Elin grejjerna är ju fina och det finns gott om tillbehör. Jag skulle nog dock titta på några begagnade paket där man får med lite fler softboxar/raster/snoot/barndoors och liknande. Det är svindyrt att köpa nytt om man inte köper typ kaffebrus. Du får lika bra bilder med kaffebrusgrejjerna men det är en JÄKLA kvalitetsskillnad på exempelvis hensel (som jag kör) och kaffebrus softboxar (jag har båda varianterna...) när det gäller hur lång tid det tar att sätta upp/plocka ihop, tjocklek på materialet, infästningskvalité etc. etc. Man förstår varför de kan vara så billiga.
Jag köpte ett paket med fem henselblixtar (3 st 500 ws och 2 st 250 ws), 4-5 paraplyer, två softboxar (en liten och en stor oktabox), snoot, barndoors, raster, fyra manfrotto stativ, ljusmätare och lite annat lull lull för vettiga pengar!
Glöm inte att inte bara kolla på blixtarna när du köper paket. Interfit Stellar fanns det t.ex ett paket som hette för några år sen (kanske finns kvar?). Fina blixtar med bra uppladdningstid men för små och rangliga stativ, kass väska som gick sönder i sömmarna etc.... inte BARA just själva blixtaggerigatet. Kolla också om du enkelt kan byta blixtrör och sådant själv.
MVH
J