Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Så titta vad jag hitta :)

Så vad tar nu bäst bilder D200 eller D3? Vad kan man begära för sitt D200 hus med B-grepp? Eller ska man ha kvar den i väskan...

Stabilized! :tummenupp

D200 som reservkamera e aldrig fel, så har kvar den om du har råd. Annars går dom för runt 7500.- cirkus.

Men sjukt ball att du har tjackat en D3. Slit med dig den nästa ggn du glajdar förbi RoLLERs så får jag våldföra mig lite på den! :yoparty :D

Stabilized! :tummenupp

D200 som reservkamera e aldrig fel, så har kvar den om du har råd. Annars går dom för runt 7500.- cirkus.

Men sjukt ball att du har tjackat en D3. Slit med dig den nästa ggn du glajdar förbi RoLLERs så får jag våldföra mig lite på den! :yoparty :D

Abslut ;)

Ska bli kul & se om man får nån ny tändning *S*

Så titta vad jag hitta :)

Så vad tar nu bäst bilder D200 eller D3? Vad kan man begära för sitt D200 hus med B-grepp? Eller ska man ha kvar den i väskan...

Det där är fina grejer!
Julafton kom tidigt i år!

Lillasyster behövde en bild av sig själv. Porträtt är inte min starka sida, men som snäll storebror slet jag fram kameran ändå.
sstra.jpg

Last edited:
och här är den "berömda" frigeboden = min första bild med digitalsystemkamera

Bifogat

• testfrigebod.jpg
    testfrigebod.jpg
    126.5 KB · Visningar: 62
Lillasyster behövde en bild av sig själv. Porträtt är inte min starka sida, men som snäll storebror slet jag fram kameran ändå.

Nämen det ser väl bra ut det där... något mörka ögon kanske. Och skuggan bakom hennes högra sida borde gått att undvika. Om man nu prompt måste kritisera nåt. Och det måste man alltid. :5sure

Det var fanemej inte illa pinkat. Det paketet lär försvinna snabbt.

Ja det där hade man huggit på om man va i uppgraderings-tagen.

Fråga till alla som bor i Storstockholmsområdet:

Är det nån som har en skärmkalibrator att låna ut? Jag har tjackat en för dyr skärm så jag har inte råd att kalibrera den. :näsblod

Det vore hemskt vänligt, bara nån timme eller så. Mjukvara behövs inte, skärmen har sin egna. Alla kalibratorer stöds.

Ja det där hade man huggit på om man va i uppgraderings-tagen.

Fråga till alla som bor i Storstockholmsområdet:

Är det nån som har en skärmkalibrator att låna ut? Jag har tjackat en för dyr skärm så jag har inte råd att kalibrera den. :näsblod

Det vore hemskt vänligt, bara nån timme eller så. Mjukvara behövs inte, skärmen har sin egna. Alla kalibratorer stöds.
Jag har också ny skärm... 32" :D
Soft som fan att ha TVn som dataskärm och sitta med trådlöst tangentbord och mus =)

Någon som varit på fotomässan?

Var där idag o spanade lite... :) Byggde upp köpsuget lite.

Tamron hade sin nya 70-200 glugg och enligt säljaren skulle den piska gatan med både sigma och nikons :mattias :näsblod Någon som läst något test eller kanske testat den själva?

Sen hade Casio en kamera som tog 60bilder/sek, den va fräck.

Fast allra mest sugen blev jag på en d300 med batterigrepp. Nice känsla att skjuta av 8bilder/sek.

Sen hade Casio en kamera som tog 60bilder/sek, den va fräck.

Ganska läcker prototyp Casio plockat fram. De där 60fps är med full upplösning på 6Mpixel. En bandbredd på ca 360Mpixel/s. Det är riktigt bra! Bara för jämförelse gör Canon 1Ds Mark III ca 105Mpixel/s. Vill man gasa på lite kör man vga-mode och skrämmer upp den i 300fps. Nån som vill "filma" gevärskulor? :rolleyes:

Last edited:
Oh! En Nikon D3. Den ser sjukt bra och gedigen ut, hoppas att du kommer bli nöjd med den Simon =)

Waddya think about this ya'll mean ol' bastards!?

Lejonhane fotad på Maurritius. Ca 12 månader gammal och 100 kg. Dom springer inte lösa på Mauritius men vi kunde betala och gå en promenad på en timme med dom och en guide. Krümt häftigt i do must say. Man kände sig hyffsat ödmjuk när man stirrade lejonet i ögonen. :rädd
Lion.jpg

Nikon D80 18-135mm

Last edited:
Schnyggt ruller. :tummenupp
Hur långt ifrån stod du där då?

Jag var ut en sväng idag, helt plötsligt står jag öga mot öga med en enorm, mörk, frustande ekorre. Han hade samlat på sig gräs i HELA munnen. Jag fick ingen bra bild på den lilla rackarn. Man jag måste ändå visa käften på han. Framifrån så såg det ut som ett riktigt kapten Haddock skägg. :hihi

Sen tog jag några vårbilder oxå.

Det som göms i snö...

Är det nån som har ansökt om att bli IStockPhoto.com fotograf? Jag blev grymt sugen efter att ha läst om det i en av Scott Kelbys böcker och även nu i senaste Kamera & Bild. Det verkar ju gå att göra lite stålar på sitt fotande.

Jag har iaf smackat in en ansökan!

iStockphoto® Photographer Application Completed

Thank you for your Stock Photographer Application. We will review your application as soon as possible. You will receive an email once your Application has been reviewed.

Nu är det bara att hoppas att man blir godkänd. Skitsvårt att välja ut endast 3(!) fotografier bara.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2