Min jakt efter en ny kameraväska fortsätter.
Igår så var jag in hos den lokala Expert-butiken som fortsätter att göra sitt bästa för att blåsa fotografer. De tyckte att väskan för mig skulle vara en LowePro Stealth Reporter D650 AW och de ville ha 2500kr för en sån (plus att det skulle ta "ett par-tre" dagar att få hem den).
Samma väska kostar hos Cyberphoto 1695kr.
Mitt svar på det blev:
- Nja, det var ju lite saftigt. Jag måste nog fundera lite på det.
Eller hur... Som om jag inte hade bestämt mig redan när försäljaren berättade hur mycket de ville pungslå mig på.
Visst skulle jag kunna betala någon hundralapp eller två för lite personlig service hos en lokal fotohandlare om jag ska köpa en ny väska. Men ett pris som ligger nästan 50% högre än Cyberphoto känns inget vidare motiverat att betala. Att en LowePro Stealth Reporter D650 AW dessutom är en gigantisk väska som jag inte ens har behov av gör ju inte heller att köpsuget ökar.
Dessutom såg jag att de hade en Canon EOS 30D till nedsatt pris. Exakt vad de ville ha kommer jag inte ihåg nu (blev så skrämd av det). Men det var inte långt ifrån vad de ville ha för en 40D, och deras pris för en 40D låg en bit över vad t.ex. OnOff vill ha för en 40D.
Idag så hittade jag den här överkomliga väskan hos Naturkompaniet. De har kamouflerat det bra, men under tyget så måste den vara i solidt guld och beströdd med ädelstenar.