Finns det fler rattarGrattis till kameran...
jag har en själv. och slutartide ändrar du på ratten.
vilken får du luska ut själv.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Finns det fler rattarGrattis till kameran...
jag har en själv. och slutartide ändrar du på ratten.
vilken får du luska ut själv.

Finns det fler rattar![]()
Finns det fler rattar![]()

Han räknar nog med rattarna på objektivet samt motivet...![]()
![]()
Tjena! Någon som haft problem med att köra Zoombrowser med mer än 1 användare i XP? Polarn får upp ett felmeddelande: "Critical Error" "Invalid class string" när han försöker öppna programmet med en annan användare än den programmet installerades ifrån.
Jag köpte en sån härHapp, nu ska de köpas blixt. Jag såg nån på typ elgiganten som verka hyfsad. Nån Sigma 500:A eller nåt som kostade typ 3 papp, nåt att ha? Jag är inne på scandinavianphoto men hittar fan inga sigma-blixtar där, vill gärna handla därifrån. Tips? Vad bör man köpa? Ska ha typ mest för o fota inomhus m.m. Är alla vinklingsbara? Är det bra att kunna trigga blixten via ir? Det låter smart då kan man väl fästa blixten på något annat för att få ljuset från ett annat håll?

Happ, nu ska de köpas blixt. J
Cannon 430ex, duger den måntro?
Fujifilm F30 (som någon föreslog) eller F31fd är bra "value for money". För att få motsvarande bildkvalitet från en IXUS måste du ha 900, och den är väl en tusing dyrare.Tänkte begåva min lilla mamma med en digital kompaktkamera i födelsedagspresent.
Kan spendera max 2500.-
Finns det någon med örnkoll här som kan tala om vilken kamera som är bäst "value for money" ?
Fjärrutlösare till kameran eller blixt?Fjärravlösare? Nåt hokuspokus där? Vad bör man köpa?
2849981Fjärrutlösare till kameran eller blixt?

Givetvis så fungerar ju kameran som vanligt om man använder en fjärrutlösare. Bara det att man har avtryckaren separerad från kameran. Jag undrade mest om du ville fjärrstyra kameran eller om det var en trådlös styrning av slavblixt eller liknande det gällde.Går inte dessa hand i hand? Till kameran tänkte jag på, och om blixten sitter på så får den gärna skjuta också![]()
Ok, att missa kortet känns inte så aktuellt. Finns det ingen med sladd till eos'en?2850026Givetvis så fungerar ju kameran som vanligt om man använder en fjärrutlösare. Bara det att man har avtryckaren separerad från kameran. Jag undrade mest om du ville fjärrstyra kameran eller om det var en trådlös styrning av slavblixt eller liknande det gällde.
Jag har en Canon RC-1 fjärrutlösare. Om funktionen kan man väl säga att den är ganska okej. Den måste vara framför kameran för att fungera (IR-ögat på kameran sitter ungefär där man annars har höger långfinger) och ibland så reagerar den inte första gången man trycker. Men den får pluspoäng för att den gå att fästa på kameraremmen och den är smidig att ha vid längre slutartider.
Jopp. Canon RS-60 E3 ska passa. http://www.cyberphoto.se/info.php?article=240447Ok, att missa kortet känns inte så aktuellt. Finns det ingen med sladd till eos'en?
Scandinavianphoto säger att den inte passar2851438Jopp. Canon RS-60 E3 ska passa. http://www.cyberphoto.se/info.php?article=240447
Den ansluter du till kontakten under locket på vänstersidan av kameran (mellan kontakten för dator och videokontakten). Och den kostar bara lite mer än hälften så mycket som en trådlös Canon RC-1.![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |