Ditt märkliga mellanmål

Krossa turkpeppar och hälla i mjölk o dricka.
Ta en hel sötlev (ordinär sötbrödslimpa för er som inte vet vad det heter på riktigt) som man delar i två bitar längsmed. Sedan hivar man på: ost, tomatskivor, sallad, skinka, kalles kaviar, rökt korv, rökt hästkött, lite annan sorts sallad, äppelskivor, leverpastej, mackrill i tomatsås, vitkål, jalapeño, jordnötsmör, chilisås, mosade hemlagade köttbullar. Smäll ihop och ät.

Krossa turkpeppar och hälla i mjölk o dricka.
Ta en hel sötlev (ordinär sötbrödslimpa för er som inte vet vad det heter på riktigt) som man delar i två bitar längsmed. Sedan hivar man på: ost, tomatskivor, sallad, skinka, kalles kaviar, rökt korv, rökt hästkött, lite annan sorts sallad, äppelskivor, leverpastej, mackrill i tomatsås, vitkål, jalapeño, jordnötsmör, chilisås, mosade hemlagade köttbullar. Smäll ihop och ät.

Gösses:confused:

Råbiff! Fin nötfärs med tillbehör i form av hackad gul lök, kapris, hackade rödbetor, äggula, svartpeppar och salt. Avnjutes bäst med en kall öl och avsaknad av flickvän som inte kan låta bli att gnälla över att det verkar vara äckligt.

:glömdet
Råbiff! Fin nötfärs med tillbehör i form av hackad gul lök, kapris, hackade rödbetor, äggula, svartpeppar och salt. Avnjutes bäst med en kall öl och avsaknad av flickvän som inte kan låta bli att gnälla över att det verkar vara äckligt.

Precis! Ruggigt gott!

Ingen som kan hitta tråden med han som vävde pitabröd i bacon? DET var ett mäktigt mellanmål.

Det får du ta och bjuda på någon gång:tummenupp

Själv käkar jag kött i tid och otid. Kallskuret, ölkorv, köttbullar, eller rentav att man steker sig en fin köttbit eller kör lite kyckling i ugnen. Men kött till mellanmål är absolut vanligast:)

Morötter!
Enkla att skala.
Smakar gott.
Rejält tuggmotstånd.
Perfekt mellanmål.

Det mesta i mitt kök har någon fått smaka kanel, en del brukar ha lite svårt för några av mina smak-kombos där..
Keso,mjölk,kanel,russin
Keso,vindruvor.
Keso/kvarg+funlight
Proteinpulver med rågfras och lågkalori sylt,
Tonfisk med oregano
Tonfisk med havregrynsgröt, havregrynsgröt med ägg..
Fast egentligen är det väll inget av ovanstående som utmärker sig speciellt mot vad vissa andra näringsintresserade människor trycker i sig :D

äter inte alla fiskbullar nästan?

vissa tycker jag e konstig som har banan i tacosen men de e skitgott!

Banan i tacos är ju ett måste, funkar ju inte utan när man väl har testat :(

Fyfan, det va seriöst det äckligaste jag hört.

Jag käkar gärna is som snacks, men det är väl kanske mindre märkligt om man jämför.

:3freak Inte äta banan i tacos OCH käka is!? Is smakar ju förvisso inget men det där jävla ljudet av käkar som krossar is är ju smått vidrigt :näsblod

Last edited:
Spaghetti med en halv tub amerikansk dressing är lyxig.

Eller fattigmansmackan, när smör och pålägg är slut, ta ett knäckebröd och häll grillkrydda på ;)

Jag testade Fiskbullar i hummersås med vita bönor en gång.
...en gång...

Annars så har jag levt på makaroner och ketchup som lunch i snudd på ett år i sträck när jag och dåvarande flickvän bodde ihop. Hon var arbetslös och jag fick skamlön. :(

Jag glömde förresten nämna att kalvsylta med rödbetor på mackan är grymt också! Tillhör ju egentligen julbordet, men jag käkar det året runt. Klockrent!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D