Diskussionsfenomen i OT (SH) ?

Rätt eller fel?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Det är klart den är subjektiv, Swedie ÄGER förvisso inte forumet längre (men vem mailar förlaget om sina klagomål?) men han moderarar det! Du, jag, alla andra, har gått med i ett forum gratis. Vad ska VI ställa för krav? Hur ogärna nån än vill det så ÄR det Swedie som modererar!

Eller som det står på förstasidan: "Rättigheter är få på denna sajt" :D

men visst är det så, men då kanske det ska framgå tydligare att SWEDIE ÄR GUD. fast personligen tror jag han gärna vill ha ett 'fritt' forum som alla kan ta del av och inte bara ett fåtal. men det är vad jag tror som sagt.

Alltså vadå får vi inte skriva med åsikten att få folk att ändra åsikt? Jag fattar inte alls vad ni menar tror jag.

men visst är det så, men då kanske det ska framgå tydligare att SWEDIE ÄR GUD. fast personligen tror jag han gärna vill ha ett 'fritt' forum som alla kan ta del av och inte bara ett fåtal. men det är vad jag tror som sagt.

Ja, jag tror oxå han vill ha det fritt! Resten är bara det då gjorde när du sålde din själ till SH...:D

Hur tydligare kan det bli än: :"Rättigheter är få på denna sajt"?

Håller med helt men tycker inte det är 3-4 utan snarare 1 person som konsekvent ägnar sig åt detta med töntiga exempel, långa historier, charader och annat trams som man inte orkar läsa. Framför man sakliga argument så är det som att göra det till en vägg.

Flåt :-(

Edit; För att tillföra något...

Jag har i mångt och mycket slutat med längre inlägg. Mycket beroende på oförklarliga stängningar av trådar som hade potential, medans andra (i min mening) meningslösa trådar/inlägg ligger kvar. Konsekvensen finns helt enkelt inte. Så resultatet för min del blir att jag inte skriver nåt på ett tag, läser och tiger och sedan kommer det nåt riktigt miffo (bra exempel igår kväll) och skriver nåt puckat, och så skriver man nåt drygt istället.

Men men, vi är ju på ett mc-forum. Diskutera seriöst skall man kanske göra någon annanstans. För att styra bort det värsta dyngspridandet från folk som inte ens är här av hojintresse kan man kanske göra en 'kvotlösning', dvs man måste skriva en viss del inlägg i andra forum än OT, annars kan man inte starta nya trådar. Se smartman, puckot som bara länkar till bloggar osv.

Flåt :-(

Edit; För att tillföra något...

Jag har i mångt och mycket slutat med längre inlägg. Mycket beroende på oförklarliga stängningar av trådar som hade potential, medans andra (i min mening) meningslösa trådar/inlägg ligger kvar. Konsekvensen finns helt enkelt inte. Så resultatet för min del blir att jag inte skriver nåt på ett tag, läser och tiger och sedan kommer det nåt riktigt miffo (bra exempel igår kväll) och skriver nåt puckat, och så skriver man nåt drygt istället.

Men men, vi är ju på ett mc-forum. Diskutera seriöst skall man kanske göra någon annanstans. För att styra bort det värsta dyngspridandet från folk som inte ens är här av hojintresse kan man kanske göra en 'kvotlösning', dvs man måste skriva en viss del inlägg i andra forum än OT, annars kan man inte starta nya trådar. Se smartman, puckot som bara länkar till bloggar osv.
Berätta vilka oförklarliga trådstängningar det handlar om.

Sedan så det här behovet att allting ska vara perfekt.

Något du tycker är fel, behöver inte vara fel hos andra, och det du tycker är rätt, behöver inte vara rätt hos andra.

Ingen blir nöjd här vad jag än gör :)

Jag tycker att ett sympatiskt drag i diskussioner är att tala om vad man tycker, eller hur man känner. Och sedan med ett resonemang förklara varför man tycker och känner så. Då blir diskussionen ofta mer saklig och utan personangrepp.

Isf att normativt tala om för andra hur saker "är" och hur andra personer "är".
Själv kan jag raljera ibland, men till mitt försvar kan jag endast säga att det oftast är med syfte att vara lite självironisk.

Last edited:
Det här eviga gnället om att det är ett MC-forum tycker jag är fånigt.
Ja, det är i huvudsak ett MC-forum men nu befinner ni er inte bara i OT utan i OT De luxe: OT OT. Så alla diskussioner förutom MC-diskussioner hör hemma just här.

t-rex, du får inte äran för mitt konstaterande tyvärr.

Vilka är det ens som har de här åsikterna att det är så dåligt med allt.
Vad jag kan se är det ju bara Swedie.

Last edited:
Berätta vilka oförklarliga trådstängningar det handlar om.

Hmm, nu snackar vi ju den gamla goda tiden här, innan lunarstormarna blev könsmogna och intog nätet. 2004, typ, när markus källhänvisade till newsmax och benrangel reciterade BRÅ-undersökningar utantill. Så vilka det var kommer jag faktiskt inte ihåg.

...

Något du tycker är fel, behöver inte vara fel hos andra, och det du tycker är rätt, behöver inte vara rätt hos andra.

Korrekt. Och då får vi en diskussion. Och då är vi tillbaka vid början, är detta rätt forum? Kanske inte.

Ingen blir nöjd här vad jag än gör :)

Gör mig till moderator. Jag skall göra det till min livsuppgift att banna alla (som har fel åsikt), så att du kan sova lugnare om natten!

Vilka är det ens som har de här åsikterna att det är så dåligt med allt.
Vad jag kan se är det ju bara Swedie.

Mja, inte på den mängd klagomål och surhet jag både får via PM, email och känner av i tonen på forumet.

Men ja, Jag tycker definitivt att diskussionerna är sura och alltid samma konservativa utan-direkt-egen-åsikt alltid kommer in och hackar på andras åsikter för att åsikten sticker ut.

Det känns som det blivit en grej av det hela. Det är såklart okej att diskutera en åsikt, men det känns som det har dragits till sin spets och är det enda som pågår.

Tycker det bör göras något åt.

Gör mig till moderator. Jag skall göra det till min livsuppgift att banna alla (som har fel åsikt), så att du kan sova lugnare om natten!

Om ett par år kommer jag vinka SH bye bye, och skita i allt vad SH heter och kommer inte bry mig det minsta längre (iaf försöka). Ska bli jäkligt skönt. Dramat runt hela SH är ibland så man börjar fundera på människosläktet.

Men, tills dess... så kommer jag göra min uppgift, gå på min moral och etik och värderingar för hur jag tycker att SH ska vara, samt hur medlemmar bör uppträda.

Jag vill inte att någon ska lämna, och gör allt för att diskutera fram en vettig lösning för alla parter. Men det är fullkomligt fritt att inte acceptera mitt ledarskap och logga ut från SH. Notera! Något jag absolut inte vill ske, utan enbart sista utväg om vi inte kan resonera fram någon lösning.

när markus källhänvisade till newsmax

Det är nog det som Humbert rört ihop med nynazism. Han var aldrig så smart stackarn. :hihi

Allvarligt så tror jag t-rex kanske skulle kunna bli en bra moderator, lite beroende på hur mkt engagemang han orkar och vill lägga in. Tydligen är ju inte det ett krav då megamoderatorn själv just tillkännagivit att han tröttnat på forumet helt....

Ifall man uttrycker sin åsikt på ett diskussionsforum så får man väl ändå tåla att få den kritiserad. Jag tycker det här förslaget var dåligt. Känns som att vi lika gärna kan klubba igenom att bara den som håller med trådskaparen får skriva i tråden. Kanske är lika bra iofs eftersom så fort det uppstår en diskussion så stängs tråden.

Heta diskussioner uppstår när känsliga ämnen tas upp. Antingen accepterar man det eller så förbjuder man ämnena.

Det som skiljer sporthoj från alla andra forum jag är med i är ju dock att här är personangrepp helt legitimt. Riktar man sin energi från ämnet och kallar motparten för mupp, idiot osv blir man bannad eller varnad direkt på de andra forumen jag deltar i, det brukar fö sällan ens hända att man där ser sådana personangrepp. Trots att man ofta kan ha hårda diskussioner.

Jag tycker att man på internet, precis som vid förhandlingar i verkligheten, ska sätta en ära i att kunna vara hård i sak men respektfull mot varandra. Det är en förutsättning för att lyckas bra i tex verklighetens affärer eller förhandlingar.

På sporthoj är osakligheter och personangrepp så vanliga tillhyggen bland en del att det hör till den accepterade vardagen.
Nästan alltid är det personer med anonyma nick, anonyma sidor osv. Såna som man inte så lätt kan identifiera irl, som står för de hetsigaste inläggen. I verkligheten har jag sällan mött så hotfulla och taggiga människor, inte nyktra iaf! :D

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...