Ditt märkliga mellanmål

Banan i tacos är ju ett måste, funkar ju inte utan när man väl har testat :(

:3freak Inte äta banan i tacos OCH käka is!? Is smakar ju förvisso inget men det där jävla ljudet av käkar som krossar is är ju smått vidrigt :näsblod

bara lukten av varm banan får mig att må illa. tvi.
Is däremot, fin känsla när det är helt iskallt i munnen och halsen, känns fräscht på någe vis. :va
Min sambo är också allergisk emot ljudet men när han ska käka knäckebröd är det heeeeelt okej att låta som en kornkross. :död

bara lukten av varm banan får mig att må illa. tvi.
Is däremot, fin känsla när det är helt iskallt i munnen och halsen, känns fräscht på någe vis. :va
Min sambo är också allergisk emot ljudet men när han ska käka knäckebröd är det heeeeelt okej att låta som en kornkross. :död

Ahh, det där med varm banan kan jag förstå att man ogillar. Fast tanken är ju att du lägger på den som sallad, dvs kall.
Testa, jag tyckte det lät vidrigt när jag hörde om det men en tacos är ingen tacos utan banan numera :tummenupp

Knäckebrödskross är ju inte alls samma sak juh :knäckebrödsnarkoman

Ahh, det där med varm banan kan jag förstå att man ogillar. Fast tanken är ju att du lägger på den som sallad, dvs kall.
Testa, jag tyckte det lät vidrigt när jag hörde om det men en tacos är ingen tacos utan banan numera :tummenupp

Knäckebrödskross är ju inte alls samma sak juh :knäckebrödsnarkoman

knäckebrödskross och framförallt chipskross låter precis likadant, iallafall i sina egna öron :P

Inga direkta konstigheter på så vis kanske men en kommentar som låter ljuda varenda gång jag ska äta i sällskap är:
"Ska du verkligen äta allt det där själv?"

Inte undra på allt folk är förkylda hela tiden, de äter inte ordentligt.

En annan av dotterns favoriter är Snabbmakaroner, Kall Bea-sås och ketchup...

En jobbkompis dotter är överförtjust i macka med überkombopålägget smör, skinka och nutella. :va

Själv kan jag bli glad när jag hittar såna där korvar av stärkelse i nått paket. (Förpackningsmaterialet alltså. Jämför med frigolitpluttar). Smakar ungefär som alternativ ostbåge, kanske lite lätt bacon-smak. :tummenupp

Beror din dotters udda mellanmål på din matlagningstalang? :)

Näe, det beror nog mer på hennes exprimentlusta, hon är faktiskt riktigt duktig på att laga mat, men just som mellanmål kastar hon ofta ihop något snabbt och konstigt.

Jag jobbar ju rätt länge på dagarna, och hon tränar någonting nästan varje kväll i veckan, eller så jobbar hon på kvällarna, så det blir ju rätt ofta hon får kasta ihop något eget innan jag kommer hem...

Jag är annars kunglig på att värma Billys pizza i mikron....

Inget konstigt egentligen, men har tabasco i/på i princip allt...

Kom hem med blodsockret i botten och stirrade in i ett princip tomt
kylskåp men hittade en halv pava avslagen Trocadero och en torr
mums-mums :yoparty

...det funkade en stund iaf...

En gubbe på jobbet brukar snaska på djupfrysta köttbullar när han sitter framför tvn. Det ultimata fredagsmyset?

Mina mellanmål brukar bestå i "för lat för att gå till affären så kolla vad som finns hemma och fixa till något av det"-käk. Kan bli spännande rätter ibland.

Något som återkommer regelbundet är: pannkakor med banan och sirap, marinerad vitlök med oliver, banan med glass + grädde(ovispad) och kakao, macka med (kall) falukorv o senap, potatiskroketter med vitlöksås eller lönnsirap, start(müsli) som tilltugg utan mjölk eller något annat till, pepparkakor med smör på.

Krossa turkpeppar och hälla i mjölk o dricka.
Ta en hel sötlev (ordinär sötbrödslimpa för er som inte vet vad det heter på riktigt) som man delar i två bitar längsmed. Sedan hivar man på: ost, tomatskivor, sallad, skinka, kalles kaviar, rökt korv, rökt hästkött, lite annan sorts sallad, äppelskivor, leverpastej, mackrill i tomatsås, vitkål, jalapeño, jordnötsmör, chilisås, mosade hemlagade köttbullar. Smäll ihop och ät.

du kan inte komma på något mer att hälla i? ketchup? :D

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...