Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Jag, Oas och en annan kompis drog iväg och försökte plåta lite......blev nästan "blåst" på konfekten när stormen bara vill bedarra en del. :näsblod
Blåste fan och kallt var det. Men solen dök upp senare.

Oas kamera gick sönder.....:huvet Min fick jobba för två. Byta minneskort hela tiden är ju jättekul?

http://www.jkay.se/?p=126

Last edited:
Det va en Canon va? :)

Skämt osidå. Mycket trevliga bilder Jkay! :tummenupp

Baahh...inte ens en Nikon hade stått emot grus i maskineriet på slutaren. Vilket jag tror att det är. Inte ens D3an med kevlarjättemegakolfibersuperstarka slutaren hade överlevt. SÅ det så! :mad:

Nä, skämt o sido...

Err99
Fotgrafering är ej möjlig. Vrid powervredet till OFF och sen ON. Ta ut batteriet vid behov.

När sen slutaren inte vill öppna....det går på garatin eller i alla fall Goodwill....han snackade om 3 veckor efter garantitidens slut....:näsblod

Tack! :D

Last edited:
Jag tycker att Foto är 5% talang och resten hårt arbete.
För att återkomma lite till det där så läste jag nummer 3 2008 av tidningen FOTO inatt. Där säger den danske fotografen Joachim Ladefoged i en intervju:
"Jag tror att bra fotografi handlar om fem procent talang, resten om hårt arbete."

:tummenupp

För att återkomma lite till det där så läste jag nummer 3 2008 av tidningen FOTO inatt. Där säger den danske fotografen Joachim Ladefoged i en intervju:
"Jag tror att bra fotografi handlar om fem procent talang, resten om hårt arbete."

:tummenupp

Jag snor. :nicka Oftast snor jag bra. :rodnar

Är det någon som vet eller har några bild exempel från en sån glugg. Kan det vara något att ha:va Har ju en Sony kamera så jag vart lite sugen att testa.

Jag har beställt en sådan glugg och dem kommer i löpet av veckan så då kan jag posta lite bilder.

Kan jag få lite råd och tips här...?

Jag vill gärna ha en fjärrutlösare till min D300. En Nikon original kostar 2.500.- och det e inte att tänka på. Sen hittade jag den här på Tradera. Jag la ett tak på 1.000.- på den men har blivit överbjuden.

Finns det nån anledning att gå vidare eller hittar man dom där billigt nån annastans. Kaffebrus har den här för 799.- t ex. Det står att den funkar till D200 etc. Då borde den välan funka till D300 också? :confused:

Vad säger folket? Har ni nå bra tips?

Kan jag få lite råd och tips här...?

Jag vill gärna ha en fjärrutlösare till min D300. En Nikon original kostar 2.500.- och det e inte att tänka på. Sen hittade jag den här på Tradera. Jag la ett tak på 1.000.- på den men har blivit överbjuden.

Finns det nån anledning att gå vidare eller hittar man dom där billigt nån annastans. Kaffebrus har den här för 799.- t ex. Det står att den funkar till D200 etc. Då borde den välan funka till D300 också? :confused:

Vad säger folket? Har ni nå bra tips?

Mmm det skall finnas ngn kina historia.. som kostar typ ett par hundra spänn som funkar..

http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote...ageNameZWD2VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m122

skall du beställa en sådan så ta en till mig med.. jag har inget ebay konto o pallar inte meka.

Nej det är ingen risk vi bor ju i samma stad.

Dem som bor i Malmö eller Stockholm bör nog dra ner lite..

Vinklar du lite sydost så får du mig eller JKay i skottgluggen :tungan

Jag, Oas och en annan kompis drog iväg och försökte plåta lite......blev nästan "blåst" på konfekten när stormen bara vill bedarra en del. :näsblod
Blåste fan och kallt var det. Men solen dök upp senare.

Oas kamera gick sönder.....:huvet Min fick jobba för två. Byta minneskort hela tiden är ju jättekul?

http://www.jkay.se/?p=126

Tjusigt kompis
Tack för lånet av kortplats.:tummenupp

BTW Här kommer några av mina bilder, tagna med 350D, 30D, 40D och en liten Sony W1:)
http://www.oddson.se/marsvinsholm/index.html

Last edited:
sigma 18-50 eller nikon 17-55

Nu suger det i köptarmen igen och jag bara måste :fakta ha ett ljusstarkt objektiv till att fota inomhus där jag tränar...

Ska jag köpa Simgas 18-50/2.8 eller ska jag slå till på ett 17-55/2.8

:va :va

Nyheter
Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn