Jäkligt bra fråga. Antagligen bättre än vad det ser ut när jag spelar upp filmklippen på någon av de datorer jag äger. Varken antika datorer med P4 processorer eller en nyare sak med Atom-processor verkar vara helt kompatibelt med film i full-hd. Hackigt var ordet sa Bull.
Jag köpte en HDMIkabel till 5D II med stor kontakt i ena änden o liten i den andra för att kunna kika direkt på 40" TVn. Oredigerat då förstås. Fantastisk kvalitet! Jag har inget bra redigeringsprogram, utan har mest lekt lite i iMovie.
Ljudet blev markant bättre med en lös Senheizermic i blixtskon. Den inbyggda micen plockar som du sa upp allt från kameran. Glömmer du slå av ISen så får du en perfekt upptagning av ett tröskverk.....
Pröva att fokusera med Livewiewn eller manuellt. Repetera scenen "torrt" innan du filmar o sätt ryttare av tejpmodell på fokuseringsringen så du hittar rätt. Även om du säkert inte tänkt använda kameran främst för att filma så kommer du att bli imponerad av resultatet när du använder nån ljusstark glugg på full öppning!
Grattis till kameran
/Lasse

Kolla: 85/1,2an! Yeah!!
Och ska man ha en soft 7D plus två nya gluggar är man uppe i sköna summor
. Äh, jag får se. Min 20D klarar av att leverera än och jag fortsätter nog med den då faktiskt andra saker finns att prioritera först.. som typ körkort och hoj
... En glugg också.....