Diskmaskinsproblems

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag har en Siemens diskmaskin som börjar bete sig skumt. Det går att diska men den sköljer inte riktigt rent, och sen ligger det vatten kvar i botten på den. Inget rinner ut på golvet.

Har så med min med, men det är nå välkänt märke som jag inte kan stava till.

Brukar dra ut den och lägga den på sidan, då rinner det ut vatten nånstansifrån och låter den ligga i några minuter medans jag torkar upp vattnet som runnit ut på golvet. ställer den upp och den börjar funka ingen. Har gjort så 3 ggr nu och den har blivit bra varenda gång.

Snillen spekulerar men har ni kollat filtret på maskinen... för jag antar att det är fullt med matrester.

Vet ni inte hur, ring en "tekniker" (städare) som kostar 1000:-/tim.

har haft samma problem. Jag körde på högsta värmen några gånger, och sen var den som ny :tummenupp
gissar att det var beläggning

Självklart har jag grävt i filtret. Det har ju vart kallt satan men inte kan avloppet ha frusit? Det rinner ju ut vatten annars hade det blivit översvämning.

Det går även att lossa filtret (som man bör) för att rengöra (som man bör).

Hoppas verkligen att era hojar inte upplever samma nonchalans. ;)

vem fan bryr sig om e diskmaskin? löser det sig inte köper man en ny. Men hojen däremot har det bättre än vissa hemlösa.

vem fan bryr sig om e diskmaskin? löser det sig inte köper man en ny. Men hojen däremot har det bättre än vissa hemlösa.

VISSA???? Jag är besviken... ;)

Nej, allvarligt, i detta slit o släng så kan det vara värt att inse att man kan ordna vissa saker utan att slänga de.

Självklart har jag grävt i filtret. Det har ju vart kallt satan men inte kan avloppet ha frusit? Det rinner ju ut vatten annars hade det blivit översvämning.

Det brukar finnas flera filter, först grovsilen som brukar bli full av makaroner, innanför den finns finsilen som blir full av kaffesumpen som smiter emellan i grovsilen, sedan har jag en ytterligare finsil.

Det är bara att leta fram instruktionsboken.

Funkar inte det behövs en avkalkning!

(jag bor i norrland med nästan kalkfritt vatten så jag vet inget om det)

VISSA???? Jag är besviken... ;)

Nej, allvarligt, i detta slit o släng så kan det vara värt att inse att man kan ordna vissa saker utan att slänga de.

Okej skrev "vissa" för att nån här kanske skulle tycka att jag var kRäNkAnDe.

Jag har öppnat upp den engång, minns inte nå filter. men jag kollade vattenpumpen och det jag såg verkade funka kanon. När jag ställde den upp efter jag skruvat ihop den fungerade den utan att jag lyckats fixa nåt på den. Så antog att om den fick ligga på sidan så blir den bra. Och det har funkat 3ggr nu så jag är nöjd så länge den diskar.

Okej skrev "vissa" för att nån här kanske skulle tycka att jag var kRäNkAnDe.

Jag har öppnat upp den engång, minns inte nå filter. men jag kollade vattenpumpen och det jag såg verkade funka kanon. När jag ställde den upp efter jag skruvat ihop den fungerade den utan att jag lyckats fixa nåt på den. Så antog att om den fick ligga på sidan så blir den bra. Och det har funkat 3ggr nu så jag är nöjd så länge den diskar.

Nu ligger min på sidan så vi får väl se, verkar ju konstigt om de ska hjälpa. :va

Har rensat 2 filter men vet inte om det ska rinna ur av sig själv eller om det är något som öppnar botten på den?

Instruktionsboken finns inte kvar.

Nu ligger min på sidan så vi får väl se, verkar ju konstigt om de ska hjälpa. :va

Har rensat 2 filter men vet inte om det ska rinna ur av sig själv eller om det är något som öppnar botten på den?

Instruktionsboken finns inte kvar.

Det rinner inte ut av sig själv, det pumpas upp från botten till en högre nivå av en pump, men filterrensningen gjorde säkert susen.

Det rinner inte ut av sig själv, det pumpas upp från botten till en högre nivå av en pump, men filterrensningen gjorde säkert susen.

Rensat filtren gjorde jag för länge sen. Fråga på sporthoj är inte det första det gör när jag har ett problem :D

Jag hade också vatten kvar i botten på min Cylinda och det var stopp i avloppet som gjorde det.. Sen hade jag ju uppenbarligen fler problem också då.. En spolfirma senare så funkade allting!

Alla filter rengjorda, rensa ur bottenpumpen, rensa avlopp och avloppsslang, kör "rengöringstablett" på högsta värme = klart. Om inte, så har det troligen blivit något fel på maskinen.

Avloppsrensing med högtrycksslang till vanlig högtryckstvätt och så sköljer man ur med hetvatten som löser upp fett som fastnat i rören.

Alla filter rengjorda, rensa ur bottenpumpen, rensa avlopp och avloppsslang, kör "rengöringstablett" på högsta värme = klart. Om inte, så har det troligen blivit något fel på maskinen.

Avloppsrensing med högtrycksslang till vanlig högtryckstvätt och så sköljer man ur med hetvatten som löser upp fett som fastnat i rören.

Har haft samma problem som trådstartaren. Några burkar kaustiksoda gjorde susen...

Var fett i rören som hade geggat igen

Har haft samma problem som trådstartaren. Några burkar kaustiksoda gjorde susen...

Var fett i rören som hade geggat igen

Var försiktig bara med gasutveckling och frätskador (även rören tar stryk av det). Kan även bli "kakor" som fastnar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT