Låter riktigt kul/intressant. Typ utbyte av kunskap, tips och ideér. Sånt är guld värt.
Typ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Låter riktigt kul/intressant. Typ utbyte av kunskap, tips och ideér. Sånt är guld värt.
Var/när/hur nästa gång?
Har du flickr-sida ??
Du hittar alla träffarna i forumet på fotosidan. Den 17 feb är det ny träff
Där får man reda på temat till kommande träff samt om man kan bidra med projektor, dator eller duk för kvällen. Ofta har de gamle rävarna allt sådant men ibland klickar det med andra aktiviteter.
Japp, du hittar mig på http://www.flickr.com/photos/jkallenberg/
eller www.jkay.se
Ska se om jag kan komma. Vi ska ta ner hela serverparken den 18:e så det är inte säkert jag hinner då det är en del förberedelser dagarna innan.
Men jag ska göra mitt bästa för att hinna med både och
Jag kollade på dina bilder på flickr. Riktigt fina grejjer, framför allt vattenbilderna.
Min sida på flickr http://www.flickr.com/photos/karlber
Hittade en jäkligt bra fotoutställning som går. Här presenterar dem den på webben. Photo 30 by 30
Du kan få leka med min 5D2 om du känner att du vill ha nått att jämnföra med, vi bor ju nästan i samma stad så det är bara att träffas en dag![]()
Jag har liksom aldrig riktigt fått kläm på det där mjuka och lite poetiska bildskapandet som t.ex. många av de där fotograferna pysslar med. Mina bilder känns alltid hårdare och på något vis. Visst är det en aning konstskolevarning på bilderna, men det kan ju ändå vara något som är intressant att prova på lite. Bara för att försöka bredda sig en aningHittade en jäkligt bra fotoutställning som går. Här presenterar dem den på webben. Photo 30 by 30

jag har typ toksnöat in på eldbilder efter att en kille lade ut en sådan i tråden.. så igår gjorde jag väl slut på hela lagret tändstickor här hemma. men det är kul att känna att man lär sig mer och mer hela tiden![]()
Usch, va äkklitt!![]()
![]()

Väldigt snällt!Har dock inte budget för en 5D Mk2 just nu, är mest nyfiken på tekniken o skillnaderna än sålänge.
Har faktiskt funderat själv på just det som du frågade innan, så ska försöka jaga fatt i en kamera med mindre sensor och jämnföra lite tider
Jag har liksom aldrig riktigt fått kläm på det där mjuka och lite poetiska bildskapandet som t.ex. många av de där fotograferna pysslar med. Mina bilder känns alltid hårdare och på något vis. Visst är det en aning konstskolevarning på bilderna, men det kan ju ändå vara något som är intressant att prova på lite. Bara för att försöka bredda sig en aning![]()
Tester är så fokuserade på brus och höga ISO, känns som en sensor med dubbelt så stor area borde ha nån mer, uppenbar, fördel?
Jag var nog mest nyfiken på vilka ISO man behöver för att fota inomhus med en FF kamera jämfört med en APS-C.
Ja, men det är ju så! Min Bild/Din Bild = olika verktyg och uppfattning. Jag själv känner att jag inte har det bildseendet och förmågan att hitta poesi när jag plåtar. Det hade varit en förbannat fin förmåga att ha. Är det ngt att kunna träna upp eller det bara finns hos vissa personer?
@Blue
Jäkla sjysst bild! Har du verkligen gjort den som jag tror att du gjort eller det är en efterkonstruktion?
Sen, visst är du Blue på d70sverige och är polare med SNUS?
Tackar
Det är nästan ingen som använder den macken ändå....
Nej det är ett montage!

Japp det är samma Blue som hänger på D70sverige och ibland med SNUS.
Då har vi en gemensam bekant. Ja då har man lämnat Nikon, sålt min D80.
Köpt en Canon 50D. Mycket nöjd än så länge![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |