Ljunghusen skrev:2360610Jag och en kompis diskuterade det där och kom fram till - nej? :-o
Då väntar jag med spänning på svaret
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ljunghusen skrev:2360610Jag och en kompis diskuterade det där och kom fram till - nej? :-o
Babar skrev:2353171Det diskuteras instegskameror och uppbyten lite då och då. Ni som bytt upp er, kan fotografera och vet var era gränser går med respektive kamera. Känner att 350D har mycket att ge innan jag kommer överge den. Blir säkert tre extra nya objektiv innan jag byter hus. När jag fotade med film och naturmotiv höll jag mig till en äldre häck. Var inga problem få bra kort ändå. Hellre lägga 20000-30000 på objektiv för egen del än stora summor på ett bättre hus i dagsläget.
Blir skillnaderna och möjligheterna så stora att det verkligen motiverar byte? Vad har ni märkt varit största för- och nackdelar med nya respektive gamla digitalkameror ni ägt? Förutsätter lite allmänt fotograferande varierat sport, natur osv..
Går läsa recensioner och tester. Där står dock sällan de där personliga intrycken och jämförelserna.
För ta min egen jämförelse. Bara haft en systemkamera av digital modell. Den andra är en pocketvariant. Får stryk på alla områden utom festbilder i smårum.
mr_rockster skrev:2362417Nu är den äntligen beställd! ..
http://www.scandinavianphoto.se/?15693
den har saknats ett tag men nu jäklar!
- Johan
mr_rockster skrev:2362506Ska du föressten till knutstorp i helgen å plåta?
Kör mot förarna på banan och ingen har någonsin klagat. När jag var på MX VM så hade i stort sett ALLA fotografer blixten på kameran och slog de mot förarna. Blixtljuset är ju ändå så svagt jämfört med solljuset.KetogaN skrev:2362727Så är det tänkt!
Upplättning brukar jag köra med, men bara till depåbilder och så.
Kör du blixt mot förarna på banan??
(är det uppskattat?)
Mheel skrev:2362941Hur viktigt tycker ni IS resp. VR är?
Hade ni valt Sigma 70-200 2,8 med möjligheten att använda konverter på 2x eller är det bättre att satsa på en Nikon Objektiv Af 18-200/3,5-5,6G VR eller Canon Objektiv Ef 70-300/4-5,6 Is Usm ?
mr_rockster skrev:2362766Kör mot förarna på banan och ingen har någonsin klagat. När jag var på MX VM så hade i stort sett ALLA fotografer blixten på kameran och slog de mot förarna. Blixtljuset är ju ändå så svagt jämfört med solljuset.
Mheel skrev:2362941Hur viktigt tycker ni IS resp. VR är?
Hade ni valt Sigma 70-200 2,8 med möjligheten att använda konverter på 2x eller är det bättre att satsa på en Nikon Objektiv Af 18-200/3,5-5,6G VR eller Canon Objektiv Ef 70-300/4-5,6 Is Usm ?
KetogaN skrev:2363072
Hmm.. ja man kanske ska prova.
Kommer du ner till knutstorp?
/Karl
Tommy_86 skrev:2363275Gaah vill ju ha min kamera nu![]()
Beställde i måndags och det står: klar att skicka, skickas inom kort. Så har det stått nu sen kl 13 i måndags![]()
twinner skrev:
Micke O skrev:2363304Nej, varför byta ner sig![]()
twinner skrev:2363313Ja 2 kanaler.... Suck.
Ärligt talat så skulle jag välja denna framför D200, samma kamera, mindre pris:=)
Varför byta ner sig?. Okej, lite högre upplösning än min 1D MarkII N, annars har den väl ingenting? Jag känner inte att jag behöver bättre upplösning för fem öre då det blir klockrena bilder i 70x100 och till tidningstryck etc. är det aldrig några problem. Men nikon är desperata efter att komma ikapp Canon. Trist bara för alla som köper D200 och D80 för att de är jäkligt bra kameror till bra pris nu, de köper på sig en objektivarsenal och tillbehör sedan tar det alldeles för lång tid innan nästa riktiga nyhet kommer. Nu kommer väl Sony kanske dessutom hålla lite extra på sina sensorer... Vem vet...twinner skrev:
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |