Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Tack, jag var ganska nöjd när jag kom på det. Ska väl ta och lägga in lite mer info på hemsidan när jag har tid, lite enklare prislista o så. Det står inte så mycket just nu ju :D
300:at är grymt, men det är tungt och kostar myyycket pengar. Jag tänkte försöka använda vidvinkel mer, jag märker själv att jag ofta tar bilder runt 70mm och uppåt. Vet inte varför det är så. Mitt 70-200 2,8 IS är ändå favorit när man bara går omkring. :)
300:at och dubbla extenders, hehe. Ska se vad jag kan göra, har ju inget andrahus så det är svårt att ta bilder på kameran, men nått kanske jag kan ordna. :)
Ja, 44 000 kr ÄR mkt pengar för ett rör med glas i. Ska jag köpa ett sådant kan man ju nästan köpa i staterna och få resan på köpet för samma pris =/
Sedan kostar Sigmas motsvarande hälften så lite som Canons, helt sjukt! Tror inte man blir så missnöjd med det heller då det "bara" kostar ca 22 000 kr. Alltid vill man ha mer men jag har sagt det förut, min kära 20D tycker jag har tappat lite. Det märkte jag speciellt i Norge när jag fotade på hojar på Rudskogen. Den segar efter och verkar inte vilja fortsätta med fokusen bla bla bla bla.. Pengar som sagt.... =(
Äh, ta en mobilbild på allt spektaklet. För du har väl en ny modern mobbe med en ziljon megapixlar och 400x zoom? Eller!? Hoho!

Last edited:
Kör med ett Sigma 10-20 ibland. Visst är del kul men det är väl inte det jag använder mest direkt men men.

Man ska vara jäkligt nära det man fotar :)

Myrslok
PICT0764.jpg

Man ska vara jäkligt nära det man fotar

Jo..Ibland får man en o annan nos/tunga på linsen:D
när man ska fota hundarna...

''Kommer du nära mig husse, så får du en STOR puss'':D

Det här är nog den absolut sämsta bild jag laddat upp till sporthoj. :D
As per MikkEs request, en bild på min Mark III:a +300m 2,8L IS +2x och 1,4x extenders. :)

840mm.jpg

med 1,3 croppen blir det 1092mm :)

Oj...Såna bilder får man väl inte ladda upp här:gnissla :D :D
Skämt o sido;)
Fin utrustning du har där KetogaN:tummenupp :yoparty

Fy, den dagen man äger en sån utrustning:gnissla :)

Some heavy stuff there:tummenupp
Har du skaffat hjul till ryggan??

Här kommer en bild på en mätt vän :wiggle

Bifogat

• smilla1.jpg
    smilla1.jpg
    104 KB · Visningar: 28
  • smilla3.jpg
    smilla3.jpg
    117.1 KB · Visningar: 30
Last edited:
Oj...Såna bilder får man väl inte ladda upp här:gnissla :D :D
Skämt o sido;)
Fin utrustning du har där KetogaN:tummenupp :yoparty

Fy, den dagen man äger en sån utrustning:gnissla :)

Fäänkz. :)
Det är bara att handla ;)

Some heavy stuff there:tummenupp
Har du skaffat hjul till ryggan??

Nä, bara mer andra prylar att lägga i ryggan så man får jämnvikt när man fotar ute. :tummenupp

Last edited:
Sådär... idag har jag äntligen varit ute och fotat lite cross... fotade en tävling...

Innan ni kan få se något galleri skulle jag bara vilja kolla om det finns något program så man lägger in stämplar på alla kort i en mapp? Vore smidigt att slippa fixa varenda bild!

MVH Niclas

Finns en funktion att göra det i Porta. Sen snor man tillbaka bilderna och använder det bildvisningscript man vill ha. Fast...ja, det finns nog lika många förslag som fotografer tror jag.

Finns en funktion att göra det i Porta. Sen snor man tillbaka bilderna och använder det bildvisningscript man vill ha. Fast...ja, det finns nog lika många förslag som fotografer tror jag.
Ojj!
Då blir det många förslag... :näsblod

När vi ändå är inne på det... vad skall man skriva för att ingen skall ha rätt att sno bilderna? Räcker det med "Copyright Niclas Skog" eller något?

Om jag ska tillföra den här tråden nånting ang dig fotografering för en gångs skull då... (Tufft jobb).

Jag var bjuden på bröllop på nyår, ett par inte allt för gamla vänner skulle visst slå ihop sina påsar för gott(?).

Och dagen innan kläcker mitt ex ur sig att "Rickard är fotograf"..
Jag kände hyffsad press på mig efter det för tydligen så hade dom bara en som skulle a kort, med nån sån där halvsystem historia. Så nu litade dom på mig.

Jag sitter ju bara med min kit glugg och ett tamron 70-300. Så utrustningen lämnade en hel del att önska för att kunna genomföra den kvällen.

Men jag for dit, knäppte lite kort, blev missnöjd som fan och sitter nu och försöker rädda några kort så att dom ska få nåt vettigt iallafall.

Men så snart jag får råd ska jag köpa mig ett 28-70 el dyl med fast bländare. De hade varit perfekt för den kvällen.

Några bilder bara för o visa....

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...