Djur...

Masonit skrev:
Fick en kråka på axeln i 160 km/h för 2 år sedan. Smällde till rätt bra å hela axeln blev helt vit. Hur det gick med fågeln vet jag inte. Såg bara den rulla ut i diket.
Jag fick en duvjävel mitt i mellangärdet i 100 blås. Tappade andan totalt och blev ordentligt öm några dagar efteråt. Är förbannat tacksam att farten var så låg.

Sparv, mås, fasan, duva, humla, geting, häst, rådjur, grävling..., finns tydligen en hel djur som kan trilskas när man är ut åker, vad jag kan minnas varit nära innan haren och rådjuret är väl räv och ren, körde typ 160 i kolmörkret när räven stannar mitt på motorvägen och glor :kocko , bromsa fick lite sladd, den missade framhjulet precis :tummenupp

Mickez77 skrev:
Jepp

Man tydligen inte svara för kort :lol

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Om du hade hellyse på och haren sprang framför brukar det räcka med att blända av så skuttar dom ut i skogen :)

Dom blir vimsiga att allt ljus eller något sänt där :va

Jag var ute o mata med min gamla retta o det lyfte ett gäng måsar längre fram såg ja..ja hade väl ca 200 på mätarn o släppte av lite o tänkte efter...sen tänkte ja att man missar ju dom alltid ändå o fortsatte o gäza...självklart så tog ja den största i framlyktan...small till ganska bra!hände inget med hojjen förutom att ja hade världens blajja på framstänkan...åkte tibaks o kika vad som hände med måsen o den var helt uppsrätt=inälvorna låg utanför:)en hare o en grävling har man klippt med bilen...men polarn hade en rolig älg upplevelse för lände sen...han var på väg till jobbet med sin sierra o helt plötsligt small det bara till utav bara helvette o han snurra o åkte ner i dike...d hände inget med han..han hoppade ut ur bilen o skulle kolla va fan d va...jo då stod d en förvirrad älg o kika på han o sen sprang den ut i skogen igen...älg fan sprang in i bakskärmen på bilen...ni kan ju gissa va vi garva när vi undra vaffö hans bil e helt pippad o han berätta vad som hände..

stoooffe skrev:
Svalt en humla. :rofl

Gapar du när du kör? :hihi

Har själv också fått en geting i hjälmen när ja körde cross i skogen, som sagt panikbroms blir d.

Hehehe, jag vette fan faktiskt hur jag körde för att få in en humla i munnen. Har fått munnen full med grus någon gång också när man legat bakom brorsan på någon grusväg, mindre kul det mde.

Viru skrev:
klippt med bilen...men polarn hade en rolig älg upplevelse för lände sen

på tal om älg!

Min farbror berättade när han var liten och åkte 125 så hade han en kompis som brakade in i en älg. Hojjen fortsatte och polaren mosa in i älgen :tomten

Man har väl kört över en o annan hare och katt under årens lopp med trasig under kåpa som följd av detta :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman