Fotosidan? Tradera?Hittar inte mycke på blocket, kommer inte ihåg sidan med begagnat som brukar komma upp här, vad heter den ??
Edit: Liiite dyrare, men hittade denna: http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=105909
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fotosidan? Tradera?Hittar inte mycke på blocket, kommer inte ihåg sidan med begagnat som brukar komma upp här, vad heter den ??
Fotosidan? Tradera?
Edit: Liiite dyrare, men hittade denna: http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=105909![]()
Fotosidan? Tradera?
Edit: Liiite dyrare, men hittade denna: http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=105909![]()
Hej
Förmodligen fel forum för en rookie fråga men jag provar ändå..
Är sugen på att skaffa mig min första systemkamera och lära mig grunderna i fotografering. Jag har inte fotat mer än några enstaka ggr med brorsans pentax k10D
Jag är nu sugen på Canon EOS 500D för att det finns möjlighet att filma lite också.
Fråga 1: är detta en bra kamera för att ta nice bilder och kunna lära sig att fotografera med för en nybörjare som mig?
Fråga 2: vilket objektiv bör jag ha utöver "standard" objektivet? vill kunna ta lite actionbilder på bana bla...
Har inte pengar på hög så mkt objektiv per krona tack..
mvh Robban
Tänkte just också på det men hans budget var lite ansträngd. Men i sluändan så vinner han på att t,ex köpa ett SIGMA 70-200 2,8
Ni får ursäkta en amatör men ett 70-200 har väl inte lika bra zoom som 70-300?
Som jag fattar det kräver ett 2.8 mindre ljus än ett 3.6 eller 4.5 stämmer det?
Hej igen..
Jag kan tänka mig att lägga 10-15 K och då vill jag ha möjlighet till bra actionbilder och ett hyfsat zoom.
Som sagt helt ny på detta så jag går på all reklam...
Måste inte kunna filma men det vore kul..
på cyberphoto:
Nikon D90 + AF-S DX 18-105/3,5-5,6G ED VR 11,990:-
Bajs eller godis?
Hittar inte mycke på blocket, kommer inte ihåg sidan med begagnat som brukar komma upp här, vad heter den ??
Vad är "crop" ? Har en Nikon D80.Nä sant men om du ska köra på en crop kamera så får du lägga på x1,6 & det blir t,ex 300mm x 1,6 = 480 .
www.fotosidan.se brukar ha ibland. prova att släng ut en köpannons där![]()
Vad är "crop" ? Har en Nikon D80.
Ska testa det, tack.
Sigmas 70-200/2,8 för 5000kr begagnat är mera prisvärt.Gillar inte att köpa begagnat och det verkar som dom billiga 70-300 är riktigt dåliga.
Är detta prisvärt?: http://www.dustin.se/pd_5010097556.aspx har hittat det för 5500:- nytt.
Kamerahuset spelar ingen större roll vilket du väljer. Alla digitala systemkameror är mer eller mindre skitbra grejer. Jag brukar rekommendera Canon eller Nikon, för till de så finns det mera grejer begagnat än till alla andra märken sammanlagt.Hej igen..
Jag kan tänka mig att lägga 10-15 K och då vill jag ha möjlighet till bra actionbilder och ett hyfsat zoom.
Som sagt helt ny på detta så jag går på all reklam...
Måste inte kunna filma men det vore kul..
på cyberphoto:
Nikon D90 + AF-S DX 18-105/3,5-5,6G ED VR 11,990:-
Bajs eller godis?
/Emil, med två fina objektiv och ett kamerahus från stenåldern (eller iaf 2006)
Mja, det har varit lite klent med bilder från mig här på sistone. Men det har varit en del andra grejer som kommit i vägen. Ska väl ta och ta tag i det där också.Men med jäkla fina bilder!![]()

Hej
Och tack för all info, alltid bra att höra ifrån folk som vet vad dom pratar om.
Jag satt och kikade lite igår kväll igen och är nu inne på en Pentax K20D i pkt med dubbla objektiv.
Pentax K20D + DA 18-55 II/3,5-5,6 AL + DA 55-300/4-5,8 ED = 11.785 riksdaler
Den har fått mycket bra kritik och så är den ju vädertätad. enligt många sidor och tester på nätet bland de mest välbyggda kamerahus man kan hitta just nu.
Nu väntar vi bara på att få tillbaka lite på skatten...
Kamerahuset är vädertätat. Men är de där billiga objektiven vädertätade?Den har fått mycket bra kritik och så är den ju vädertätad.
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|