Diskussioner om incidenter och avåkningar

Usch fy tusan! Hoppas du är hel och att det bara är blåmärke!

Om du menar mig så är jag ok förutom ett brutet nyckelben, skrapsår, möjligen stukad tumme o dyl. Beställde delar idag för att fixa hojen, 1558kr+moms. Skulle kostat minst 6-8tkr om jag gått till MC-Huset eller liknande. Tur man har vänner på rätt ställen :yoparty

Ro3zwl.jpg

Bifogat

• qcWEJl.jpg
    qcWEJl.jpg
    55 KB · Visningar: 102
F-n vad det är svårt att hålla igen på en bra väg fast man vet att det brukar gå rådjur vid kvällningen där.

En hoppa framför och en vände och jag och resten av hojarna bakom mig slank emellan.

Lika bra att skita i govägarna i skymning.

Last edited:
Frågan kom upp på smc forumet vad som hänt vid olyckan och jag skrev det så som jag fick det förklarat. Därifrån powerglide tagit citatet.

Last edited:
Frågan kom upp på smc forumet vad som hänt vid olyckan och jag skrev det så som jag fick det förklarat. Därifrån powerglide tagit citatet.

När det gäller olyksbeskrivningar så är det bäst att de som var inblandade beskriver själv så det blir 100% rätt med tanke på att försäkringsbolag är inne och läser här.

Min personliga uppfattning är att det är onödigt att ta upp olyckor i offentliga forum OM det inte är på initiativ av den som var/blev drabbad.

Kom till Gazzet ikväll så ska alla som vill, höra hur det upplevdes! Så spekulera inte för min och de andras skull.

Tja, vill man köra med försäkringsfusk ska man ju nog inte skriva ngt här i så fall.

Synd bara om andra råkar ut för samma sak för att de inte kunnat ta del av erfarenheten.

Last edited:
Tja, vill man köra med försäkringsfusk ska man ju nog inte skriva ngt här i så fall.

Synd bara om andra råkar ut för samma sak för att de inte kunnat ta del av erfarenheten.

Handlade väl inte om att det skulle röra sig om försäkringsfusk. Mer att om informationen sällan blir 100% rätt om det inte kommer direkt från den som var med om det. Spekuleras lätt kring omständigheterna så tillkommer/försvinner information. Försäkringsbolagen väljer ju oftast att tro på det som är billigast för dem.

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär