Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
FAN!!!! Jag sålde av min Laptop för att köpa en 19" plattskärm,nåväl....Innan jag sålde lappen så förde jag över mina bilder och andra dokument till den stationära.Nu FINNS DOM INTE HÄR?? Vart fan kan dom ha tagit vägen?? Nån som vet vad jag ska göra? det var mitt allt..

Behöver lite hjälp här..

Såhär långt kommer jag med funktionen Batch/conversion. Men vad väljer jag sen :confused:

Tar jag Exit så återgår jag ju bara till startsidan av programet.

Hilfe!

Bifogat

• conversion remake.JPG
    conversion remake.JPG
    126.6 KB · Visningar: 58
twinner skrev:
FAN!!!! Jag sålde av min Laptop för att köpa en 19" plattskärm,nåväl....Innan jag sålde lappen så förde jag över mina bilder och andra dokument till den stationära.Nu FINNS DOM INTE HÄR?? Vart fan kan dom ha tagit vägen?? Nån som vet vad jag ska göra? det var mitt allt..

homer_doh.gif

Sök efter dom på din stationära. Annars får du väl ringa till den som köpte din bärbara och kolla om något finns kvar.

Jonathan skrev:
Såhär långt kommer jag med funktionen Batch/conversion. Men vad väljer jag sen :confused:

Hilfe!

Välj Exit ser det ut som. Du är ju färdif. Bilderna borde ju ligga i mappen nu (se sökväg i fönstret du har uppe)

Jonathan skrev:

Hilfe!
Om du kikar lite vad som står så ser du att det står "No overwrite", antar att du skriver till samma bibliotek som du läser filen ifrån?
Om du bockar för "Use advanced options" i "batchconversiondialogen" så finns det en togglebox där du kan välja att skriva över filer (plus en himla massa andra bra saker). Se till att ange Output directory så du inte skriver över dina grundfiler bara.

Om du inte har hämtat hem Picasa ännu så är det ett gyllene tillfälle att göra det för vad jag förstår så vill du minska ned ett gäng bilder. Du kommer att vilja förbehandla dem och Picasas funktioner har räckt bra för mig. Markera sedan de filer du vill minska ned och välj Export så hamnar de under Mina Bilder/Picasa Exports/ditt_bibliotek

iWatermark är ett bra program för bildhantering. Det går att märka bilder med vattenstämpel, ändra storlek och ändra upplösning på samma gång. Det följde med som fullversion till tidningen DigitalFoto juli 2005. :tummenupp

Torkel skrev:
Om du kikar lite vad som står så ser du att det står "No overwrite", antar att du skriver till samma bibliotek som du läser filen ifrån?
Om du bockar för "Use advanced options" i "batchconversiondialogen" så finns det en togglebox där du kan välja att skriva över filer (plus en himla massa andra bra saker). Se till att ange Output directory så du inte skriver över dina grundfiler bara.

Om du inte har hämtat hem Picasa ännu så är det ett gyllene tillfälle att göra det för vad jag förstår så vill du minska ned ett gäng bilder. Du kommer att vilja förbehandla dem och Picasas funktioner har räckt bra för mig. Markera sedan de filer du vill minska ned och välj Export så hamnar de under Mina Bilder/Picasa Exports/ditt_bibliotek

Aha, okey.

Nu har jag iaf tankat hem Picasa. Superbt program som är lätt att förstå och snabbt :tummenupp

Hjälp önskas!

Står i begrepp att inhandla en ny digitalkamera och jag har fastnat för de små slimmade historierna à la Sony DSC-T33. Nu vädjar jag till er alla kamera- gurus om hjälp - VILKEN kamera i det segmentet ska jag köpa??

Bra bilder, snabb o smidigt handhavande prioriteras före en massa finesser! Prisklass: cirkus 3000:-

TACKSAM för svar...
:Bugar

Ljunghusen skrev:
Sidensvans http://pelme.se/~ljunghusen/Blandat/sidensvans.jpg [/G]

Pilfink [IMG]http://pelme.se/~ljunghusen/Blandat/pilfink.jpg[/I

Grönsiska [IMG]http://pelme.se/~ljunghusen/Blandat/2006-02-220.jpg[/G][/QUOTE]
Vackert! :tummenupp

Tackar alla :) Sidensvansbilden skickade jag in till tidninge Foto och än så länge ligger den etta! Håller den sin plats kommer den i nästa tidning

El Presidente skrev:
Står i begrepp att inhandla en ny digitalkamera och jag har fastnat för de små slimmade historierna à la Sony DSC-T33. Nu vädjar jag till er alla kamera- gurus om hjälp - VILKEN kamera i det segmentet ska jag köpa??

Bra bilder, snabb o smidigt handhavande prioriteras före en massa finesser! Prisklass: cirkus 3000:-

TACKSAM för svar...
:Bugar

Ingen......?

Ljunghusen skrev:
Tackar alla :) Sidensvansbilden skickade jag in till tidninge Foto och än så länge ligger den etta! Håller den sin plats kommer den i nästa tidning
Snygga bilder som fan!
Vad för objektiv använde du till dem?

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna