Diskussion olyckor 2011

  • Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Det skulle antagligen inte göra ett skit för då heter det att det är sååå himla dyrt att köra bana å bla bla blaaa...

Dessutom har de som bor i Sthlm nära till flera banor så de borde sluta gnälla så jävligt, tänk på stackarna i norrland de har LÅNGT till banorna men inte gnäller de till förbannelse.

Den här diskussionen är likadan varje gång. Svaret på ditt inlägg är

- Behovet i Stockholm vs behovet i Norrland, var är behovet störst tror du?

Behovet av bana är överlägset störst i Stockholm, blir bara löjligt att jämföra med Norrland. Det är ett jävla skämt att vi inte har en bana i Stockholm.

Jag skulle byta till banhoj samma dag som en riktig bana öppnade i Stockholm. Efter en kvällskörning på Sviestad körde jag knappt nånting månaden efter. En bana skulle göra skillnad, inte bara för mig. Garanterat.
 
Drömmen vore ju en öppen anläggning av enklare slag. Där man kan slinka in o gasa av sig i 20 min. Ordentliga avåkningzoner, inget att slå i.
Det som jag och många bekanta drar sig för är att det skall vara så himla omständigt (och dyrt) för att gasa av sig i 20 min. Där är ju tyvärr Bulten det enda alternativet idag.

Det skulle säkert leda till att många av de som åkte där skulle ta steget vidare och bli aktiva i en seriös mc-klubbför banåkning.

Och vilka fotoläktare vi skulle kunna ha. O gratis bellerinakex.

Allt detta är min DRÖM.
 
Man kan undra vilken skillnad en motorbana i Stockholm skulle göra, inkl en strip.....kanske vore värt för våra politiker att se över saken....
Vad gör det för skillnad om man inte har A-kort och kör ihjäl sig på en lånad hoj? (Den aktuella händelsen med passagerare...)

De som kör värst i trafiken är ändå sällan intresserade av de ordnade former en bankörning innebär, man ser dem nästan aldrig där så skillnaden skulle nog vara minimal även i ett generellt perspektiv. (Ge "mig" en bana där "jag" står så ska "jag" använda den DirEcKt, men be "mig" inte frakta aschlet och lösa saken själv för då gazzar "jag" hellre Bulten och svär över att det inte finns nånstans att vara...)
 
Last edited:
Den här diskussionen är likadan varje gång. Svaret på ditt inlägg är

- Behovet i Stockholm vs behovet i Norrland, var är behovet störst tror du?

Behovet av bana är överlägset störst i Stockholm, blir bara löjligt att jämföra med Norrland. Det är ett jävla skämt att vi inte har en bana i Stockholm.

Jag skulle byta till banhoj samma dag som en riktig bana öppnade i Stockholm. Efter en kvällskörning på Sviestad körde jag knappt nånting månaden efter. En bana skulle göra skillnad, inte bara för mig. Garanterat.
Skulle du försöka dra snuten och köra 200+ på motorvägen för att slippa ett indraget körkort?
 
Kärringen på er gata är en idiot milt uttryckt.
Släng ut en tom 25 liters dunk och se om hon lugnar sig gör hon inte det ta en av ungarnas skateboard och ta samma nämna dunk fast nu fylld med vatten och rulla ut framför sopkärringen.
Resultat det slår sönder mycket.
Jag och en viss 2 faldig SS 600 mästare gjorde så i ungdomens dagar i deras kvarter och efter det körde fanskapet jävligt lugnt.

om någon slängde ut en dunk framför min bil med avsikt skulle roadragen få flöda. skulle vara jobbigt o bli strypt framför barnen.. BRA IDÉ! IDIOT!

det är ju omöjligt att be personen i fråga att sakta ned?
 
om någon slängde ut en dunk framför min bil med avsikt skulle roadragen få flöda. skulle vara jobbigt o bli strypt framför barnen.. BRA IDÉ! IDIOT!

det är ju omöjligt att be personen i fråga att sakta ned?


Vad tror du vi hade gjort.
Hela deras kvarter var på henne.
Hon körde ner en avsina grannars staket 3 ggr på 2 veckor.
Sen idiot kan du vara själv ditt moppefucko [tm]


Men visst du är välkommen att testa!
 
Last edited:
Allvarligt mich... ! Tycker du att en rödljuskörning är en så allvarligt trafikföreteelse, att det befogar en polisjakt under flera timmar med ett okänt antal bilar (på bilden jag såg var det ca 10st), motorcykel + helikopter... anta att det var en "kontrollerad" rödljuskörning!?
Utanför mig i ett villaområde så har jag en grannkärring som håller åtti knyck förbi mitt hus.. Ja, det är 30 km/h här...
VIlket brott är värst anser du? , Det bor 11 ungar i varierande åldet, ingen över tio år på min gata... På nynäsvägen sent på kvällen har jag aldrig sett en en liten kille på sin cykel.. Det gäller att sätta brottet i paritet med andra lagöverträdelser...

Nu vart det just dig jag quotar men det gäller många fler som skrivit i tråden med just samma inställning "är det befogat med denna insats för en rödljuskörning?"

Jag skulle nästan påstå att det är det om man ser det ur ett annat perspektiv.

OBS! En del spekulationer från min sida nu.

En patrull ser en MC som kör mot rött samt mot enkelriktat, de försöker få stopp på ekipaget samtidigt som de märker att den saknar registreringsskylt (eller monterad för att inte synas, något av det vad jag lyckats förstå).
Hojen drar då iväg i hög fart.

Så här har vi en patrull som ser en hoj utan skylt som kört mot enkelriktat och mot rött, vad skall polisen då anta att det handlar om?
I min värld så är det då självklart att man kallar in fler patruller och försöker få stopp på ekipaget för det kan vara allt från en joyride till någon som just varit på en rejäl "killing spree".

Jag vet att det senare alternativet är långsökt men poängen är att polisen omöjligt kunnat veta vad de hade framför sig.

Men oavsett så är det tragiskt att ytterligare en hojåkare satt livet till och speciellt i så ung ålder. :(
 
om någon slängde ut en dunk framför min bil med avsikt skulle roadragen få flöda. skulle vara jobbigt o bli strypt framför barnen.. BRA IDÉ! IDIOT!

det är ju omöjligt att be personen i fråga att sakta ned?

Du kanske inte skulle framföra ett fordon? :va
 
Du kanske inte skulle framföra ett fordon? :va

Om någon kastade en 25-litersdunk med vatten framför min bil skulle jag också få roadrage.

Om personen som gjorde detta hade pratat med mig innan hade det dock varit en annan sak.
Detframgick inte i första inlägget däremot.
 
Om någon kastade en 25-litersdunk med vatten framför min bil skulle jag också få roadrage.

Om personen som gjorde detta hade pratat med mig innan hade det dock varit en annan sak.
Detframgick inte i första inlägget däremot.



Sant, men började med en tom för att markera.
Men att idiotförklara mig på det viset som den andra gjorde då kan man lika gärna köra en dildo i röven på sig själv!
 
Drömmen vore ju en öppen anläggning av enklare slag. Där man kan slinka in o gasa av sig i 20 min. Ordentliga avåkningzoner, inget att slå i.
Det som jag och många bekanta drar sig för är att det skall vara så himla omständigt (och dyrt) för att gasa av sig i 20 min. Där är ju tyvärr Bulten det enda alternativet idag.

Det skulle säkert leda till att många av de som åkte där skulle ta steget vidare och bli aktiva i en seriös mc-klubbför banåkning.

Allt detta är min DRÖM.

Flytta till Finland
Jag körde ett race på Kemora för några år sedan, och plockat ur minnet var den banan kommunägd samt öppen för allmänheten några dagar i veckan att köra på på egen risk. Kostnad ett par hundringar som lades i en låda på plats. Kanske ingen slump att Finland gissningsvis är den mest högpresterande motorsportnationen per capita räknat.

De som kör värst i trafiken är ändå sällan intresserade av de ordnade former en bankörning innebär, man ser dem nästan aldrig där så skillnaden skulle nog vara minimal även i ett generellt perspektiv. (Ge "mig" en bana där "jag" står så ska "jag" använda den DirEcKt, men be "mig" inte frakta aschlet och lösa saken själv för då gazzar "jag" hellre Bulten och svär över att det inte finns nånstans att vara...)

Meca Raceway i Malmö älskas av såväl polis som kommun & politiker pga att förkomsten av streetrace nästintill försvunnit sedan den kom till. Men visst, trafikgalningar kommer det alltid att finnas ändå.
 
Om någon kastade en 25-litersdunk med vatten framför min bil skulle jag också få roadrage.

Om personen som gjorde detta hade pratat med mig innan hade det dock varit en annan sak.
Detframgick inte i första inlägget däremot.

Nu stod det tomdunk, inte dunk med 25liter vatten.

Sen uppfattade jag det som framför för att påpeka att hon inte hinner bromsa när hon kör som en idiot, inte "på".


Edit:
Jaha det var visst vatten med.
 
Last edited:
Ja bra utav polisen och agera som de gjort och visa att detta beteende inte är OK... Vad vill ni att de ska göra sitta och titta på medans han bryter mot varenda trafikregel som finns och sen buga o bocka för att han gjorde det.
Precis. :fakta

Det är en av polisens grundläggande och viktigaste uppgifter. Det är viktigt att kunna förstå och se skillnaden mellan vårt behov av upplevd respektive reell trygghet.

Någon en man rusar längs trottoaren på Sveavägen i Stockholm och vrålar och beter sig som en galning utgör han förstås inte någon reell fara för oss, kanske är det inte heller olagligt, men han är starkt normbrytande och får oss andra att uppleva att vår säkerhet är hotad. Det är därför rimligt att polisen ingriper och ser till att han slutar.

På samma sätt är det helt nödvändigt att den som kör hoj i 200+ och vägrar stanna blir stannad. Det får nämligen oss andra att uppleva att vår trygghet är hotad, vilket den förmodligen också bli om polisen uppvisade undfallenhet att agera mot sådant normbrytande beteende, som dessutom är olagligt.

Jag undrar om ni har tänkt på det här, ni som verkar tycka att polisen ska låta bli att stanna någon som den här killen som just körde ihjäl sig, eller om det är fullständiga nyheter för er. Om det är nyheter så har ni en del att lära er om hur människor och samhällen fungerar.
 
Jag tror inte det.
Det tror inte jag heller och ingen bana i världen med all tillgänglighet som finns hade stoppat detta. Håller med Jåke
Vad gör det för skillnad om man inte har A-kort och kör ihjäl sig på en lånad hoj? (Den aktuella händelsen med passagerare...)

De som kör värst i trafiken är ändå sällan intresserade av de ordnade former en bankörning innebär, man ser dem nästan aldrig där så skillnaden skulle nog vara minimal även i ett generellt perspektiv. (Ge "mig" en bana där "jag" står så ska "jag" använda den DirEcKt, men be "mig" inte frakta aschlet och lösa saken själv för då gazzar "jag" hellre Bulten och svär över att det inte finns nånstans att vara...)
 
Sant, men började med en tom för att markera.
Men att idiotförklara mig på det viset som den andra gjorde då kan man lika gärna köra en dildo i röven på sig själv!

Men det framgick inte att ett antal personer hade påpekat att hon körde alldeles för fort i första inlägget så jag kan förstå att han blev arg. Jag förstår din poäng

Nu stod det tomdunk, inte dunk med 25liter vatten.
Sen uppfattade jag det som framför för att påpeka att hon inte hinner bromsa när hon kör som en idiot, inte "på".

Om ingen hade pratat med mig innan så hade jag ändå fått roadrage,
Nu var det ju inte så så det spelar ingen roll. Jag fårstår din poäng också.
 
Öhh, var det inte precis det jag skrev....?

Drömmen vore ju en öppen anläggning av enklare slag. Där man kan slinka in o gasa av sig i 20 min. Ordentliga avåkningzoner, inget att slå i.
Det som jag och många bekanta drar sig för är att det skall vara så himla omständigt (och dyrt) för att gasa av sig i 20 min. Där är ju tyvärr Bulten det enda alternativet idag.

Det skulle säkert leda till att många av de som åkte där skulle ta steget vidare och bli aktiva i en seriös mc-klubbför banåkning.

Och vilka fotoläktare vi skulle kunna ha. O gratis bellerinakex.

Allt detta är min DRÖM.
 
I Paris byggdes 1979 Circuit Carole för att få ner antalet döda i motorcykelolyckor som hände vid gaturace, och namnet på banan är efter en 18årig tjej som dog på motorcykel vid ett sådant race. Denna bana är gratis och öppen för allmänheten på söndagar, och ibland även andra dagar. Vissa dagar måste man dock betala för att åka där men då är priset 100 euro (ca 900kr) för en dag. Den ligger också väldigt nära Paris, tog inte lång tid för oss att åka dit när vi var där.

http://translate.google.se/translat...u=http://fr.wikipedia.org/wiki/Circuit_Carole


I Stockholm finns ju redan Arlanda Test Track som man lätt skulle kunna bygga vidare på, men av någon anledning verkar det ju vara problematiskt att göra detta och det är ju otroligt synd.
Och gissa om antalet dödade motorcyklister i Paris har minskat sedan banan öppnades...?

Nej, just det. :fakta

Katarsis – det funkar inte.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top