Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Det ser ut o va en trevlig tjej :)

När jag ser kungens bild där så kom jag tänka på om någon har något knep att få en vit bakgrund o verkligen va vit?

En annan fråga är det där ni snackar om vitbalansering, vad är det för något? :)

Det ser ut o va en trevlig tjej :)

När jag ser kungens bild där så kom jag tänka på om någon har något knep att få en vit bakgrund o verkligen va vit?

En annan fråga är det där ni snackar om vitbalansering, vad är det för något? :)

Det är när du inte vet om du snortat kokain eller inte. då balancerar du på den vita linjen..

Ljusmätare, gråkort eller ställa in manuellt efter vilken Kelvin blixtarna har.
är väl dem tre enklaste sätten. Ljusmätare är dock säkrast har jag för mig.

2834277 Det är när du inte vet om du snortat kokain eller inte. då balancerar du på den vita linjen..

Ljusmätare, gråkort eller ställa in manuellt efter vilken Kelvin blixtarna har.
är väl dem tre enklaste sätten. Ljusmätare är dock säkrast har jag för mig.
Jag läste nånstans att man kunde gör det i efterhand om man fota i RAW?

Jag läste nånstans att man kunde gör det i efterhand om man fota i RAW?

jupp det kan du göra..
när du laddar in en raw fil i fåtåsjåpp så kommer först Camera Raw upp och där kan du ställa vitbalansen.. samt en massa annat lulllull

Lustigt detta, förr va jag en cool o ball kille. Numera ligger jag på knäna o fotar blommor i morsans o farsans trädgård... :näsblod

Bifogat

• IMG_0721-small.JPG
    IMG_0721-small.JPG
    55.1 KB · Visningar: 57
Lustigt detta, förr va jag en cool o ball kille. Numera ligger jag på knäna o fotar blommor i morsans o farsans trädgård... :näsblod

Jag skulle ALDRIG posta en bild på en blomma när jag är ute med mitt macroobjektiv och kryper i gruset.. :-)

Najs bild Hannez..

Jag kontrar med min blomma som jag tog kort på igår!
bommagr0.jpg

Verkar som det kryper fram fler och fler fikusar här :-)

Shön bild du med Paradoxy..

Jag vågar inte lägga upp blommbilder.

Verkar som det kryper fram fler och fler fikusar här :-)

Shön bild du med Paradoxy..

Jag vågar inte lägga upp blommbilder.

:7peta jag fotar ALDRIG blombilder för att slippa ha ångesten över att bli klassad som ghey! Motorsport is da shit! :yoparty

...ja, en o annan "modell" dyker ju upp då och då...:gnissla

MEN...jag tillhör "Elaka Fotografers Sällskap"! O vi är sooo MEAN!! :tuttar :arsele

..eller nått. :rolleyes:

Grymma macrobilder på era blommor!!!

:7peta jag fotar ALDRIG blombilder för att slippa ha ångesten över att bli klassad som ghey! Motorsport is da shit! :yoparty

...ja, en o annan "modell" dyker ju upp då och då...:gnissla

MEN...jag tillhör "Elaka Fotografers Sällskap"! O vi är sooo MEAN!! :tuttar :arsele

..eller nått. :rolleyes:

Grymma macrobilder på era blommor!!!

Ehumm.. jag menar jag har inga blommbilder.. :huvet

MOTORSPORT is da shit
upp.jpg

BTW snygga Krokusar

Men Hallå OAS.. va e det för kamera du har?.. killen hoppar ju ut ur bild ju.

du får skicka kameran på rikt.

Last edited:
temat monsterobjektiv..

Sigmas specialare 200-500/f2.8 i ett litet speciellt sammanhang. Ett litet fräscht monsterobjektiv som lär behöva bärare för att komma med. Telekonverter på 2x ingår den som tycker 500mm är för lite. Hoppas vi får se den här scenen runt staketen på RR-banorna i sommar.

Bifogat

• ramboobjektiv.jpg
    ramboobjektiv.jpg
    41 KB · Visningar: 41
Sigmas specialare 200-500/f2.8 i ett litet speciellt sammanhang. Ett litet fräscht monsterobjektiv som lär behöva bärare för att komma med. Telekonverter på 2x ingår den som tycker 500mm är för lite. Hoppas vi får se den här scenen runt staketen på RR-banorna i sommar.
800-1600.jpg

Dörr Elicar 800-1600/10-20, finns till Canon och Nikon. Kostar 8295kr, och hade jag haft pengarna så hade jag köpt det. Bara för att.

Nu har även jag tagit ett större kliv in i fotovärlden. Köpte en Nikon D80 i torsdags. Köpte kitobjektivet 18-135. Kameran är så underbar att fota med ( vad fan skulle jag annars ha den till :va ).

Hoppas på bättre väder i morgon. Jag var ute hela förmiddagen och frös i gråmulet väder o fotade på så gott det gick. När jag kom hem började solen komma fram. :huvet

Nu måste jag nog läsa igenom manualen lite, har fortfarade inte hittat var jag justerar slutartiden.

Systemkamera is the shit :yoparty

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...