HAHAHA ja o hur svårt var det?..![]()
Ja, se hur lurade ni blev på D300...så jag förstår

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HAHAHA ja o hur svårt var det?..![]()

Ja, se hur lurade ni blev på D300...så jag förstår![]()
Jajamensan det blev vi.. men vi har pengar så vi köper en till![]()
Jag har uppgett det vid ett antal tillfällen.
Man är väl garanterad ifrån banken att ingen ska kunna använda mitt kort.
Jag blev av med 25k ifrån en uttags maskin i Bulgarien för ett par år sen. Jag fick igen varenda krona av banken.
Ebay är ju ett rätt så stort företag så dom vill nog verkligen inte förknippas med fuffens. Jag anser det vara säkert.
Men å andra sidan har väl jag precis blåst dig o kungen på 350spänn var.![]()

Polfilter är najs att ha, dessutom får du exponeringskompensera ner nått steg.. Men det beror ju såklart på hur ljust det är. Sen är det säkert bra att ställa vitbalansen manuellt annars tenderar snön att bli ganska blå. eeelller så skiter man i det och använder photoshop och nöjer sigNästa helg åker jag på en veckas Alp-semester i Engelberg. Därför skulle jag väldigt gärna få lite tips om hur man lyckas med sina snö och skidbilder. Någon som kan ge några riktvärden att utgå ifrån när det gäller både skidbilder och miljöbilder samt porträtt med allt det där vita som är överallt.
Jag har inga kvalitetsprylar som er rikemansungar utan får hålla till godo med en EOS400D och två objektiv:
Sigma 17-70 / 2.8-4.5
Sigma 70-300 / 4.0-5.6 APO
....så alla bra tips mottages tacksamt och helst av allt några riktvärden för slutare/bländare och ISO som jag kan använda för att komma igång och därefter laborera vidare ifrån.
Nästa helg åker jag på en veckas Alp-semester i Engelberg. Därför skulle jag väldigt gärna få lite tips om hur man lyckas med sina snö och skidbilder. Någon som kan ge några riktvärden att utgå ifrån när det gäller både skidbilder och miljöbilder samt porträtt med allt det där vita som är överallt.
Jag har inga kvalitetsprylar som er rikemansungar utan får hålla till godo med en EOS400D och två objektiv:
Sigma 17-70 / 2.8-4.5
Sigma 70-300 / 4.0-5.6 APO
....så alla bra tips mottages tacksamt och helst av allt några riktvärden för slutare/bländare och ISO som jag kan använda för att komma igång och därefter laborera vidare ifrån.
Hur mycket är du villig att lägga och spelar det någon roll om det är nytt eller begagnat?Men tänker mer på 17-85/IS och 24-105/4L. Givetvis skiljer det på dessa två men det gör även priset. Min fråga är om någon har erfarenhet av dessa båda och i såfall är priskillnaden värd att betala för?
Hur mycket är du villig att lägga och spelar det någon roll om det är nytt eller begagnat?
Skulle jag få vraka och välja fritt bland objektiv till Canon med ungefär den brännvidden så skulle det blir ett Canon EF 24-70/2,8 L USM. Tyvär så är ju inte det allt för billigt att köpa nytt. Men begagnat så finns både den och EF 28-70/2,8 L USM till en aningen vettigare penning (ca 7000kr kanske).
Om jag däremot skulle ha en pressad budget och vilja köpa nytt så skulle det nog bli ett Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di. Sigma har ett 24-70/2,8 men det har inte fått lika bra recensioner på Fotosidan.se.

Polfilter är najs att ha, dessutom får du exponeringskompensera ner nått steg.
Najs. Vart ifrån har du köpt det?Mitt kommer på tisdag hoppas jag![]()
Japp. Cyberphoto är snabba. Plus att man får godis.Cyberphoto, beställde efter lunch i fredags, men dom hann få iväg det ändå.
Det tyckte jag var bra.![]()
Cyberphoto, beställde efter lunch i fredags, men dom hann få iväg det ändå.
Det tyckte jag var bra.![]()
Den medskickade Twix'en räddade mitt blodsocker i fredags!Plus att man får godis.![]()
Ja, men jag tar inte ut nåt i förskott. Det ska väl till ånge inatt förhoppningsvis, sen ska det via stan innan det går ut på ön...Fick de iväg det i fredags borde du ha det i morgon. Jag beställde lite prylar från dem som de skickade i torsdags och det hämtade jag ut dagen efter.
Den medskickade Twix'en räddade mitt blodsocker i fredags!
Beställde även från kaffebrus och de lyckades leverera inom ett dygn de med från det att de la sakerna på lådan.
Hur mycket är du villig att lägga och spelar det någon roll om det är nytt eller begagnat?
Skulle jag få vraka och välja fritt bland objektiv till Canon med ungefär den brännvidden så skulle det blir ett Canon EF 24-70/2,8 L USM. Tyvär så är ju inte det allt för billigt att köpa nytt. Men begagnat så finns både den och EF 28-70/2,8 L USM till en aningen vettigare penning (ca 7000kr kanske).
Om jag däremot skulle ha en pressad budget och vilja köpa nytt så skulle det nog bli ett Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di. Sigma har ett 24-70/2,8 men det har inte fått lika bra recensioner på Fotosidan.se.
Nu är mitt paket i Malmö...
Dags att köra söderut och stanna ALLA lastbilar jag ser o kolla om dem har mitt paket.

|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |