Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Blue skrev:
2673326 Det är pygmen inuti kameran som håller reda på oom du har den i landskaps eller porträtt läge.

Vänd inte på den för ofta för då blir han snee som f*n och pissar på ditt minneskort vilket ger ett elakt gulstick på alla bilder! :) :rolleyes:

Det sitter en kännare för vilket håll du har kameran på så att bilderna vänds rätt i datorn och displayen!

Hahahahahaha!!!!

Blue skrev:
2673326 Det är pygmen inuti kameran som håller reda på oom du har den i landskaps eller porträtt läge.

Vänd inte på den för ofta för då blir han snee som f*n och pissar på ditt minneskort vilket ger ett elakt gulstick på alla bilder! :) :rolleyes:

Det sitter en kännare för vilket håll du har kameran på så att bilderna vänds rätt i datorn och displayen!
Ahhhh, ajj ziii :hihi

Edit: Har precis laddat in dom första korten till datorn. Helvete va fina korten blir... Jag är underbart nöjd.

Last edited:
Dags för lite abstrakt foto såhär på julaftonsnatta.
Ser ni direkt hur bilden är eller blir det vinkelfel i huvet på er oxå?

rejser skrev:
2675354 Ja men från vilket håll ;)

Inte så svårt att se kanske men, nedtill ser det ut som bilden är inifrån och upptill från utsidan för mig.
de e fan sant..
när man bara kollar på den, så ser det ut som innifrån, extra klart om man kollar nere i vänstra hörnet, men kollar man istället uppe i högra, ser det ut som om den är tagen utifrån..!
skummt!:)

MEN om man ska svara på varifrån man tror den är tagen så, innifrån..
me tanke på att den annars skulle varit tagen snett uppefrån, och att man ser speglen i backspeglen reflektera sig ljust vid blinkers"randen"..:mattias

Jaha, då ska väl jag också försöka komma in i matchen. Fick just en EOS 400D i julklapp så nu ska det fotas.:tummenupp

En liten detalj bara.. Hur gör man?:gnissla

Gissa vad som finns i glasen?
iskall02uo2.jpg

Paradoxy skrev:
2677211 BTW kimen, har ena glaset spruckit? (längst till vänster)
Nej, alla 6 glasen är hela. Jag har ingen aning om var den efektem kommer ifrån? Bakgrunden är en svart-tskirt full med hundhår, kanske det är ett sådant? Ljuset underifrån är en 125w växthusbelysning. automatiken i kameran klarade inte ricktigt av det ljuset.:D såg ut som små blåa eldsflammor i sökaren, riktigt kusligt.
Hrmm....drycken är te.......

Kimen skrev:
2677227 Nej, alla 6 glasen är hela. Jag har ingen aning om var den efektem kommer ifrån? Bakgrunden är en svart-tskirt full med hundhår, kanske det är ett sådant? Ljuset underifrån är en 125w växthusbelysning. automatiken i kameran klarade inte ricktigt av det ljuset.:D såg ut som små blåa eldsflammor i sökaren, riktigt kusligt.
Hrmm....drycken är te.......

Någon form av lysrör den där växthusbelysningen?

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...