Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Nu är allt kopplat. Bara för det så har mitt batetri gett upp. Glömde ju köpa ett nytt innan jag satte igång. bir morgonens stora projekt att fixa batteri! :D

Nu är allt kopplat. Bara för det så har mitt batetri gett upp. Glömde ju köpa ett nytt innan jag satte igång. bir morgonens stora projekt att fixa batteri! :D

:mad::mad::brinnerup

Aaarrrgghh...det blir till att slösa mer stålar och köpa ett färdigt kit...tror jag. HIttar inte felet till varför den inte ska funka. :(
Jag som hade sett fram emot detta... :gråta

Det börjar bli mycket droppar. En natt med kamera och lite nytt tänk. Ingen photogate som hade underlättat rejält men hard work does it!

4373859083_3a5cf78b4e_o.jpg

Aaarrrgghh...det blir till att slösa mer stålar och köpa ett färdigt kit...tror jag. HIttar inte felet till varför den inte ska funka. :(
Jag som hade sett fram emot detta... :gråta
Har du mätt upp komponenterna och plattan så att de ger rätt värden och så? Inget litet ben som hamnat fel?

Har du mätt upp komponenterna och plattan så att de ger rätt värden och så? Inget litet ben som hamnat fel?

Jag har inte verktyg att kunna göra det. Sen hade det kunnat lämna vilka värden som helst...jag hade inte begripit vad som var rätt eller fel ändå. :(
Jag har gått igenom checklistan över tänkbara fel, på sajten, och inget hjälper. *rycker på axlarna* jag vet inte vad mer jag ska göra.

Last edited:
Ni som beställt kameraprylar från utlandet. Hur stor är chansen att få betala tull på grejorna ? Ni som fått göra det, har det fortfarande varit en bra affär?
Är galet sugen på en G11 :D

Ni som beställt kameraprylar från utlandet. Hur stor är chansen att få betala tull på grejorna ? Ni som fått göra det, har det fortfarande varit en bra affär?

Jag har köpt en del grejer till kameran från både Hong Kong och USA. Det har funkat bra och jag har kommit undan billigt när man sluppit tull.

Nu för tiden skall väl alla paket tullas? Om det stämmer så vetitusan om du vinner så mycket på det mot att köpa i Sverige. Jag skulle i alla fall lägga några extra hundringar på att kunna gå tillbaks med varan, garanti osv..

Ha ha ha come over to the Canon side! :D

Har beställt ifrån Hong Kong 2ggn ang optik & det har gått bra dock gick det åt helv... när jag beställde ifrån Deal extreme, även om de skrev värdet på 45 HKD så fick jag en tull på 178:-. Köpte för ca 800:- bla paraplyer 3st inkl fäste för blixt mm. Är det så mkt billigare i Hong Kong jämfört UK där det inte blir tull?

Asch. När det gäller tramsgrejor är jag redan på Canonsidan med videos,ixusar o annat smått skit. Det gör de faktiskt bra. ;)
Har du någon bra UK länk?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...