Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sådär. Har snabbredigerat lite supermoto bilder från senaste tävlingarna. finns fler på www.jsfoto.com där jag har gallerier. Tänkte bara visa några om någon e intresserad.
MVH
Johan
Snyggt. Men finns det någon anledning till att bilderna från Rudskogen öppnas i ett nytt fönster?Sedan har jag gjort om min hemsida.. igen! HAHA. Håller mig till enkelheten och ska göra om mina portfolios lite (och med fler bilder...) - www.mjfoto.net
Det tror jag knappast. Men det finns nog ngn liknande med där... Dessa e tagna efter senaste bomber e ute. Men du kanske ser ngn i nästa bomber
Gnutten: Oj oj... svårt att säga... Jag gillar ju panoreringar men antalet skarpa bilder minskar i samma takt som längden på slutartid ökar.
Orkar inte kolla exakt men kan uppskatta t,ex. första bilden till typ 1/200 sek. 2:a 1/100 typ.. 3:e 1/1000 kanske, 4:e 1/250
Använder ganska sällan tider mellan 1/320 och 1/1000. Ofta vill jag antingen ha panorering eller frysa bilden (och då gärna med lite kortare skärpedjup). men man ska aldrig säga aldrig
När jag vill få till en skarp bild på lång slutartid så brukar jag använda serietagningen och hålla nere och ta typ 3-5 bilder och sedan radera med en gång... har ju panorerat och fått skarpa bilder på 1/30 sek med..
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=763291&target=_blank
Men det finns bara ett sätt att göra rätt på. Testa, prova etc. etc.
Första gångerna jag var å plåtade MC så visst kunde man få en bra bild då och då men sedan så märkte man att det blev fler och fler bra bilder! Inte bara skarpa utan som jag själv tycker är bra. T.ex Martin Lind bilden är inte så värst skarp överallt men det är mycket känsla i den(bild nr. 4).
MVH
Johan
Det är 2 bilder, hade kunnat gjort övergången lite mer osynlig med mer tid.3101414Dramatisk =)
Bra bild, kanske få molnen lite tyngre?
Ser nästan ut som två bilder som är ihopsatta =)
Det är 2 bilder, hade kunnat gjort övergången lite mer osynlig med mer tid.
Men det räckte så där tycker jag.
Menar du att man skulle ha gjort molnen mörkare?
Jag jorde en mörkare, men det är svårt för det ljusa i mitten blir oxå mörkare, o det är svårt att få det ljust igen så det blir snyggt.3101663Haha, se där. Lite öga man har för bilder![]()
Tycker att det ser bra ut, tänkte nog mest på hur molnen skulle vara om de var lite mer grå/blåa i mörkare nyans för att framhäva gravstenen mer.
Jag jorde en mörkare, men det är svårt för det ljusa i mitten blir oxå mörkare, o det är svårt att få det ljust igen så det blir snyggt.
Men jag la den i samma inlägg som den första.
Grymmt fina
Bilden från venedig(?) är overkligt bra!![]()
Gillar skärpan på spindeln! Tjusigt macro!![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |