OK,TackSer bra ut, man kanske skulle kunna våga sig på ännu längre slutartider. Du bör dock vitbalansera manuellt mot ett gråkort så det blir enhetliga och korrekta färger.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
OK,TackSer bra ut, man kanske skulle kunna våga sig på ännu längre slutartider. Du bör dock vitbalansera manuellt mot ett gråkort så det blir enhetliga och korrekta färger.
Var med en kompis och tittade på när hans son spelade innebandy, jag tog en del kort ISO 600-800. Bra-dåligt, vad kan man göra bättre???![]()
BILDER
Jag skulle nog vilja behålla nuvarande tider men VÅGA zooma IN!! Eller beskär hårdare om zoomen inte räcker till.
Sen vitbalansera, som Keto sa om du kör jpg. Eller kör RAW.
Jag körde RAWJag skulle nog vilja behålla nuvarande tider men VÅGA zooma IN!! Eller beskär hårdare om zoomen inte räcker till.
Sen vitbalansera, som Keto sa om du kör jpg. Eller kör RAW.
Jag körde RAW![]()
![]()
Är inte hemma ikväll. Ring innan....you knowDå har du inte ställt vitbalans helt rätt!
...jag får nog avlägga ett personligt besök himma hoss daj o kränga kaffe under tiden jag visar dig hur man ska göra.![]()
Jag fotade lite skidåkning för två veckor sedan. Det var första gången och tycker att det var ganska så svårt faktiskt. jag kanske inte ägnade tillräckligt med tid till att fota heller då jag ville carva mest.
Så fort solen försvann så vart bilderna jävligt tråkiga och kalla men när ljuset fanns vart det jävligt najs!
Bild kommer snart.
Upp med bild/erna!![]()
1D Mark III beställd, säljer nu min gamla 30D+tillbehör till högstbjudande.
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=55663
Jag sålde min D50 till förmån för en D80 och är vansinnigt nöjd såhär långt. Det sitter ett Nikkor 18-135mm på. Grymt brett och användbart omfång så man slipper man släpa på en massa objektiv.
Gött! Låter bekvämt..![]()
1D Mark III beställd, säljer nu min gamla 30D+tillbehör till högstbjudande.
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=55663
Jag vet Jkay, jag säger det till mig själv varje dag..
Du får slänga upp lite bilder RoLLER
Här är en som är tagen med min 30D + Lite elinchrom blixtar.
![]()
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |