Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
CJ900RR skrev:
2495040 Hehe nä det är ju sant. Men jag är ju nöjd med min gamla Canon EOS100 (analog) fortfarande, så jag tror oxå att jag kommer att bli nöjd. Ska bli skönt med en digital systemkamera. Är så trött på att inte veta vilka bilder som blev bra innan framkallningen :näsblod

Väntar fortfarande på den bara. Postens tracking-system säger att den anländer imorgon, så då vet jag vad jag ska göra i helgen :tummenupp
Framförallt så spara man en massa pengar på att fota digitalt. Pengar som man kan lägga på att köpa nya leksaker till kameran istället. :)

Nu vet jag ju inte hur snabb och så en EOS 100 är, men när jag bytte från min gamla Pentax K1000 med 30 år på nacken till min nuvarande kamera så kände jag mig nästan lite fartblind.

Grattis, din kamera kommer att ligga på ett företagscenter hela helgen för sortering och vidare transport till ditt uthämtningsställe. :tungan

Esquire skrev:
2496033
Grattis, din kamera kommer att ligga på ett företagscenter hela helgen för sortering och vidare transport till ditt uthämtningsställe. :tungan

Om han inte valt avisering via sms. Då är det bara hämta direkt paketet anländer till utlämningsplatsen.:)

Hörde jag Pentax? En K10D är beställd, nu ska det lekas ordentligt!

Babar skrev:
2496058 Om han inte valt avisering via sms. Då är det bara hämta direkt paketet anländer till utlämningsplatsen.:)
Om han redan har ett kolli-id så brukar det gå bra att använda det också om man ska hämta ut grejjer.

Det jag menade var att om man beställt grejjer man ser fram emot att få hem och de ska komma på fredagen så brukar de ha en förmåga att bli liggande över helgen innan de kommit fram till uthämtningsstället.. :huvet

Som den glada amatör jag är så tycker ju jag att det är skithäftigt med vatten + lång slutartid.
Går det att få till snygga sånna bilder utan stativ?

Babar skrev:
2496004 Kör du med stativ/ben på de bilderna eller är det frihand?

Allt är taget på frihand. Men ska fixa ett enben som jag vill prova och se om det blir bättre. (ÄNNU bättre :hihi)

Paradoxy skrev:
2496628 Som den glada amatör jag är så tycker ju jag att det är skithäftigt med vatten + lång slutartid.
Går det att få till snygga sånna bilder utan stativ?

Håller med! Det är snyggt men UTAN stativ löser du inte den uppgiften ALLS. Det går bara inte.

Last edited:
Esquire skrev:
2496136 Om han redan har ett kolli-id så brukar det gå bra att använda det också om man ska hämta ut grejjer.

Det jag menade var att om man beställt grejjer man ser fram emot att få hem och de ska komma på fredagen så brukar de ha en förmåga att bli liggande över helgen innan de kommit fram till uthämtningsstället.. :huvet
Jag har väntat på paket tidigare så jag vet hur det går till :tungan

Men nu ligger det i alla fall på en lastbil påväg mot den lokala mataffären, så snart borde jag ha den :tummenupp Dum som jag är glömde jag dock att beställa ett compact flash kort så jag tvingas nog att åka till Netonnet i Borås så fort jag har hämtat ut den :näsblod

CJ900RR skrev:
2497018 Dum som jag är glömde jag dock att beställa ett compact flash kort så jag tvingas nog att åka till Netonnet i Borås så fort jag har hämtat ut den :näsblod
Surt om du skulle blivit sittandes hela helgen med kamera men utan minneskort. :näsblod

Esquire skrev:
2497241 Surt om du skulle blivit sittandes hela helgen med kamera men utan minneskort. :näsblod
Hehe japp! Men det löser sig. Netonnet har öppet till 20 :tummenupp

Men i alla fall, nu har den kommit!! Hahaha! Nu sticker jag til Borås, tjoooo...

Mheel skrev:
2497434 Jag har också beställt en K10D. Var beställde du?

//Mheel
cyberphoto, jag tog kitet med 16-45 zoomen och sen köpte jag 50-200 också, samt polarisationsfilter och UV-filter. Har för mig att det slutade på 15600 kr totalt. Ett jämrans polarisationsfilter 67 mm kostar 644 kr! Är man knäpp eller?

Usch vad kul det är :D sköööön kamera. Nu har jag att göra i helgen. Men vad mycket jag har glömt. Måste läsa igenom lite fotoguider hehe...

Bifogat

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    40.8 KB · Visningar: 60
Torkel skrev:
2497796 cyberphoto, jag tog kitet med 16-45 zoomen och sen köpte jag 50-200 också, samt polarisationsfilter och UV-filter. Har för mig att det slutade på 15600 kr totalt. Ett jämrans polarisationsfilter 67 mm kostar 644 kr! Är man knäpp eller?

Hehe jag tog min hos scandinavianphoto , tog den med sigmas 18-50 /2.8 lins. Kommer köpa mer till den när jag är i singapore i januari. Blir troligen en 70-200/2.8. Samt lite annat godis.

//Mheel

Bra köp! Sigman är mö bra för pengarna och en 70-200 f:2,8 kan man inte vara utan när man väl testat en.

- Johan

jag går i valet och kvalet mellan sigma 70-200 f2.8 och Nikkor 70-200 f2.8 VR
någon som har erfarenhet av dessa ?

nikkoren kostar typ 20 papp.
vad kostar sigman ?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...