Nursey
Utan lem
Nu har jag mitt L serie 70-200 IS..skall upp till North West 200 Roadracing och plåta tills jag blir grön i nyllet
Skall bli kuuul 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

MikkE skrev:2113734Vill ha ett vidvinkel i min väska![]()
MikkE skrev:2113734Vill ha ett vidvinkel i min väska
Kommer att bli lite mer extreem bilder i framtiden, tycker att vidvinkeln har sin effekt där.
Min lista:
1. Sigma EX 10-20/4-5,6 DC
2. Canon Extender EF 1,4x II
3. Sigma EX 18-50/2,8 DC
Blir många dollars.... hoppas på att det är billigt/billigare i Österrike.

Thundercat skrev:2114739Jag ska fota bröllop nästa vecka, någon som har några tips? Skall ta bröllopsfotot också, hur gör jag för att få till det med den vita klänningen och mörka kostymen utan att tappa detaljer?
Lyckas jag inte så blir det nog![]()
KetogaN skrev:2114755Fotografera inte i direkt solljus om du ska vara utomhus är väl tips nr.1
Kameran pallar inte med omfånget.
Hoppas på moln om du ska fota utomhus..![]()
Thundercat skrev:2114739Jag ska fota bröllop nästa vecka, någon som har några tips? Skall ta bröllopsfotot också, hur gör jag för att få till det med den vita klänningen och mörka kostymen utan att tappa detaljer?
Micke O skrev:2115029Jag läste ett tips i en tidning och det var att underexponera med upp till ett steg för att inte tappa detaljer i klänningen (om den är vit). Givetvis kör man RAW! Jag skulle nog köra -0,6.
KetogaN skrev:Det låter kanske fånigt, men vill man vara proffsig på plats hade jag fixat något vitt plagg (gärna en klänning) samt en svart kostym och provat lite nån dag innan, på så sätt kan man göra misstagen då och inte fumla lika mycket med inställningarna när det är parets bröllopsdag.
/Karl
Micke O skrev:2115595Glömde, precis som KetogaN sa, åk och reka i förväg om det inte är alltför långt. Kan vara bra att t ex veta varifrån solen ligger på vid vissa tidpunkter mm.

Men fy fan!!Thundercat skrev:2116673Läste lite på fotosidan, http://www.fotosidan.se/cldoc/3046.htm.
Thundercat skrev:2116673Läste lite på fotosidan, http://www.fotosidan.se/cldoc/3046.htm.
"EF 1200/5.6L
Fetare än såhär blir det inte. Man kan ju tycka att assistent skulle ingå i priset, som ligger runt hisnande 900.000:-. Dessutom tillverkas det endast på beställning. Finns ett fåtal exemplar i världen, mest för uthyrning och lån, vid evenemang (t.ex. OS och VM).
AF-motor: Ringformad USM
Närgräns: 14m!!!
Filterdiameter: 52mm (drop-in)
Max förstoring: 0,09x (1:11)
Motljusskydd: Inbyggt
Max diameter x längd: 228 x 836 mm
Vikt: 16500g
Ca.Pris: 900.000:- inkl moms (2004) "
900 000!!!!!!!!!!![]()
Thundercat skrev:"EF 1200/5.6L....
.....Ca.Pris: 900.000:- inkl moms (2004) "
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|