MikkE
Guest
Kan det inte bli mörkt snart..... 4 timmar kvar liksomHar en sån jag med! Grymt nöjd.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan det inte bli mörkt snart..... 4 timmar kvar liksomHar en sån jag med! Grymt nöjd.![]()
Jag har också en. Och är även jag grymt nöjd.Har en sån jag med! Grymt nöjd.![]()
Kul som sjutton och hålla på med blixten! Ska använda den nästa gång jag fotar crossar. Finns bilder från förra veckan på min sida i Galleri -> Events. Dock fick man kämpa med bristande ljus den gången.. Ska bli kul att se hur det blir med blixten.Jag har lekt lite med 430EX också.
Valde mellan den och Sigma EF500 DG SuperII blahavaddennuheter.
Blev den senare.
Inget fel på den, men jag trivdes faktiskt bättre med 430:n.
Men sen måste jag nöta och nöta så alla funktioner sitter i ryggmärgen,
tycker Sigman är lite mer svår att använda än Canonen.
Visst, många funktioner, men inte lika logiskt, på nåt sätt.
Nån som vet var man hittar synkkablar till externa blixtar billigt?
Tack för den länken! Jag som precis satt och letade videobelysning till min DV-kamera... Nu är bara frågan:
Ska jag köpa denna namnlösa belsynin på Kaffebrus för 299:-
Eller skall jag köpa denna "Hama"-belysning för 495:- på Scandinavian Photo..
![]()

Hehe, kaffebrus har verkligen blitt större nu såg jag. Jag skulle kunna slå till på den namnlösa, dock är det kanske ballare att det står Hama =/
![]()
Då tycker jag att du köper den från kaffebrus. Jag har handlat där en gång för längesedan och det gick bra. Var ett batteri till 350D och kostade 99:- Funkade kanoners =)Jag är ganska övertygad om att jag bör komma över ett hamaklistermärke för några kronor och på så sätt alltså få exakt samma belysning "hama-belysningen"...
Jag är rätt övertygad om att det är samma tillverkare på båda...
Då tycker jag att du köper den från kaffebrus. Jag har handlat där en gång för längesedan och det gick bra. Var ett batteri till 350D och kostade 99:- Funkade kanoners =)
And you like it...Mycket rött här. Porrigt![]()

Oooh yes!And you like it...
Är det någon som vet hur det fungerar att använda såna här färgfilter till fotoblixtar?
![]()
Det är alltså filter avsedda för par-kannor, scenljus. Kan det vara något eller är de så "täta" att man behöver en hyfsat kraftfull blixt för att den ska orka lysa igenom ordentligt?

Bissy kille liksom HEHE! Kan hålla med om att vädret är lite halvt, snöade här igår liksom =SNejdå, jag är iaf inte alls död. Det är bara det att årstiden känns lite oinspirerande i största allmänhet. Det är kallt, hojarna är avställda och färgskalan ute verkar ha låst sig någonstans mellan grått och ljusgult/beigt. Dessutom är det tre hojar som ska få sig lite ny olja asap och en moppe som ska plockas ner i molekyler för service och uppfräschning/omlackering.
Plus att jag till en fotokurs jag går ska plåta en bild som symboliserar kärlek. Som ska lämnas in på måndag. Och jag har ingen aning om vad ska ska plåta.![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |