Avdelningen hjärnsläpp: Vad är standard 1/4" stativgänga för typ av gänga? UNC?![]()
Tjaa vanlig tumgänga är det i alla fall, har hittat skruv i garagegömmorna som passat till div stativfästen.
UNC är väl klart vanligaste gängan så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Avdelningen hjärnsläpp: Vad är standard 1/4" stativgänga för typ av gänga? UNC?![]()
Ja, det kliade i fingrarna på mig också, men jag kommer nog ha fullt upp med mitt, å bländare 4 istället för 5 är ju halvt om halv sak samma, iaf på sånt jag tänker fota med det, djur&natur och motorsportMan blev lite sugen på ett Canon 300 4/L IS för 5500:- dock med krånglande IS men ändå!
Ja, det kliade i fingrarna på mig också, men jag kommer nog ha fullt upp med mitt, å bländare 4 istället för 5 är ju halvt om halv sak samma, iaf på sånt jag tänker fota med det, djur&natur och motorsport
Nu är det bara ett 24-105L och ett 150mm macro kvar, sen är nog kameraväskan rätt så fulländad för min del. Men det blir nog "sen"![]()
Jovisst, en 5D II vore ju inte så dumt, men eftersom jag gillar långa brännvidder så gör crop'en mig inte så mycket, så isf är en 7D mycket mer lockandeHe he he he FF då?

Tjusigt med flickrivern Lasse
http://www.flickriver.com/photos/oas/popular-interesting/[/QUOT
Du ser va lite svart kan göra...Svarvbilden e fördjefvla grym! O så stävbilden på den du kallar boat.Kolla om den snipan e till salu så hugger Helene direkt!

Skumt.Skulle ta lite bilder på lite julöl. Rigga kameran och skulle knäppa av. Ingenting händer och får upp den där lilla röda pricken i sökaren. Jaha, är det underexponerat eller? Trixar och donar med alla möjliga inställningar tills jag ska gå in i menyn för att nollställa kameran. Då kommer jag inte ens in i menyn. Jag kan få autofokus och så men den vill inte ta bilden! Va fan! Är den slut nu eller?
![]()

Ja, jag kollade batterierna. Även bytt och provat.Skumt.
Är batteriet laddat?

...
Men vad EOS 7D (en Canon med tillbehöret ST-E2) och Nikons kameror kan göra är att trådlöst styra vissa blixtar. Alltså inte enbart utlösa. Utan som på samma sätt som TTL-funktionerna samarbeta mellan blixten och kameran för att det ska bli en bra exponering. Det är med andra ord lite häftigare och minst tio gånger mera tekniskt avancerat än en enkel slavsensor.
...
Tjena,
Var på MM idag och kollade in en wacom-bräda. Verkade bra. Men jag undrar om någon vet skillnad mellan Bamboo pen&touch och Bamboo fun pen&touch?
Men vem vill köpa en sån egentligen?Och Minolta/Sony...

Fått ordning på kameran än då?Ja, jag kollade batterierna. Även bytt och provat.
Edit. Såg nu att displayen fortfarande är igång ÄVEN om jag har satt kameran på OFF.![]()
Den där avvikelsen gör mig lite nervös. Senast jag beställde något från Cyberphoto så tog posten tre veckor på sig innan jag hade det.Kund CyberPhoto AB
Tjänst Postpaket (25)
Vikt 3.2
Postnr 83432
Avsänt 2009-11-30
Händelser
2009-11-30 18:47 Umeå Sorterad
2009-11-30 18:47 Umeå Sorterad
2009-11-30 14:20 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
Avvikelser
2009-12-01 06:59 Sollefteå Felsorterat. Försändelsen kan bli försenad

Den där avvikelsen gör mig lite nervös. Senast jag beställde något från Cyberphoto så tog posten tre veckor på sig innan jag hade det.![]()
Lustigt nog så funkar den nu. Jag blåste lite här och lite där, ladda batterier mer än nog och sedanså funkar den. Det var iaf skönt. Kollar nu på vidvinkelzoom.. svårt..Fått ordning på kameran än då?
Lustigt nog så funkar den nu. Jag blåste lite här och lite där, ladda batterier mer än nog och sedanså funkar den. Det var iaf skönt. Kollar nu på vidvinkelzoom.. svårt..
Själv så har jag beställt en ny liten leksak.
Den där avvikelsen gör mig lite nervös. Senast jag beställde något från Cyberphoto så tog posten tre veckor på sig innan jag hade det.![]()
Vette fan. Det är jövligt fint. Men 7000 kr är 7000 krSkönt att höra, mmm Tokina 11-16 2,8 eller blir det fast?![]()

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |