twinner skrev:Fotatde lite kärror idag. Träffade en snubbe/flightspotter som hade en D200 med sigma 120-300 och en X2 konverter:=)
Blev MYCKET avundsjuk.
/QUOTE] Är sjukt lång leveranstid på D200 nu, sa han hur tidigt han fick den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
twinner skrev:Fotatde lite kärror idag. Träffade en snubbe/flightspotter som hade en D200 med sigma 120-300 och en X2 konverter:=)
Blev MYCKET avundsjuk.
Rohlen skrev:twinner skrev:Fotatde lite kärror idag. Träffade en snubbe/flightspotter som hade en D200 med sigma 120-300 och en X2 konverter:=)
Blev MYCKET avundsjuk.
Inte en aning..? Ny var den iaf:=)
Jo, de släpptes 15:e dec men långt ifrån alla är levererade. Han måste haft flyttwinner skrev:Inte en aning..? Ny var den iaf:=)

Micke O skrev:Får väl slå ett slag för ProCenter (fd ProLabbet) också då![]()
Trodde inte det var sant när jag såg hur bra färgmatchningen var. Lite stirrigt innan man fattar hur det hänger ihop med färgprofiler på längden och tvären men sen...
Thundercat skrev:prolabbet.se fick 3,75 i snittbety
Totalpris (30bilder + frakt):
Crimson 76,50 kr
prolabbet 158 kr
Rohlen skrev:twinner skrev:Fotatde lite kärror idag. Träffade en snubbe/flightspotter som hade en D200 med sigma 120-300 och en X2 konverter:=)
Blev MYCKET avundsjuk.
Har börjat fundera på en sån istället![]()
...men även att det vore så mycket svårare utan denna tråden
. Går i tankar på att greja ett Canon EF 70-200/2,8 L IS USM. Har sökt på det i tråden, kollat recensioner mm. Men jag såg inget nämnt om IS. Vad tycks om det? Hörde lite negativa saker om det idag men i recensionerna verkar alla sålda på det. Vad tycker ni? Inte bara om IS men om det objektivet i allmännhet.Köp sigma 70-200 2.8 istället:=) det är väl billigare?Nursey skrev:Kan ju nu konstatera att jag har SÅ mycket att lära mig...men även att det vore så mycket svårare utan denna tråden
. Går i tankar på att greja ett Canon EF 70-200/2,8 L IS USM. Har sökt på det i tråden, kollat recensioner mm. Men jag såg inget nämnt om IS. Vad tycks om det? Hörde lite negativa saker om det idag men i recensionerna verkar alla sålda på det. Vad tycker ni? Inte bara om IS men om det objektivet i allmännhet.
Men kvalitet betyder kanske mertwinner skrev:Köp sigma 70-200 2.8 istället:=) det är väl billigare?

twinner skrev:Köp sigma 70-200 2.8 istället:=) det är väl billigare?

Nursey skrev:Men kvalitet betyder kanske mer![]()
Du går direkt på dem tunga grejjerna.Nursey skrev:Kan ju nu konstatera att jag har SÅ mycket att lära mig...men även att det vore så mycket svårare utan denna tråden
. Går i tankar på att greja ett Canon EF 70-200/2,8 L IS USM. Har sökt på det i tråden, kollat recensioner mm. Men jag såg inget nämnt om IS. Vad tycks om det? Hörde lite negativa saker om det idag men i recensionerna verkar alla sålda på det. Vad tycker ni? Inte bara om IS men om det objektivet i allmännhet.
Bikeboy500 skrev:2040623Som någon nämnde, Sigma's 70-200 2,8 ligger optiskt i klass med både canons och nikons motsvarande gluggar, möjligen är den kanske inte lika lämpad för professionellt bruk då den mekaniskt är kanske snäppet "billigare".
Sen har den ju inte bildstabilisering, men å andra sidan ligger inte priset i samma klass heller.
Canons 70-200 2,8 utan bildstab kostar 13000:-
Sigmas 70-200 2,8 finns inte med bildstab kostar 7800:- (dessutom slipper du den hiskeliga vita färgen).
Som sagt, visst är canons variant mer "solid" men är den dubbelt så bra...
Handlar det däremot om att man inte kan leva utan bildstab. är det ju lite annat läge (fast då kostar å andra sidan canon över 19000.
En tanke som har slagit mig, är det ingen här som använder vidvinkel?
Det verkar som alla (ok, nästan alla) diskussioner här handlar om teleobjektiv och det känns ibland som att ju längre desto bättre.
Hänger detta på något sätt ihop med att vi är på sporthoj.com där brännvidden ersätter kubik och hästkrafter?
Visst, när det gäller att plåta motorsport och fåglar är det ju svårt utan tele.
Eller är det helt enkelt så att vidvinklar är så självklara att det är ingen som tycker att det är något att snacka om...
en som undrar.
MikkE skrev:2039968Du går direkt på dem tunga grejjerna.
Nu vet inte jag hur mkt du har fotat, men det låter som att du inte har gjort det så mkt med systemkameror.
Är det verkligen värt det i början att lägga ut så mkt pengar som nybörjare? Bara undrar. Men har man pengar så har man?
Bikeboy500 skrev:En tanke som har slagit mig, är det ingen här som använder vidvinkel?
Det verkar som alla (ok, nästan alla) diskussioner här handlar om teleobjektiv och det känns ibland som att ju längre desto bättre.
Hänger detta på något sätt ihop med att vi är på sporthoj.com där brännvidden ersätter kubik och hästkrafter?
Visst, när det gäller att plåta motorsport och fåglar är det ju svårt utan tele.
Eller är det helt enkelt så att vidvinklar är så självklara att det är ingen som tycker att det är något att snacka om...
en som undrar.

Thundercat skrev:2041697Jag är sugen på vidvinkel. Har spanat lite på canon EFS 10-22 men det går inte att använda om man byter till fullsensor. Kostar ca 7500 kr.
Andra tänkbara kanidater är:
Canon EF 14/2,8 L USM 19150 kr
Canon EF 16-35/2,8 L USM 15150 kr
Canon EF 17-40/4L USM 7880 kr
Dock så måste ekonomin återhämta sig först.![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |