Disskusionsforum?

Status
Ej öppen för fler svar.
Ravetrancer skrev:
Klart vi håller varann om ryggen, det kallas gemenskap, lojalitet, ja det finns många ord för det.
Saken äör den att vi kör inte som du tror att det är värsta skiten......som dårar i stan. Vi kör faktiskt ganska lugnt om jag får lov att säga det. Saken e bara att om man nån gång råkar lägga en liten burnis på stan så gör vi det och behöver inte lyssna på någons moralpredikan om detta. Vi står för vad vi gjort oxo, skyller inte på någon annan.

Och spy inte din galla, för jag tror säkert att du är så fin kille o håller hastighetsbestämmelser och du har ju aldrig retat upp nån allmänhet med ditt körande. Det enda folk gör här är att gaffla skit om allt o inget för att dom inte har nåt att göra.....
Kom tillbaks när du aldrig bryter trafikreglerna.

Rejvis om man står för det man har gjort, är man då inte mogen för att ta en konstruktiv diskussion/dialog?
Om ni dessutom redan kör lugnt och städat, varför jagar ni då UnderDOG igenom hela cyberrymden?

Sen vet jag inte om dethär med att "den som är fri från synd, och enbart de, skall få kasta första stenen"- diskussionen är så där värst upplyftande. För ni missar varandras nivåer.
Till exempel: UndeDOG talar om den strukturella nivån, MC kollektivet, gruppen och vad gruppen kan göra för att öka sitt PR värde.
Du pratar om individ, typ kom inte här och spy din galla, du som enskilld person, du som oxå kör för fort.

individ<->grupp
två olika nivåer att röra sig på i en diskussion.

För övrigt finns ej den av kvinna född person som kör motorcykel, som inte kört för fort vid något tillfälle. Däremot har vi olika åsikter om vad som kan vara lämpligt beteende vid gruppkörningar.

gladh

Ravetrancer skrev:
Eller var det för att UD hängdes ut här som han gjorde med WCX istället för att ta det personligt???

Det är skillnad på att reagera och på att överreagera. Men det är en tolkningsfråga.

gladh

Ravetrancer skrev:
e du inte bra än i benet???+
Som jag är nu kan jag nog inte ens köra en sporthoj rakt fram, än mindre svänga i raskt tempo. Vilken 85-åring som helst är smidigare. Är huvudet dumt får kroppen lida *dubbelmoralsmiley*

gladh skrev:
Rejvis om man står för det man har gjort, är man då inte mogen för att ta en konstruktiv diskussion/dialog?
Om ni dessutom redan kör lugnt och städat, varför jagar ni då UnderDOG igenom hela cyberrymden?

Sen vet jag inte om dethär med att "den som är fri från synd, och enbart de, skall få kasta första stenen"- diskussionen är så där värst upplyftande. För ni missar varandras nivåer.
Till exempel: UndeDOG talar om den strukturella nivån, MC kollektivet, gruppen och vad gruppen kan göra för att öka sitt PR värde.
Du pratar om individ, typ kom inte här och spy din galla, du som enskilld person, du som oxå kör för fort.

individ<->grupp
två olika nivåer att röra sig på i en diskussion.

För övrigt finns ej den av kvinna född person som kör motorcykel, som inte kört för fort vid något tillfälle. Däremot har vi olika åsikter om vad som kan vara lämpligt beteende vid gruppkörningar.

gladh
men till trots så bryter vi mot trafikregler och jag anser inte att en liten burn är så förbannat hemskt. Det är vad jag tycker.

Ang. UnderDOG så är det endast för att visa han att har man synpunkter på något i en grupp så tar man det med gruppen. Gruppen har först och främst en eget forum där dom håller till, sen känner han mig om han ville veta nåt. Och visst han frågade vad jag tyckte och jag sa till honom, att visst du får skriva vad du vill men det kommer nog bli ett jävla liv för många anser att vill man nåt så tar man det med dom personligt och inte med 7000 andra medlemmar från Sverige.
Och så mycket skit vi fick som var obefogad enligt min mening, eftersom dom som känner oss har en helt annan uppfattning än folk på forumet som knappt vilka vi är, så ger det en skev syn på hela saken.

Nu får UD se själv hur det känns att bli utsatt för små petitesser och hur skevt allting kan bli.

valmers skrev:
Som jag är nu kan jag nog inte ens köra en sporthoj rakt fram, än mindre svänga i raskt tempo. Vilken 85-åring som helst är smidigare. Är huvudet dumt får kroppen lida *dubbelmoralsmiley*
Trots detta så hackar du på mig och kallar mig för pensionär, bara för att jag inte vågar wheela in i lyktstoplar som du, dags att ge dig litet på nöten och väcka en gammal tråd :mad:

valmers skrev:
men bröt du inte bara lårbenet??? eller gick det av på massa ställen???

