Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Remmen

Den kör jag med, förmodligen samma/lika som du har JKay?
Jag tycker att näven hamnar i fel vinkel ibland, men den är klockren o bära runt kameran i. Man slipper långremmen runt halsen som ändå bara är i vägen.

Ser ut att vara den ja! :) Gillar den starkt.

Vem som helst kan söka akreditering, det kostar inget att söka men det är inte säkert att du blir "antagen".

Blir du akrediterad så har du många fördelar. Du får röra dig vart du vill och får ofta fritt med dricka och mat etc.

MVH

Johan

Den remmen är faktist det enda som jag verkligen saknar från min Canon tid...

Last edited:
Btw är det någon som vet något ang ansökan om ackreditering till ett evenemang, kan vilken dödlig som helst söka eller vad är det som gäller.
Söka kan man alltid göra. Sedan beror det på vad det är för evenemang man söker till och om man åker dit för någon tidning om man kommer att få ackreditering.

Rent allmänt så tycker jag att det brukar vara svårare att få ackreditering på stora evenemang. För att t.ex. få ackreditering till de stora svenska musikfestivalerna krävs det för det mesta att man jobbar för någon tidning de känner till eller liknande.

Men det finns ju många mindre konserter, festivaler och sportevenemang där man kommer ganska nära och klarar sig långt utan ackreditering. På deltävlingen till Enduro-VM som var här i stan så kunde man stå så nära banorna att man hade kunnat klappa förarna på ryggen när de åkte förbi. Och jag har även varit på en reggaefestival mitt ute i ingenstans som hade bara ett fåtal besökare, så där hade man nog nästan kunnat klättra upp på scenen om man velat.

Tänk bara på att vara lite försiktig med användande av blixt. Det är nog inte allt för kul om någon slänger iväg en förblindande blixt mitt i ens nylle då man uppträder eller just ska till med sitt livs stora idrottsliga prestation.

Tackar mr_rockster & Esquire för info!

Var lite nyfiken på Duells International Supercross & Freestyle motocross
men jag inte ens vara hemma det datumet, men det är bra att veta att kanske dödliga också kan komma in på något & fota!

Vem som helst kan söka akreditering, det kostar inget att söka men det är inte säkert att du blir "antagen".

Blir du akrediterad så har du många fördelar. Du får röra dig vart du vill och får ofta fritt med dricka och mat etc.

MVH

Johan

Den remmen är faktist det enda som jag verkligen saknar från min Canon tid...

Det enda kravet som t.ex mediaansvarig STCC har är att personen som söker har en uppdragsgivare i ryggen eller levererar bilder/film till media på annat sätt. Men visst, söka går ju. Har gjort ett otal gånger och många ställen är stenhårda med ovan kriterier.

Tackar mr_rockster & Esquire för info!

Var lite nyfiken på Duells International Supercross & Freestyle motocross
men jag inte ens vara hemma det datumet, men det är bra att veta att kanske dödliga också kan komma in på något & fota!

Som Esquire sa: sök på mindre evenemang. Det är myyyycket lättare att komma in som fotograf med acc. där. Hugger man många små så finns chansen att ens namn kan komma att spridas om man presterar bra bilder och det KAN bli lättare att komma in på större sen.

Last edited:

Testat strap till mina kameror.
Kanon för det mesta.
Men om man växlar mellan liggande och stående läge och vill jiddra med avtryckaren på vertikalgreppet blir det kajk.
I alla fall på de 2 jag testat.
Annars jävligt skönt.
Tror tom jag har nån extra liggandes här om nån känner sig hugad att hämta den. (måste dock kolla, törs inte lova)
Fotade gitarrer idag. Jävlar!!!! vilka skönheter!!!
Har inga bilder här om nån skulle bry sig, men kan isf lägga upp i morrn.

Yep, bryr mig. Vore intressant att se.

Aight, dawg.
Ska försöka fixa det i morgon.
Det var inga skitgitarrer, det var byggarn själv som kom, 2 var byggda av Schi... vafanhettehan.. Shr.. fan. Mahogny från ett sjunket skepp iaf. Nån sån där grevetyp i alla fall. Som hans ättling beställt instrument ifrån.
Men du får inte döda mig för hårt, första ggn jag fotar gitarrer, inser att en blackbox faktiskt kan vara nödvändig ibland...

Köpte Sigma EX 10-20 HSM idag:tummenupp skoj
2808933521_77dd5995e1_o.jpg

2809743754_53859c97c0_o.jpg

Jag har shoppat en vidvinkelglugg!

102323395.jpg

Nikon D3 ,Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G ED 1/100s f/22.0 at 14.0mm iso200

Jävligt snyggt Oas, men vad fan gjorde du på taket? :wiggle

Är det någon som känner igen sig! :rofl

http://vimeo.com/1248511

Humor! :D

Idag var det enduro utanför Hjo.
Självklart drog man dit med kameran i högsta hugg.
Vad tycks? Bra eller papperskorgen?

1. Bonden fick hjälp att plöja!
2810778981_c3996e0b87_o.jpg

2. Upp som en sol
2810776193_e2b2a9529a_o.jpg

3. Och ner som en pannkaka
2811620846_e8b0181884_o.jpg

4. Här kommer förklaringen på den bottade fjädringen. Det var partävling och endast en hoj per par godkändes. Denna var kittad för denna killen (66pannor, hans partner vägde ca 90).
2811621688_2c78807d52_o.jpg

5.
2810777837_03bff3b3d7_o.jpg

6.
2810777595_e600c9848c_o.jpg

Sen en liten bonus som jag är fullt medveten om att den inte håller samma klass... Dock finner jag den ganska komisk :P Tror ni att han har lite pipigare röst nu? :D

2811620162_69d6bb87e1_o.jpg

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka