Diskussionsfenomen i OT (SH) ?

Rätt eller fel?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Dramat runt hela SH är ibland så man börjar fundera på människosläktet.

SH är väl lindrigt ifall man ser ex. hur ledare för olika länder beter sig.

Jo, tråkigt bara att kommunistiska värderingar är legio, utan tillstymmelse till respekt för alla miljontals offer för den ideologin. :(

Världshistorien är mycket blodig på många sätt.

Last edited:
Jo, tråkigt bara att kommunistiska värderingar är legio, utan tillstymmelse till respekt för alla miljontals offer för den ideologin. :(

Det där är ju lite lustigt. Alla till vänster om moderaterna har fått finna sig i att bli kallade för kommunister och andra saker här så länge jag kan minnas, men nu när SD börjat bli populärt och sympatisörerna får pikar om att dom är rasister så blir det plötsligt hus i helvete - det ska bannas och det ska modereras. För det är ju ganska uppenbart att SD-diskussionerna är vad allt det här handlar om.

För övrigt tror jag inte du har nån aning om vad kommunism är. En annan sak som irriterar mig är att du alltid både är först med att kasta glåpord på andra och först med att tycka synd om dig själv när du blir motsagd.

Angående trådstängningar så anser jag att det är väldigt sällan som en tråd faktiskt behöver stängas. Håll den modererad genom att rensa inlägg som går över gränsen och gör klart att sådant inte accepteras. Ge ut varningar och gör klart att nivån måste höjas om ämnet ska få fortsätta diskuteras.

Att helt ta bort en tråd ser jag aldrig någon anledning till om det inte är så att det handlar om ren reklam eller att redan ursprungsämnet bryter mot någon regel (men inte om tråden ändå har fått fart och diskussioner hålls på en godkänd nivå).

Du nämner ofta hur tråkigt det är att tjejer inte känner sig bekväma här och att de alltid möts av samma sorts hormonstinna killar i Jag är ny-trådar, men det görs ju ingenting åt det. Ge den person som börjar en varning och gör klart att nästa person som säger något liknande kommer att bannas.

Sådant beteende skulle aldrig accepteras på andra forum men det är klart att det fortsätter och att fler och fler tar efter det när det verkar vara helt okej att hålla på så. Samma sak när det gäller att ständigt kalla andra för kommunister eller vad det nu för tillfället är inne att använda som skällsord.

Det känns lite som att modereringen inte riktigt har hängt med i den takt som forumet har växt. Skaffa fler moderatorer som du känner delar dina åsikter om hur forumet ska skötas eller låt de som har hand om andra forumsdelar ta större ansvar även för tex OT. Nu syftar jag inte på alla moderatorer som finns för alla MC-grupper utom de som du själv har utsett. Att du nästan ensam sköter modereringen av så stora delar av forumet, samtidigt som du har allt annat jobb med forumet att göra, är ju dömt att misslyckas.

Det är väl bra att det är lite högt i tak.
Eget önskemål från SH-medlemmar... att det ska vara högre till tak i OT. Så är det just nu, jag tillåter mer i OT än på övriga SH.

Garaget.org, och zatzy modereras med hårdhandskarna.

Dessa forum, även fast jag är intresserad av bilar, får mig aldrig sugen att ställa en fråga eller återbesöka, eller skriva för att skoja och skaffa "bilvänner".

Jag tror samma känslor jag har, gäller överlag för besökare på SH.

Det är väl bra att det är lite högt i tak.

I min värld är det inte vad som menas med högt i tak. Högt i tak är att kunna kritisera varandras åsikter utan att man tar illa upp. Att kunna ta upp obekväma diskussionsämnen osv.

Om huvudsyftet med ett inlägg däremot är att utan självironi, kränka, hetsa upp och buckla till folk man inte känner är inte högt i tak. Det är tvärtom.

Tycker jag.

/J

I min värld är det inte vad som menas med högt i tak. Högt i tak är att kunna kritisera varandras åsikter utan att man tar illa upp. Att kunna ta upp obekväma diskussionsämnen osv.

Om huvudsyftet med ett inlägg däremot är att utan självironi, kränka, hetsa upp och buckla till folk man inte känner är inte högt i tak. Det är tvärtom.

Tycker jag.

/J
Också en bra beskrivning på fenomenet jag sett. Sådant är inte OK.

Tycker jag.

/J

Rena personangrepp är såklart inte bra men att det blir lite hetsigt ibland är kanske inte så konstigt, det går i alla fall inte lika hårt till som bland världsledare.

Slagsmålsklubb eller folkvald församling?

http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=10263

[YOUTUBE-ID]L1o68Vip5O4[/YOUTUBE-ID]

Vad är detta för tråd?

Ang. Pollen röstade jag "fel"

Åsikter skall vara fria, man får tycka och tänka vad man vill, samt framföra sina åsikter. Är de baserat på tyckande, hörsägen, vad som stog i aftonbladet, vad man känner eller fakta so be it.
Är det korkat, man saknar belägg o dyl. Så klart att det blir mothugg när man framför dem. Allt från "har du fakta", vad kommer det ifrån samt får finna sig i häckleri ifall man inte kan stå upp för sin sak alternativt saknar sunda argument.

Gäller oavsett ämne, men framför allt "heta trådar" såsom kamphundar, invandrarfrågor o dyl.

Detta kan vara underhållande för många, samt några blir naturligtvis personligt förolämpande. Och det spelar nog inte så mycket vilket läger man tillhör i en debatt ang det .

Precis som när man tar en pilsner och snackar eller snacka skit vid fikabordet på jobbet.

Det här är inget dagis, vi alla "förhoppningsvis" kör hoj, och har passerat i alla fall någon form av vuxenstadie, ett stadie där verkligheten inte är rosenskimrande gemensam ryggdunkande i bästa scoutanda. Men kan umgås trots det.

Noterbart är att medlemmarna på forumet har mycket olika bakgrunder, utbildningsnivå, erfarenheter o dyl.Därav kommer åsikter, tyckande mm aldrig vara överensstämmande. Detta är det som skapar dynamiken och gör det underhållande för många.

Tycker jag
/Badger

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...