Ravetrancer skrev:
men bröt du inte bara lårbenet??? eller gick det av på massa ställen???
:näsblod
valmers skrev:
Nu är jag uppe på ortopedavdelningen, äntligen, efter sju dagar på på IVA.

Vad som hände var att jag tappade hojen vid gaspådrag på tvåans växel vid acceleration från en landsvägspåfart. Kalla däck, kallt i luften, bakänden bara försvann. Slog av försiktigt och trodde lite halvt på en stabilisering, varpå även framändan släppte. Gjorde det lilla som kunde göras, men det fanns ingen räddning, smack i backen. Såg direkt när jag gled på asfalten att det förmodligen skulle bli fullträff i lyktstolpen. Gled sedan runt 180 grader och gick med benen före in i stolpen (Hondan landande givetvis mjukt i diket).

Klantigt? Oerhört, jag vet bättre än att köra över gränsen med kalla däck. Är just nu bara så otroligt tacksam att jag lever.

Skador: lårbensbrott och öppet skenbensbrott, kraftigt trauma i övrigt mot bäcken, magen, rygg och bröst. Inga fler skelettbrott dock. Var vid medvetande ända till operationen; man känner sig fin i dikenkanten....
Benet spikat uppe och nere, tarmar/mage stod still uppsvällda i tre dagar, fina blodspyor. Svårt att andas (använder syrgas än), konstant 38-40 graders feber hela tiden, dålig sömn. Man får nya intressanta slangar installerade hela tiden.

Stort tack till hela räddnings/läkar/sköterske-teamet, fantastiskt. Tack också till alla som bryr sig, och alla som hälsat på.

Ta det lugnt i sommar, alla.

Ravetrancer skrev:
Nu får UD se själv hur det känns att bli utsatt för små petitesser och hur skevt allting kan bli.

Kan hålla med dig i det mesta, i att en burn intä är så farlig och allt det andra. Men den sista meningen är bara pöbelromantik. Om WCX är så jäkla missnöjda m UD så tar man en liten sansad brevväxling och inte skriker "MORALKÄRRING" i var och varannan mening.

Själv blir jag bara förbannad när en grupp ger sig på en enskilld.

gladh

gladh skrev:
Kan hålla med dig i det mesta, i att en burn intä är så farlig och allt det andra. Men den sista meningen är bara pöbelromantik. Om WCX är så jäkla missnöjda m UD så tar man en liten sansad brevväxling och inte skriker "MORALKÄRRING" i var och varannan mening.

gladh
Ähh knip igen din j-a moralkärring :arsele

gladh skrev:

gladh
Ja men vi är en grupp o kommer inte ifrån det.

Jag vet att ordet moralkärring sägs i alldeles för mycket olika situationer....det verkar ha en innbörd i många kategorier där man kan ha valt ett annat ord.

Ang grupp--->individ så kan jag förstå att det ser sämre ut, men nu e vi ju en grupp och vi har trots allt hållt denna tråd på en bra nivå, men ibland så brusar vissa upp , även jag, och bara för att man kanske ber nån dra åt helvete så innebär det inte att man skall slå sönder nån. Det är ett uttryck bara för ilska....

Ravetrancer skrev:
Ja men vi är en grupp o kommer inte ifrån det.

Jag vet att ordet moralkärring sägs i alldeles för mycket olika situationer....det verkar ha en innbörd i många kategorier där man kan ha valt ett annat ord.

Ang grupp--->individ så kan jag förstå att det ser sämre ut, men nu e vi ju en grupp och vi har trots allt hållt denna tråd på en bra nivå, men ibland så brusar vissa upp , även jag, och bara för att man kanske ber nån dra åt helvete så innebär det inte att man skall slå sönder nån. Det är ett uttryck bara för ilska....

Förvisso, men om man i affekt vräker ur sig nåt i stil med "hörödu din jävla moralkärring, du ska knipa käfft för du är inte medlem" så kan man:
1. gå tillbaka och editera när man lugnat ner sig
2. posta ett nytt inlägg där man säger "sorry, det jag menade var ......."
3. skicka ett PM där man säger "sorry, det jag menade var ......"

Denna tråd har hittills hållit bra nivå, men det finns ett otal andra trådar som barkat iväg åt skogen, just för att individer/grupper av individer vräkt ur sig saker i affekt och sen hårdnackat vägrat inse att det sårar människor och att det kan uppfattas som direkta hot. Alla vet trots allt inte när man "bara" är klagomur, eller om man faktiskt ska vara orolig för sin hälsa om man skulle närma sig Götaplatsen.

gladh

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...