevelse och han hade en historia som jag höll på att dö av... Hans farsa cyklade (obs trampcykel) till jobbet när han plötsligt blir påsprungen (!!!) av ett rådjur och bryter revbenet!!! :rofl Trist att göra illa sig men hans arbetspolare hade ganska kul åt det....Skadeglädjen är den enda sanna....
he he ja visst har man otur alltid ... men de där med rådjuret e oxå en lotto 7a :rofl helt otroligt :rofl

Plockat en sparv el dyl. med hjälmen, gick ok för mig men tvivlar på att fågeln klarade sig. Även nitat en fasan med foten i ca. 160 (? bromsa en del från 200 iaf), enligt de som låg bakom var det ett fjädermoln bakom mig :rolleyes: fast det kändes knappt.

Varje gång man ser en häst blir man ju nojig däremot. Låg idag och plöjde väg med ett halvdussin pers bakom. Körde förbi ett par nervösa hästar (de stog i en hage med elstängsel precis vid vägen) och tänkte "fan hoppas de inte kommer ut på vägen". Mycket riktigt, efter att 3 av oss kört förbi hoppade kräken ut på vägen. Men alla klarade sig, tur nog..

Hinkas skrev:
Svalt en humla en gång när jag körde cross, pluss att jag fått in nån geting i hjälmen när man varit ute i skogen och härjat med crossen, panikbroms blev det då kan jag lova ;)

Svalt en humla. :rofl

Gapar du när du kör? :hihi

Har själv också fått en geting i hjälmen när ja körde cross i skogen, som sagt panikbroms blir d.

Har även varit med om ett rådjur som tvunget skulle skvätta grus på mig o crossen när den passerade på vägen 1 m framför mig. :3freak

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman