Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Jag var på ett möte i spanien

Samt en hel del bilder finns på www.speedpix.se

DSC_5394_th1.jpg

:hihi

Eller var du i södern, USA?

Thanx buddy. Dina bilder från Spanien går inte av för hackor heller:tummenupp ser att du snart är uppe i 6000 exp med 300.an

6000?! Gör han inget annat än...vänta...han shoppar ju på Ebay och Tradera...hur fasen hinner han det? :va

:tungan

Last edited:
Varför har du kört på bländare 16 ?

jag känner bilden är suddig som attans..
Hur många ursäkter vill du ha? :banana

Jag provade olika bländare och slutartider men det där var nog den som blev bäst. Men det finns ju en gräns för hur mycket fingrarna vill vara med och leka då temperaturen är under -20 utomhus så det kan ju hända att resultatet blivit bättre om fingrarna hade ställt upp på lite mera finlir. :näsblod

Så jag får väl göra som de stora grabbarna och skylla på utrustningen helt enkelt. Livet är inte lätt då man bara har ett av Velbons billigaste stativ, en EOS 350D och Sigmas billiga 70-300mm. :tummenupp

HAHAHAHA Jag köper alla dina ursäkter..

jag testade precis månen på 2600mm o inte f*n gick det.. månen ser ut som en rymdraket i fönstret Pang så är den borta innan jag har hunnit säga OVERBULJONGTERNINGPAKKEMESTERASSISTENT. (en låt av Öystein Sunde)

Jag har sådan tur så jag kan stå inne i mitt vardagsrum o fota den. bara öppna balkongdörren så är den där :-)

skall man fota den rackaren bra så behövs det nog ett sånt snurramedjordenstativ.

om man inte lyckats få stop på månen på något sätt.

Hur många ursäkter vill du ha? :banana

Jag provade olika bländare och slutartider men det där var nog den som blev bäst. Men det finns ju en gräns för hur mycket fingrarna vill vara med och leka då temperaturen är under -20 utomhus så det kan ju hända att resultatet blivit bättre om fingrarna hade ställt upp på lite mera finlir. :näsblod

Så jag får väl göra som de stora grabbarna och skylla på utrustningen helt enkelt. Livet är inte lätt då man bara har ett av Velbons billigaste stativ, en EOS 350D och Sigmas billiga 70-300mm. :tummenupp

här är en annat företag i USA
http://www.bestbuy.com/
Klent utbud av objektiv. Och inte särskilt billigt. 300USD dyrare på Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM än B&H till exempel.

Såg just vad man skulle spara på att köpa en Hasselblad från B&H jämfört med Scandinavian Photo. På ett av de billigaste kamerahusen så blir prisskillnaden enligt Forex växlingskurs nästan 70000kr och på ett av de dyrare över 120000kr. :näsblod

Klent utbud av objektiv. Och inte särskilt billigt. 300USD dyrare på Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM än B&H till exempel.

just det där såg jag åxå...(men)
saxat från bh

Canon Imported
70-200mm f/2.8L IS USM Autofocus Lens
MFR# 7042A002
B&H# CA7020028LIS
Price: $ 1,649.95
Out of Stock

Och saxat frå best buy.....(inte så mycke bätre:huvet )
Canon - EF 70-200mm f/2.8L IS USM Telephoto Zoom Lens
Model: 7042A002 | SKU: 7603747

--------------------------------------------------------------------------------

Backordered: Usually leaves our warehouse within 1-2 weeks Estimate arrival time.

edit....ser ut som bh har bätrer priser på objektiv till canon....hmmm

Last edited:
Till er skåningar:

Någon här som känner till några övergivna industrilokaler (i Skåne :rolleyes: ) som gärna får se kraftigt nergångna ut?

Har en idé som jag vill utveckla inom foto.

50mm/f1.8
Provade bara lite 1.8 bländare och överdrivit i Photoshop.

Bifogat

• IMG_6555.jpg
    IMG_6555.jpg
    108.3 KB · Visningar: 49
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8